A to je presne to, až keď znížiš...
Je jedno či Talas alebo Magura, Rock Shox .... samozrejme sú aj systémy kde to funguje inak, napr. 2 step air.
Nuž, presne ako píše Lapierre.... na Talas-e sa po zníženi zdvihu citlivosť rapídne zvýšila, čo však neplatí u Revelation U-TurnAir kde som tento jav nepostrehol. Asi preto že u Talasu sa pri znižovaní zdvihu mení tlak v pozitívnej a negatívnej komore a tým sa mení citlivosť, kdežto u Revelation sa mení zdvih mechanicky a vzduch sa len premiestňuje z komory U-Turn-u nad piest pozitívnej komory. Tlak však zostáva rovnaký aj v pozitívnej aj negatívnej komore.
No a na margo zvýšenia citlivosti pri znížení zdvihu ... tu zas musím oponovať Martinuxovi, pretože ak znížim zdvih robím to zrejme preto, lebo idem šlapať do kopca a zvyčajne už strmšieho kde potrebujem aby mi
vidlica nepohupovala ..takže zvýšenie citlivosti je skôr na škodu. Viem na to je tam zas nejaké štelovátko Compresion alebo Lock ... no to už potom akosi končí radosť z jazdenia ak musím podchvíľou prepínať nejakú páčku a myslieť na to že či mám alebo nemám niečo prepnuté a podobne.
No a sorry Lapierre, ale vždy platilo a platiť bude že čím viac nastavovacích serepetičiek na niečom je, tým je tam viac dielov, viac tesnení, viac problémových miest a väčšia šanca, že sa niečo poserie
Iste chápem a mám prakticky vyskúšané že
biky so zdvihom 140 a viac mm ak majú byť použiteľné aj na normálne šlapanie potrebujú Lock a občas aj tú zmenu zdvihu, no treba rátať s tým že všetky výhody majú aj svoje negatíva, ktoré sa prejavia inde.