Zdravim pani

Mozno sa Vam zda smiesna tato otazka, ale u mna je docela aktualna, kedze som dlho jazdil cestu. A az teraz akosi viac oblubujem potulky lesom. So smenou stylu som sa zacal i viac zaujimat o MTB bicykle a ich prislusenstvo. Takze k veci. Mam dva MTB rekreacne bicykle jeden ma SUNTOUR XCM HLO a druhy RST Gila Tnl. Viem ze ide o vidly, ktore maju pruzinu a hydraulicky tlmic (kartrige). Tento hydraulicky tlmic ma i hydraulicky zamok takze vidla sa da zamknut. Tiez maju nastavenie pruziny tzv. preload. A teraz to podstatne:

Otazka c. 1 - Ak som dobre pochopil ten Preload je - nastavenie predpätia pruziny. A to sluzi na to, ze si tym viem upravit pociatocny zdvih vidly ked ju zatazim vlastnou hmotnostou. Ak som to spravne pochopil nenastavuje sa tym tuhost pruziny ale jej predpätie. Tuhost je dana konkretnym typom pruziny. Potreboval by som vediet kedy krutit do minus a kedy do plusu.

Otazka c. 2 - Ako pracuje tlmic? Neviem totiz kedy je vyhodnejsie mat nastaveny tlmic na -upne otvoreny - a kedy ma byt nastaveny na - takmer uzamknuty -
Viem ze zamykat sa ma pri slapani do kopca, alebo pri jazde po peknej asvaltke, aby to nepohlcovalo energiu.

Za odpovede dakujem
01.09.2011 - 18:37:13
00
no na tychto dvoch vidlach moc toho neponastavujes :D ...budes rad ak budu aspon pruzit dokym nezozenies nieco lepsie ;)
01.09.2011 - 18:49:35
00
Vidlu, ktorú máš,mám aj ja na HTčku. V skratke: skúšal som všeličo, ale tam nenastavíš nič.
PRELOAD, stláča pružinu v rozmedzi cca 10mm a a to asi nestačí. Skúšal som rôzne nastavenia v rôznom teréne a rozdiely boli skoro nebadateľné. Neviem, či más na koliesku PRELOAD aj indikator, v ktorej polohe sa nachádzaš. + znamená. že pružinu stláčaš a stáva sa menej citlicá. Ak točíš smerom na -, tak pružinu uvoľňuješ. Tak to funguje na mojej.
LOCK, slúži naozaj len na zamknutie vidly. Tlmiaca patróna je vlastne valec s piestom, kt. sú utesnené. Vo valci sa nachádza olej určitej viskozity a piest má v sebe otvory (bludiská). Keď sa vidla stláča, olej je nútený pretekať cez tieto otvory a tým brzdí pohyb piestu - tlmí. LOCK funguje tak, že otvory sa uzavrú, čím sa zablokuje prietok oleja a tým aj pohyp piestu. Viem, že tým zámkom sa dá spomaliť pohyb vidly, ale spomalí ti to vidlu v oboch smeroch (stláčaní, aj rozťahovaní), Naopak REBOUNT (odskok), spomaľuje vidlu len pri rozťahovaní a nastavuješ to s veľkou citlivosťou (napr 3 otáčky medzi úplným + a úplným -, pričom rebountom sa zamknúť nedá). Lock funguje pootočením ovládača o 90°, resp. 180° (otvorený/zamknutý).
Môj osobný názor (nemusíš s ním súhlasiť) je, že lock je zbytočnosť, pokiaľ nejazdíš o každú sekundu. Ja viac ocením ak mi volant nevystrelí do rúk, aj pri jazde hore kopcom. Na Fullovi mám Epicona TAD (140mm) a tam Lock nemám. Ani mi nechýba. Raz tu niekto skúsenejší napísal, že Lock slúži na to, aby si mal možnosť čudovať sa, pri prvých metroch jazdy dole kopcom, že prečo to tak trasie (ak zabudneš odomknúť vidlu).
01.09.2011 - 19:55:10
00
keyboard_arrow_up