Ešte detail. Ja mám 100mm ty máš koľko Genyus?
24.06.2011 - 13:56:23
00
Ja mam 80kg nafukal som ho na 105psi a chodi paradne mozno az priliz makko. Asi ho este prifúknem :)
25.06.2011 - 11:01:15
00
Každý ináč... :lol:
25.06.2011 - 17:40:28
00
Vidim,ze vacsina osadenstva tu vlastni Epicon,ja mam Raidon RL Air 100 verziu,bola na biku,odskusanu ju mam iba na par jazdach,takze nejake presne hodnotenie nemozem davat,ale co som postrehol je,ze ked necham bicykel dlhsie stat,napr.vecer odparkujem a druhy den sa idem odviezt,tak vidlica ztuhne,tzn,ze k prvemu stlaceniu je treba ovela vacsiu silu ako k dalsim,je to bezne?A ak je seriovy neupraveny Epicon mazany vazelinou,predpokladam ,ze Raidon tiez,ci je to inak?
25.06.2011 - 20:48:01
00
Áno seriový Raidon je tiež mazaný vazelínou :)
25.06.2011 - 22:31:08
00
Tak to máte chlapi nejak veľké tlaky, mám 77kg, fúkam na 75psi a chodí krásne, doraz nechytám ani pri veľkých šupách. No je pravda, že chodí viac do zdvihu, ale o tom to asi je.


Tak ale ja si rád skočím cez konárik či kamienok a tam by podľa mňa bolo 75 málo, či? Potom to ide na doraz a to nie je dobré... BTW ja mám 110mm verziu a využím určite aspoň 95% zdvihu - samozrejme záleží od terénu...
26.06.2011 - 10:07:28
00
Určite nechodím len tak v sedle, občas tiež niečo preskočím v rámci možností biku. 100mm zdvih nafúkaný na 75psi, doraz som dal len raz počas cca 1000km čo mám epicona. Mne mäkšie odpruženie vyhovuje

EDIT: tak som to teraz kontroloval a mám nafúkané na 80psov
26.06.2011 - 11:12:05
00
Odporúčaný od Milana - 70 PSI, no fúkam 80 alebo ku 90. Moje parametre poznáš, ak si spomenieš.
EDIT: Som malý Satanáš - 66. :devil:

ty si barbar :rofl: divím sa že tam nedáš okrúhlych 100 pri tvojom dupaní by si si to aj tak nevšimol.


Naposledy upravil Roman dňa 26.06.2011 - 11:51:24, celkovo upravené 1 krát.

26.06.2011 - 11:37:46
00
Pre ostatných .... skúste neriešiť tlaky ako také, ale zamerajte sa na zanorenie vidly SAG.
pri rôznych uhloch hlavového zloženie, dlžky posedu, rázvor kolies .... budú vychádzať pri rovnakom jazdcovi rôzne tlaky, takže nastavovanie tlaku len podla váhy jazdca je nevyužitý poteniciál vidly. Taktiež treba brať do úvahy aj stýl jazdy.
SAG sa má pohybovať v rozmedzí 20-30% reálneho zdvihu ... osobne som priklonený na 25%
Vidla nesmie klepnúť na doraz (pri skákaní) ale musí vedieť využívať reálny zdvih.
Vidly od Milana majú velký potenciál, len ich treba správne nastaviť aby sa dal využiť tak ako bol vymyslený. Milanové nastavenie je len "na hrubo" kde zohladní približné použitelné tlaky aby mohol pripôsobiť vnútornosti. Jemné doladenie si musí každý spraviť sám na svojom biku a podla seba.
26.06.2011 - 11:50:48
00
Čo keby ste si prečítali čo je na stránkach TT? To je také zložité?
Kód:
Smí chodit vidlice na doraz?
Ne, nikdy nesmí vidlice chodit na doraz. Pokud někomu chodí vzduchová vidlice na doraz, je to ukázkou toho, že neumí nastavit to nejzákladnější a to je tlak ve své vidlici.

Chod na doraz a vůbec využívání zdvihu nemusí být určeno jenom podle váhy jezdce ale i podle agresivity jeho jízdy. Stejně těžcí jezdci mohou stejnou vidlici využívat zcela odlišně. Opatrný jezdec nezvyklý zatím na odpružení se setrvačností ze své předchozí zkušenosti raději vyhne větším překážkám a proto pro něho bude obtížné využívat i správně na něho nastavenou vidlici.

Jezdec, který jezdí agresivně, doslova vletí do všeho a nechává naplno využívat odpružení, ten může vidlici zatěžovat jako váhově těžší jezdec. Předpisy pro huštění jsou proto vždy přibližné a nejsou dogmatem, které nejde změnit. Vždy je teřba přizpůsobit tlak ve vidlici jedinému požadavku a to nejdůležitějšímu, vidlice nesmí nikdy chodit až na doraz.


Kód:
Je nastavení sagu důležité?
Pro vzduchové vidlice není nastavení sagu zcela rozhodující. Jestliže je splněn předchozí požadavek a vidlice nechodí na doraz, je rozhodnuto daleko lépe. Sag a jeho měření je velmi nepřesná záležitost a dělají se při něm velice závažné chyby. Spoléhat se, že tímto způsobem někdo nastaví svojí vidlici tak aby mu nechodila na doraz je nemožné. Sag je prostě jenom doplňková a doplňující hodnota. Nevyhovět požadavku an sag je málo nebezpečné, chodit s vidlicí pravidelně na doraz nebezpečné naopak je.

Zásady nastavení tlaku platí pro všechny vidlice s nagativní ocelovou pružinou a vlastně pro všechny, které mají jenom jeden ventil k huštění jedné komory. Tímto je nastaveno vždy správně. Nic jiného, než změnu tlaku jedné komory nemá možnost jezdec nastavovat a nechodit na doraz a přitom využívat zdvih je jediný správný kontrolní parametr.
26.06.2011 - 12:08:01
00
Dakujem za upozornenie .... :lol:
S Milanom som v osobnom kontakte a spolupracujeme už niekolko rokov ...
Nie jedna jeho vidla išla cezo mňa ....
Na správne nastavenie je toho dôležitého podstatne viac ....
Ak si dáte tú námahu s hladaním, tak som tu dávno, pradávno bojoval za upravované vidly.
26.06.2011 - 12:50:39
00
Ja som sa nepýtal preto aby som dal rovnaký tlak ako ma niekto... ;). A to od Milana som si čítal. Iba som chcel úplne hrubú informáciu, aby som mal odrazový mostík. Toť všio... ďakujeem ;)
26.06.2011 - 14:38:24
00
Inak ja mám skôr problémy trafiť správne odskok, mám ho približne v strede, furt sa neviem dočítať ako spoznám počas jazdy, že mám správne nastavený odskok.
28.06.2011 - 16:40:46
00
Ja na RST Titan air (Taiwanská obdoba Epiconu) fúkam 50 Psi a mam 75 kg sag iba 10% ale podla toho co citam budem podfukovať. To tuhnutie je normálne to robí aj mne po prvom stlacení ide zase pekne (To robia asi vsetky vazelinové vidli). Odskok mám mám na najrýchlejší (aj tak nekope).
Zdvihni predné koleso a pusti ho ak sa odrazí máš vysoký odskok ak sa neodrazí zvyšuj a skúšaj.

http://www.tuning-test.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=21&limitstart=3
28.06.2011 - 17:30:57
00
Genyus; jednoducho, vidla sa musi vracat do povodnej polohy co najrychlejsie avsak nemozes citit kopnutie do ruk
28.06.2011 - 17:34:01
00
keyboard_arrow_up