Ahojte, zvazujem kupu novych rychlych kolies na maratony.
Zatial sa to vykrystalizovalo bud
-Shimano WH-M775(bezdusaky, 1677g, super recenzie v nemeckych casopisoch aj dobre ohlasy na tuhost ,odolnost a vraj na svoju vahu idu prekvapivo dobre),
-alebo zapliest klasicke XT naboje, 1,6draty a rafky No Tubes ZTR Alpine(330g) cele by to malo mat 1520g,pripadna lahka servisovatelnost, s paskou pouzitelne na bezdusovy system, celkom si nie som isty ci by to znieslo aj dlhodobejsie bezne jazdenie aj ked vacsina ohlasov je ze asi hej. Rad si to pustim co to da aj pomedzi kamene a konare, ale mam iba 65kg a bezne kolesa (rafky mavic 317 a 2mm draty centrujem iba vynimocne, tak raz za 2 roky a tie ZTR rafky ze vraj su rovnako odolne tak neviem. Tie shimano kolesa vahu rafkov(co ma asi najvecsi vplyv) sa neviem dopatrat bude to nieco medzi 400-450g.
Inac chcem skusit bezdusovy system, ale s klasickymi alebo TLR plastami.
Co by ste vybrali? Budem vdacny za akekolvek postrehy k obidvom.
Pripadne by mohlo byt aj nieco ine, ale sotva sa v takej cene (240Euro) najde cosi lepsie (na centerlock-koli kotucom )
Dik
07.04.2011 - 22:55:23
00
urcite nie shimano naboje...s gulickami a konusmi ,ale utesnene s loziskami napr DT,hope......na tych maratonoch dostanu zabrat....a rafky kludne aj ZTR
08.04.2011 - 07:01:51
00
presne takto som rozmýšľal ja... buď XT alebo XT náboje do ZTR ráfikov, od XT nábojov ma našťastie odhovorili a išiel som do DT, určite sa oplatí... ale tiež dobré budú spomínané hope, alebo novatec (môj favorit) s ráfiky napríklad tie ZTR, vydržať vydržia
08.04.2011 - 08:14:08
00
Ja mám novatec d711/712SB a ztr arch rafky. Orech na nabojoch strasne rad odchadza, budem ho menit uz treti krat, loziska nevydrzali sulov, a tak som ich vymenil za verziu s tou gumovou ochranou z oboch stran. Rafiky su pomerne nove, zatial jazdene len s dusou a vydrzali i nejake tie schody na prazdnom kolese v rozumnej rychlosti. Nahodenie tubeless na dusove micheliny celkom v pohode i na noznej pumpe. Dufam ze to testnem uz tento vikend.
Gulickovych lozisiek by som sa az tak nebal, deorecka som jazdil sedem rokov a zniesli i blatove krejzi este v povodnej dlzke. Samozrejme sa o to treba starat (skontrolovat, vycistit, vymenit gulicky), ale nevydrzi to vecne, dráhy sa ti vybrusia a gulicky polamu. Konusy netreba dotahovat na fest, ono sa to trochu stlaci na biku.
08.04.2011 - 09:14:54
00
Ked UST kolesa, tak tie Shimana su podla mna good. Alebo potom este Fulcrum RedMetal 3. Problem u Shimana je vraj so zohnanim nahradnych spicov, takze ked by si siel kupovat tie, tak rovno s novymi kolesami by som objednal par spicov a ak by ich nevedel predajca dodat, tak by to bolo jasne...

Ked prerabat kolesa na UST nejakou paskou a pod., tak je skoro jedno co bude zapletene. Osobne neverim, ze nekaliskovane 330 g rafiky vydrzia tolko co bezne kaliskovane 400+ g rafiky, takze na tom treba jazdit s rozumom. Problem by som nevidel ani v konusoch - XTckove su utesnene kvalitne a vyhoda je, ze sa daju lahko servisovat a da sa doladit vola. Na klasickom zapuzdrenom priemyselnom lozisku sa to neda a ked chyti volu, treba kupovat nove a ak nie je k dispozicii vhodne naradie, tak to treba davat do servisu...
08.04.2011 - 09:21:38
00
S tymi xt nabojmi mam prave dobru skusenost,zdaju sa mi skoro bezudrzbove, po spominanom Sulove boli uplne nedotknute(uz dostali aj horsie), netreba na to siahnut minimalne10-20 000 km, v danej cene (cca 50Euro za oba) a vahe na centerlock asi nejaky vazny konkurent nebude Dt Swiss 370 su drahsie tusim aj tazsie a asi vydrzia skor menej, DT 240 su uz zbytocne drahe, to by som skor dal xtr) takze v nabojoch nemam az taku dilemu.

Ta je skor v tych rafkoch, laka ma skusit nieco lahke pre tu opisovanu lahkost jazdy, ale neviem ci ten rozdiel je naozaj az taky (vecsinou ludia z prvotneho nadsenia dost prehanaju...)

400g rafky by boli istota ale to by uz nebolo tak vahovo zaujimave (navyse pri klasickych 400g rafkoch treba aj gumovu pasku +50g-to uz je nezaujimave a ZTR Arch maju 420g) v tom pripade by som bral tie Shimana.

Otazka je ci ten vahovy rozdiel cca 150g u tych rucne zapletenych bude taky citelny v rychlosti (vpodstate to bude na rotacnej hmotnosti) a ci to nebude prilis na ukor zivotnosti.
08.04.2011 - 11:16:19
00
Rozdiel v rotacnej hmotnosti na kolesach je hlavne v akceleracii a pri stupaniach. Po dosiahnuti rychlosti sa uz ten rozdiel straca. Takze hnat sa cisto len za nizsou hmotnostou na ukor odolnosti je relativne - ak vies jazdit a vies si dat pozor resp. neprehnat to v rozbitych tech. pasazach, tak preco nie, ale ak to chces pustit, tak radsej odolnejsie kolesa s trochu vyssou hmotnostou.
08.04.2011 - 11:42:39
00
Ak má pod 70kg, tak by som sa nebál ani kvalitných 330g ráfikov :) V podstate to trošku bude kompenzovať vyšší počet špicov... U mňa by taká kombinácia vyhrala.
08.04.2011 - 11:51:25
00
Vcera som rozoberal kolesa a zistil som ze vlastne mam kotuce 6dier s adapterom :D , takze pripadne sa okruh kandidatov rozsiruje (aj ked centerlock mi je sympatickejsi). Pokial by sa nasiel nejaky bezudrzbovy, lahky a odolny kandidat tak by som este aj dal za ne o cosi viac peniazov(tak do 350euro).
Zatial sa asi priklanam k tej lahsej variante aj vzhladom na kolesa co mam(XT, 2mm, Mavic117) to pripadne mozem striedat.
Uvidim zajtra ci sa mi s kompresorom podari nahodit plaste bez dusi (Nobby Nick, Racing Ralph), ak nie tak sa zas okruh zuzi asi iba na UST.Autopumpou som sa nechytal ale neskusal som ziadne mydlove vody ap.
Inak medzi obycajnymi a ZTR rafkami je nejaky vyraznejsi rozdiel v lahkosti nasadzovania ?
10.04.2011 - 21:48:36
00
Rozdiel v rotacnej hmotnosti na kolesach je hlavne v akceleracii a pri stupaniach. Po dosiahnuti rychlosti sa uz ten rozdiel straca


Akceleracia pre mna nie je az taka dolezita, jazdim skor dlhsie trate, ale v stupaniach to asi citit aj pri rovnomernom pohybe?
10.04.2011 - 21:53:53
00
Super kolieska za super cenu:
http://cnc-bike.de/product_info.php?cPath=320_133_510&products_id=7296&osCsid=939ae6fd9ac5be851281e9ab39e76ddd
11.04.2011 - 14:19:29
00
už len čierny sprej a je to :P

to už potom tieto

http://cnc-bike.de/product_info.php?cPath=320_133_510&products_id=7105&osCsid=939ae6fd9ac5be851281e9ab39e76ddd

ale fajne ceny veru...
11.04.2011 - 14:24:33
00
Vcera som rozoberal kolesa a zistil som ze vlastne mam kotuce 6dier s adapterom :D , takze pripadne sa okruh kandidatov rozsiruje (aj ked centerlock mi je sympatickejsi). Pokial by sa nasiel nejaky bezudrzbovy, lahky a odolny kandidat tak by som este aj dal za ne o cosi viac peniazov(tak do 350euro).
Zatial sa asi priklanam k tej lahsej variante aj vzhladom na kolesa co mam(XT, 2mm, Mavic117) to pripadne mozem striedat.
Uvidim zajtra ci sa mi s kompresorom podari nahodit plaste bez dusi (Nobby Nick, Racing Ralph), ak nie tak sa zas okruh zuzi asi iba na UST.Autopumpou som sa nechytal ale neskusal som ziadne mydlove vody ap.
Inak medzi obycajnymi a ZTR rafkami je nejaky vyraznejsi rozdiel v lahkosti nasadzovania ?

ak chceš jazdiť bez duší a máš dosť peňazí, tak nad "normálnym" ráfikom ani neuvažuj :)
11.04.2011 - 16:47:53
00
ak chceš jazdiť bez duší a máš dosť peňazí, tak nad "normálnym" ráfikom ani neuvažuj


Mohol by si to nejak konkretizovat?
Drahe a tazke UST plaste zatial neplanujem-jedine ze by to slo realne vozit bez tmelu, co pochybujem
Kupodivu obyc plast(NN) na Mavic 117 vcera upne bez problemov(mam v robote stlaceny vzduch), ale asi fakt nema cenu kupovat uz klasicky rafik, predpokladam ze za 1-2 roky budu vsetky plaste TLR. Asi tie No Tubes rafky budu na to lepsie(aj ked tu tiez sa objavuju nejake problemy s vyzuvanim plastov)
12.04.2011 - 14:49:23
00
kup tie DTčka a máš vystarané...
12.04.2011 - 14:58:41
00
keyboard_arrow_up