Mam manitou black platinum asi model 2005, vie mi prosim niekto poradit:
Mal som bike jeden den v praci a kolegovia mi cosi dodrbali:

- v lavej nohe zospodu bol povoleny srob a vytiekol olej
- na pravo mi zrazu nefunguje lockout

Ma niekto nejaky manual, ako doplnit olej a aky, pripadne uzitocny link?
Lockout je tam mechanicky? Uz je v cavese, ci ako vlastne pracuje?

Diki moc za kazdu info.

http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/01.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/02.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/03.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/04.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/05.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/06.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/07.jpg
http://www.strihvidea.szm.sk/bike/manitou/08.jpg
07.03.2007 - 19:50:45
00
tvoji kolegovia sú ako poklad .... len vykopať ... a poriadne nakopať
Nakolko ti vytiekol olej, tak zrejme mali k dizpozícii aj náradie :evil:

Lock, nie je mechanický. U tvojho modelu by mal byť TPC Loc-out. Zjednodušene ... ihlový ventil, zamyká v hornej časti na tvrdo (preto pocit, že mechanický) + poistka proti prerazeniu.
Jedine ako ti ho mohli vyradiť (nepredpokladám že by ho otvárali) je povoliť imbus na vrchu, pretočiť kolečo (červené) a znovu skompletovať. Nevyditelné ale moooc účinné :lol:
Prípadne postačuje otočiť bike a prepružiť nohami. Olej pretečie cez otvorený lock a pri prevrátení do normálnej polohy a zavretom locku, bude veselo pružiť (vzduchová kapsa) - takže stačí skontrolovať koliesko a niekolko krát prepružiť, počkať a znovu prepružiť. Pokial nevyliali olej tak to pôjde bez problémov (tak ako dovtedy)

návod najdeš ... http://www.progresscycle.cz/n2005/40/manual.pdf
07.03.2007 - 20:14:24
00
ku kolegom: radsej pojdem pesi ako mat zohaveneho milášika :) no ale cudujem sa, ze ti nieco nezmizlo, napr. kolesa na rychloupinak :wink:
:arrow: neber to ale doslovne, nechcel by som mat kolegov- ciganov :lol:
07.03.2007 - 20:29:38
00
ku kolegom: radsej pojdem pesi ako mat zohaveneho milášika :) no ale cudujem sa, ze ti nieco nezmizlo, napr. kolesa na rychloupinak :wink:
:arrow: neber to ale doslovne, nechcel by som mat kolegov- ciganov :lol:

Nie, nie, takych zase nemam, len vsetkych lakali tie nastavovacie kolieska a pruzenie. Mal som ho v praci zamerne, lebo som bol kupovat novy predstavec a otvorene je len do piatej. Predstavec som zmenil o dva centy kratsi a je to neporovnatelne lepsie, ale k tomu sa vyjadrim priamo v teme z minula.


Naposledy upravil focus3ccd dňa 07.03.2007 - 21:16:28, celkovo upravené 1 krát.

07.03.2007 - 21:12:17
00
tvoji kolegovia sú ako poklad .... len vykopať ... a poriadne nakopať
Nakolko ti vytiekol olej, tak zrejme mali k dizpozícii aj náradie :evil:

Lock, nie je mechanický. U tvojho modelu by mal byť TPC Loc-out. Zjednodušene ... ihlový ventil, zamyká v hornej časti na tvrdo (preto pocit, že mechanický) + poistka proti prerazeniu.
Jedine ako ti ho mohli vyradiť (nepredpokladám že by ho otvárali) je povoliť imbus na vrchu, pretočiť kolečo (červené) a znovu skompletovať. Nevyditelné ale moooc účinné :lol:
Prípadne postačuje otočiť bike a prepružiť nohami. Olej pretečie cez otvorený lock a pri prevrátení do normálnej polohy a zavretom locku, bude veselo pružiť (vzduchová kapsa) - takže stačí skontrolovať koliesko a niekolko krát prepružiť, počkať a znovu prepružiť. Pokial nevyliali olej tak to pôjde bez problémov (tak ako dovtedy)

návod najdeš ... http://www.progresscycle.cz/n2005/40/manual.pdf


Dik za rady, ale zatial nepomohlo - lockout nefunkcny (v polohe zamykania ide tahsie, ako vzdy, ale neuzamkne.) Zajtra snad bude viac casu.
Zaujimave je, ze ked ho otocim hore nohami, a stlacam vidlu, tak pocut taky zvlasny zvuk, ako ked zmiesam napoli olej a napoli vzduch. Ked je bike normalne a pruzim, tak ide hladko bez nejakych zvukov. Pocut len tlmenie.
07.03.2007 - 21:15:40
00
tak ti s ním urobili Bratislavký hrad (stolička naopak)
to šuštanie je spenený olej ktorý preteká lockom do hornej časti a vzníká vzduchová komora. Ked ho dáš do normálnej polohy a par krát prepružíš, olej stečie dole (niekedy to trvá dosť dlho, podla toho kolko oleja je hore) a bude OK. nechaj ho cez noc a občas prepruž.

ked som skladoval bike nastojato (bez prepruženia) tak mu trvalo niekdy 5 minút, kým začal fungovať lock.
07.03.2007 - 21:27:18
00
tak ti s ním urobili Bratislavký hrad (stolička naopak)
to šuštanie je spenený olej ktorý preteká lockom do hornej časti a vzníká vzduchová komora. Ked ho dáš do normálnej polohy a par krát prepružíš, olej stečie dole (niekedy to trvá dosť dlho, podla toho kolko oleja je hore) a bude OK. nechaj ho cez noc a občas prepruž.

ked som skladoval bike nastojato (bez prepruženia) tak mu trvalo niekdy 5 minút, kým začal fungovať lock.

Mozes mi prosi ta este poradit, ten lock stale nechodi. Ale nasiel som, ze aj na spodu pravej nohy (pod modrym nast. kolieskom) sa objavil olej. Ale vzdy len trochu, akokeby len postupne unikal. Jeden den utriem a na druhy den ked prejdem prstom, tak je to jemne mastne... Ale Ked tyzden bike stoji, tak pod nim nie je ziadna mastna kvapka....
Vcera som zhodil tu modru maticu a dotiahol taky vacsi imbus. Uvidim, ci to pomoze.
Ma to nieco spolocne s tym lockom?
Olej sa doplna do obidvoch noh, alebo ako? Ked ju rozoberiem, vytecie olej, alebo je to vsetko uzavrete?

Som v tom laik, pred tym som mal RST a tu som mal rozobratu pravidelne, tam nebol problem. Zhora som vzdy rozobral, vycistil, znovu premazal a zlozil.
Tu su aj skrutky zdola a neviem, ako to funguje.

Zatial som nasiel len toto:
Lock Out Troubleshooting Tips 1.
Installation of Lock out Compression Damping System

• Check the o-ring that is installed around the lower piston on the damper shaft for tears or deformation. Replace it, if it is damaged. This is the most common reason why the Lock out system will not function.
• Check the level of oil in the inner leg. The oil level may be a little high, but never low. The oil level must be high enough to cover the window that opens and closes on the damper shaft.

V prvom bode sa pise o kontrole nejakeho O-kruzka (tesniaceho), ktory sa nachadza niekde dole. Mal by to byt nejaky tesniaci kruzok, ktory sa casto moze poskodit a byva velmi casto prave on, ked nefunguje lockout.

V druhom bode sa pise, ze treba skontrolovat hladinu oleja vo vnutri nohy. Hladina oleja moze byt trochu vyssia, ale nikdy nie nizsia. Uroven oleja musi dost vysoka, aby prekryla okno, ktore otvara a obopina tlmic.
(neviem, ci som to dobre prelozil....)
Je to zo vseobecneho manualu, tak dufam, ze to patri aj k black platinum.

Otazka je , ako zistim tu uroven oleja?
Nejde o prachy, ale najradsej by som si to opravil sam, lebo obchodom moc neverim, len zhrabnu prachy a nist neurobia. (posledna moznost)

www.strihvidea.szm.sk
09.03.2007 - 08:32:16
00
.... Ale nasiel som, ze aj na spodu pravej nohy (pod modrym nast. kolieskom) sa objavil olej. Ale vzdy len trochu, akokeby len postupne unikal.
- obrázok B vpravo tesne nad závitom je O-krúžok, ten môže byť poškodený a preto vyteká. Na tvojom modely máš použitý obrázok B v lavo a tam nieje nakreslený, ale musí tam byť. Dotiahnutie možno pomôže ak nieje poškodený O-krúžok. V opačnom prípade ťa čaká rozobreranie spodnej nohy.

- čo sa týka locku, tak to je obrázok A v strede (TPC)

ostatné cez SS
09.03.2007 - 09:02:48
00
Diki moc.
mas u mna www.strihvidea.szm.sk
Lock funguje, vidla perfektne pruzi a tlmenie sa neda porovnat.

Problemy:
- v lockoute len polovica pozadovaneho oleja - doplnil som olej
- v lavej nohe par kvapiek oleja (vecer poslem foto) - naozaj kvapiek - doplnil som olej
- v pravej nohe takmer ziadny olej - doplnil som olej

Nohy som zatial uplne nerozobral, myslim tie dolne "piesty".
To si necham nabuduce. :roll:

Moje problemy:
Jedine to, ze ked som povolil ten imbus zdola pravej nohy, tak mi ta skrutka zbehla dnu a nesla von. Potom som musel povolit aj vrch lavej vidly - uvolnit pruzinu , a tam bol problem, taka zavlacka. Snazil som sa ju dat dole (co drzi textovy kruzok), nakoniec som zistil, ze to sa dole nedava. A problem s klucom, 27 - s ktorym sa uvolnuje plastova skrutka. Ta 27 mi nesla celkom nastrcit na tu maticu - neviem preco, mozno preto, ze ten nastrcak ma zkosene hrany a jemne som poskodil maticu. (naozaj len jemne) - aky pouzivas ty, alebo si pouzival? - len pre buducnost. Potom som uvolnil pruzinu a vsetko ostatne prebehlo hladko.

Este otazka, mozes mi prosim hodit na SS, aku vazelinu pouzit v hornej casti nohy pruzine?
Diki moc.
Ked budem mat cestu do Blavy, tak sa ozvem.
Takato rada ma cenu zlata. Este raz dik - teraz ide ako hodinky..... :D :D :D
11.03.2007 - 07:34:49
00
Moje problemy:
Jedine to, ze ked som povolil ten imbus zdola pravej nohy, tak mi ta skrutka zbehla dnu a nesla von.
- poradil si si :lol:
aky pouzivas ty, alebo si pouzival? - len pre buducnost.
vid dole, presný univerzálny .... len tá cena :oops:
http://extranet.bahco.com/CONndc.asp?Sa ... anguage=13

Este otazka, mozes mi prosim hodit na SS, aku vazelinu pouzit v hornej casti nohy pruzine?
Nie som zastánca hybridných úprav, takže môžeš použiť akúkolvek jemnú vazelinú na vidly (Yarroline ...)

Takato rada ma cenu zlata. Este raz dik - teraz ide ako hodinky..... :D :D :D
Není zač ... a od hodiniek má ešte vééélmi ďaleko. :lol:

Prílohy:

Komentár súboru: Provedení: fosfátováno, přesně kaleno, protikorozní úprava. Pohodlná termoplastová rukojeť s možností širokého a pevného úchopu. Šestá generace stavitelných klíčů.
Řada P: kombinace pro sevření trubky, jedna strana čelisti je vroubkovaná, možno použít jak

sba_9072_wo_c_big.jpg
sba_9072_wo_c_big.jpg 9.93 KiB thumb_up0thumb_down

11.03.2007 - 12:07:16
00
keyboard_arrow_up