Vidlu, ktorú máš,mám aj ja na HTčku. V skratke: skúšal som všeličo, ale tam nenastavíš nič.
PRELOAD, stláča pružinu v rozmedzi cca 10mm a a to asi nestačí. Skúšal som rôzne nastavenia v rôznom teréne a rozdiely boli skoro nebadateľné. Neviem, či más na koliesku PRELOAD aj indikator, v ktorej polohe sa nachádzaš. + znamená. že pružinu stláčaš a stáva sa menej citlicá. Ak točíš smerom na -, tak pružinu uvoľňuješ. Tak to funguje na mojej.
LOCK, slúži naozaj len na zamknutie vidly. Tlmiaca patróna je vlastne valec s piestom, kt. sú utesnené. Vo valci sa nachádza
olej určitej viskozity a piest má v sebe otvory (bludiská). Keď sa
vidla stláča, olej je nútený pretekať cez tieto otvory a tým
brzdí pohyb piestu - tlmí. LOCK funguje tak, že otvory sa uzavrú, čím sa zablokuje prietok oleja a tým aj pohyp piestu. Viem, že tým zámkom sa dá spomaliť pohyb vidly, ale spomalí ti to vidlu v oboch smeroch (stláčaní, aj rozťahovaní), Naopak REBOUNT (odskok), spomaľuje vidlu len pri rozťahovaní a nastavuješ to s veľkou citlivosťou (napr 3 otáčky medzi úplným + a úplným -, pričom rebountom sa zamknúť nedá). Lock funguje pootočením ovládača o 90°, resp. 180° (otvorený/zamknutý).
Môj osobný názor (nemusíš s ním súhlasiť) je, že lock je zbytočnosť, pokiaľ nejazdíš o každú sekundu. Ja viac ocením ak mi volant nevystrelí do rúk, aj pri jazde hore kopcom. Na Fullovi mám Epicona TAD (140mm) a tam Lock nemám. Ani mi nechýba. Raz tu niekto skúsenejší napísal, že Lock slúži na to, aby si mal možnosť čudovať sa, pri prvých metroch jazdy dole kopcom, že prečo to tak trasie (ak zabudneš odomknúť vidlu).