A ještě jedno důležité upozornění.
Tyhle křivky jdou s dobrým výsledkem porovnávat jenom u vidlic, které nemají problém s tlumičem.
Problematické vidlice v tomto ohledu byly vždy Suntoury a tam je případ od případu vždy třeba upozornit, jestli zrovna u nich jde pro popis chování vidlice považiovat pouze graf charakteristiky jako vypovídající.
28.02.2007 - 13:00:12
00
A ještě jedno důležité upozornění.
Tyhle křivky jdou s dobrým výsledkem porovnávat jenom u vidlic, které nemají problém s tlumičem.
Problematické vidlice v tomto ohledu byly vždy Suntoury a tam je případ od případu vždy třeba upozornit, jestli zrovna u nich jde pro popis chování vidlice považiovat pouze graf charakteristiky jako vypovídající.

áno ide, ale len u tebou upravených :lol:, upozorňoval som na to hned na začiatku.
28.02.2007 - 13:05:09
00
:arrow: Two men show ...

Zabrati do vzajomnej diskusie, neprehliadli ste moju otazku na konci 3. strany?
28.02.2007 - 16:43:39
00
Ja som ju neprehliadol no musim povedat ze o olejoch co sa leju do foxov toho vela neviem.

Neviem nakolko vies anglicky, ale myslim ze americke fora by mohli v tomto pomoct - ved foxy su tam beznejsie ako tu.

Inak kdesi som cital co moze byt problem neznackovych olejov je to ze obsahuju tzv. "seal swellers" teda akesi "napucnovace" tesneni, a to by mohlo sposobovat problemy a drhnutie.

Napis mi aky mas typ tej foxy, a mozem sa na to mrknut.
28.02.2007 - 17:26:26
00
Vdaka za ochotu. Anglicky viem velmi dobre - odtial informacie o Torco a Silkolene (mtbr.com forum + odkazy). Zaujimalo ma len porovnanie resp. skusenosti s Red Rum (RockShox/Sram). A Fox vidlicu nemam, len Fox Float Fluid je vychvaleny a pouziva sa tiez aj pri servise tlmicov Fox (po kazdych 40 ci 50 hodinach prevadzky, ako to tu tiez tuning-test spominal). Informacie z fora mtbr hovoria tiez o vhodnej nahrade prevodovkovym olejom 80w, ale to by som skusat nechcel.
28.02.2007 - 17:43:59
00
No red rum mi doporucil Milan, s tym ze je to velmi kvalitne mazadlo. Pouzil som ho na mazanie vzduchovej komory a v pomere 50/50 s motorovym olejom Shell advance 10W-40 aj na mazanie klzakov.

Samotny red rum je dost husty, ale keby si ma zabil tak neviem aku presne ma viskozitu no odhadujem 30 -40w.

Este otazka - o ktoru cast vidlice ide ? Ide o mazanie vnutornych noh? Alebo vzduchova komora?

Pokial viem tak foxy maju klzne puzdra s kanalikmi na olej, ktore sa pohybom vidlice naplnia a potom vidlica v podstate plave na oleji - a preto sa da predpokladat ze bude nutne dodrzat viskozitu, aby toto fungovalo tak ako to bolo navrhnute.

No ak sa mylim, tak sa rad dozviem ako to vlastne je :-)
28.02.2007 - 17:58:48
00
O mazanie vzduch. komory. Klzne puzdra su mazane "tlmiacim" olejom 10wt, ktory je "volne" (polootvorena patrona) naliaty v nohach.
28.02.2007 - 18:21:55
00
Tak to nieje problem, podla mna tam red rum kludne vraz, ja som ho pouzil a je vcelku evidentny rozdiel v lahkosti chodu vzduchoveho piestu. Je trocha drahy, ale ked si kupis deco ako ja tak to vyda nieco cez stovku, a potrebujes ho aj tak len par cc.


Inak cez leto som sa rozhodol skonstruovat vidlicu, ktora bude pouzivat nasledovne pracovne tekutiny

Tlmenie: slivovica 52 (alkohol ma nizsiu viskozitu ako voda)
Mazanie: RUM (pozor nezamienat s red rum od RS) v kazdej nohe tak zo dva deci.
Vzduchova komora: tam bude nutne ulievat Bailey`s, tu to musi byt huste.

Vyhody tychto prevadzkovych tekutin su zrejme - su lacnejsie ako ich naprotivky z ropy, dalej neexistuje taky problem ako zvysky oleja a co s prazdnymi obalmi, lebo po pouziti 10cc na mazanie vzduchovej komory vam ostane skoro cela flasa, a tak je cim oslavit prave vykonanu udrzbu. To samozrejem povedie k pedantnemu dodrziavaniu mazacich intervalov.
v kazdej krcme sa da ladit tlmicovy a mazaci olej s bohatou asistenciou domorodcov, ved vsetci palia tu najlepsiu.

Musim sa ozvat Milanovi aby navrhol konstrukciu tlmica ktory bude fungovat v slivovici - nejde len o priemer trysiek a atd ale aj o material ktory sa nerozpusti ;-)
28.02.2007 - 18:33:47
00
A do negativnej komory pivo. V zjazde by sa zvysil tlak peny, co by len prispelo k lepsej citlivosti vidly (pruzina SPC = shaker pressure compensation).
28.02.2007 - 18:51:13
00
No s tym pivom to znie zaujimavo. Obavam sa ze by sa to mohlo stat kamenom urazu, lebo co milovnik piva to ina znacka a to by potom boli debaty a flamewars!

No je jasne ze priaznivci kultivovaneho chody by siahali po znackach ako guiness alebo velvet :-)
28.02.2007 - 21:08:13
00
Sorry chlapi,

všetci tu máte skúsenosti s mazaním a údržbou vzduchových vidlíc, môžte mi prosím poradiť s mojím problémom. Pozrite prosím tému :arrow: vidla SUNTOUR SRL 100 (posledná strana). :!: Hlavne aký olej (aká viskozita) a kde ho kúpiť.

Čitam tu, že ho riedite motorovým olejom. Je to možné..............
01.03.2007 - 19:10:56
00
ja som do vidlice (rock shox pilot) lial normalny shell fork oil..je asi 2 krat lacnejsi ako origos olej a je uplne v pohode
01.03.2007 - 19:21:19
00
ja som do vidlice (rock shox pilot) lial normalny shell fork oil..je asi 2 krat lacnejsi ako origos olej a je uplne v pohode



:?: Maracej, akú viskozitu má ten tvoj olej SHELL FORK OIL a kde ho môžem kúpiť?
01.03.2007 - 19:34:17
00
moj ma 5W myslim,ale robia samozrejme aj ine viskozity
som to kupil v dakom obchode s motorkami na zahori niekde v niakej dedine,neviem presne

pokukaj obchody s motorkami alebo aj autami a pytaj sa na olej do tlmicov
www.moto.pl
01.03.2007 - 19:41:33
00
Viskozitu tlmiaceho oleja predpisuje vyrobca (napr. Marzocchi spravidla 7.5wt, Pace 10wt, ...). Samozrejme je mozne s nou laborovat, pokial vyrobca striktne nepredpisuje max. limit. Pokial vidlica nema externe nastavovanie tlmenia odskoku (rebound) a je pretlmena (vracia sa pomaly, napr. Marzocchi MX Comp), je vhodne dat olej s nizsou viskozitou (napr. 5wt) a naopak. Do tlmicov su urcene specialne oleje, oznacovane ako Fork Suspension Oil (pre motorky) a su dostupne od roznych firiem (Castrol, Motorex, Silkolene, Motul, ...) a v roznej cene, ktora zavisi aj od toho, ci je olej mineralny alebo synteticky (Castrol cca 400.00 Sk/l). Ako uz z uvedeneho vyplyva, daju sa kupit v predajniach pre motorky, auta a (mozno aj) na benzinkach.
01.03.2007 - 20:41:26
00
keyboard_arrow_up