Napisal som to nezrozumitelne, ale myslel som iba to, ze ak sa zadrie reducer do puzdra tak sa otaca cele puzdro a tam potom vznikne vola medzi puzdrom a okom tlmica co je stav ktory sa uz tazko riesi vymenou puzdra. Gulovy cap na mojom DT Swiss 210 ma volu priamo v cape, kde je jedine riesenie a tym je vymena celeho capu. Cap vydrzal iba 6 mesiacov co je dost malo, takze toto riesenie ma celkom sklamalo. Takze po rozborke skusim ten gulovy cap nahradit normalnym puzdrom, do ktoreho pojde nerezovy cap s ktorym som mal dobru skusenost.
Ja som mal skusenost (nie na svojom biku
), ze ak sa zadrel reducer do puzdra, tak sa to otacalo na upevnovacej skrutke, samozrejme v takom pripade zalezi na tom, ktory spoj povoli, ci upevnenie tlmica v rame, alebo nalisovanie puzdra v oku tlmica, a tam sa to bude otacat.
Ak sa nemylim, DT Swiss pouziva tiez 2-dielne alu reducery, cez ktore prechadza skrutka. Stalo by za pokus vyrobit nerezovu jednodielnu osku presne licovanu do otvoru capu. Uz sa presne nepamatam, ako to mal rieseny Epic (tusim skrutka priamo cez gulovy cap s vymedzovacimi alu podlozkami zo stran), ale dva roky to fungovalo bez problemov a bez akejkolvek vole, a potom som predal
ram ...
P.S. Ked teraz znova citam Tvoj prispevok pocas pisania odpovede, mozno som nespravne pochopil: vola je medzi vonkajsim kruzkom guloveho capu a vnutornou gulou? V takom pripade fakt len vymenit cely gulovy cap. Zaujimalo by ma, ci ta vola vznikla pocas prevadzky, alebo nepresnostou z vyroby. Doteraz som gulovy cap (nerez-nerez) povazoval za najlepsie riesenie. Vela tiez zalezi, ako je
tlmic umiestneny v rame (ako vela spiny sa nan dostava, vid. Spec. Stumpjumper s tlmicom cez sedlovu trubku), ako sa clovek stara o
bike ...