chcel by som vyskusat bezdusaky aspon na jednom kolese a chcem sa uistit ze tomu spravne chapem

-na klasicky rafik(mam RM5) a klasicky plast treba kit (napr. rubena) ktorym sa rafik prerobi na bezdusovy
-nasledne sa nasadi novy overeny plast ktore je potrebne nafukat kompresorom?
-naliat tmel a dufat ze to nevyfuci?

ake plaste by ste mi poradili ktore su na to vhodne ? aktualne jazdim raceking supersonic tak by som chcel nieco podobne svizne. Je treba kupovat notubes zvlast tmel alebo staci ten v rubena kite? Ako castro treba dolievat tmel? Nestane sa mu nieco v lete, v zime? Ked nahodou v zatacke na chvilku "vyzujem" plast a trochu podfukne pripadne chytim defekt dako blbo s tym ze mam makke koleso pumpou to uz nenafuka zas treba kompresor? pripadne vybrat ventil a dat tam normalnu dusu, nebude od toho vsetko vratanie kolesa,plastu,bicykla,duse,mna ***** od tmelu?
10.08.2011 - 20:59:44
00
s rubena sadou a vhodným plášťom by to malo ísť nafúkať aj klasickou pumpou...
tmel radšej notubes... ale fungoval mi aj ten rubena, ale je ho tam veľmi málo.
Mne vydržal tmel 2000km.
V zákrute by sa ani pri nízkom tlaku nemalo stať že by ti unikal vzduch cez pätku - opäť treba poznamenať, že s vhodným plášťom :) Napr. s novými continental plášťami a nejakým ráfikom sa to môže stať (a je to samozrejme dosť blbé).
Zase použijem to slovné spojenie "vhodný plášť" - ten vždy dofúkaš v pohode aj na výjazde.

Pri výmene kolesa som nemal problém s tmelom, stačí ho vyliať a na plášti ostane súvislá vrstva, ktorá tam drží a pokiaľ sa jej nebudeš dotýkať nebude problém :)

Fajn by mal byť napr. racing ralph 2011 snake skin tlr... To je taká odolnejšia možnosť a aj ťažšia :) Taký rocket ron bez duše bude veľmi rýchly plášť.
10.08.2011 - 21:12:32
00
dik, naco je napr v tej rubena sade ta guma z duse? nestaci kupit kvalitnu pasku ktorou oblepim rafik,ust ventil do rafika a tmel?:P teoreticky by to tak mohlo fungovat

nemate skusenosti s Race King Racesport alebo X-king racesport? Mala by to byt daka verzia pripavena na ust, novinka asi 2011, malo by to mat udajne zatesnene boky...
16.08.2011 - 22:21:43
00
tá "guma" zväčší vnútorný obvod ráfiku a je ešte tvarovaná = to má napomôcť nafúknutiu, inak je tam zbytočná. Takže hej, ak kúpiš kvalitnú pásku a podarí sa ti to nafúkať (to záleží od ráfiku a plášťa), je to super. Nejaké skúsenosti s continental tubeless ready plášťami sú tu http://www.bike-forum.cz/forum/continental-x-king-zkusenosti.html#comment1677581 :)
16.08.2011 - 23:08:42
00
Potrebujem vymenit nipel na rafiku ZTR Olympic na ktorom mam obute UST. Otazka : pasku NO TUBES musim vymenit celu alebo staci iba prekryt dieru po nipli.
EDIT : sam sa pytam sam si odpovedam :-D dieru na nipel som prekryl asi 10 cm novou paskou a drzi :-) samozrejme po dokladnom ocisteni starej pasky od tmelu. Tmel po troch mesiacochv pouzivania je v povodnej konzistencii :clap:
22.08.2011 - 22:27:01
00
Včerajšia skúsenosť s bezdušákmi na Kráľovskom maratóne - na cca 4-5km defekt na zadnom kolese, možno presnejšie prerazenie plášťa :@ , pravdepodobne klinec. Po pár sekundách fučania to nakoniec tmel zalepil, ale na pohľad aj pocitovo ostalo v plášti minimum vzduchu. Po prejazde hradom som na parkovisku zastavil a dofúkal. V istom momente pri fúkaní tmel povolil a diera začala znova fučať, takže som trocha vzduchu vypustil a pokračoval v pretekoch. Plášť bol síce o dosť mäkší ako som zvyknutý, ale po zbytok pretekov (zhruba 90km) som ten defekt už viac nemusel riešiť. Časová strata = dofúknutie plášťa, teda minimálna, odhadom do 2 minút.
Prekvapenie som zažil po pretekoch - zalepená diera po defekte o veľkosti cca 5x4mm a tlak v plášti 1,04 bar :sweat:
Pred pretekmi by som sa kľudne aj pohádal o tom, že sa nedá jazdiť na plášťoch nafúkaných na 1 bar :rofl:
Ešte info o materiáli - plášte Schwalbe RaRa DD, tmel NoTubes.

Prílohy:

IMGP1765 web.jpg
IMGP1765 web.jpg 96.31 KiB thumb_up0thumb_down

04.09.2011 - 12:43:22
00
Hehe, som bol asi 1m za tebou ked som videl aj pocul ako ti ten klinec prepichol plast :)
04.09.2011 - 16:35:20
00
RaBa keby som to nevidel, tak by som neuveril :-) Ja by som to z vnutornej strany podlepil a s kludnym svedomim pouzival dalej.
04.09.2011 - 18:19:57
00
RaBa 100 kPa nieje žiaden "strašný" tlak. Viem, že keď som po prvý krát použil pumpu s tlakomerom, nameral som pri nafúkaní odhadom (ako som bežne fúkaval) tlak okolo 130 - 150 kPa. Vtedy som vážil okolo 69 - 72 kg :-) Dnes fúkam 200 kPa a to len preto, že je to odporúčané minimum od výrobcu. Preto nechápem tých, čo jazdia na horskom v teréne s 300 - 350 kPa.
04.09.2011 - 18:26:11
00
Rasto a ako ti drzia cresty? ty im isto tiez davas dobre po za usi.
na prednom pokial som nevylomil 2 spice o konar nebol ziadny problem,
ale zadne som uz musel nechat centrovat 4krat.

a ten no tubes tmel fakt funguje, najlepsie co mozno urobit ked to dakde sekne a zacne fucat je jazdit dalej a len pockat pokial sa to zaceli.
ked som vyhodil duse, tak mi do rana predne koleso uplne vsetko sfucalo. nafukal som a pojazdil na tom a uz nebol problem. presnejsie, pokial mi zlomena spica neprepichla zltu pasku, s tym si tmel neporadil palpluh.
05.09.2011 - 22:42:02
00
Mna by zaujimalo, ako to vo vasich plastoch vyzera pri vymene plasta za novy. Dnes som prezuval zadny a po tych x mesiacoch sa ta gumena paska (joes no flats) celkom prilepila k plastu a bol celkom problem dostat gumu z rafku. Nakoniec som si nasiel system a slo to :) Kazdopadne aj vy mate tie pasky prilepenu k plastu? Tmel mam No flats, teraz som dal ale no tubes (vychadza lacnejsie) tak uvidime...

A este jeden postreh...aj po cca 3 mesiacoch bol tmel v dobrom stave, ziadne hrudky tam neboli.
06.09.2011 - 16:47:11
00
mal som to prilepené, tak som ju vyhodil (a len zalepil diery pre niple + trochu zvačsil vnútorný obvod páskou ako som tu už písal) a bez nej to ide super nahadzovať a dávať dole :D Mám podobný, ak nie rovnaký profil ráfiku ako ty - ak by si to náhodou chcel skúsiť :)
06.09.2011 - 18:08:46
00
No ja mam pod tou gumovou srandou tiez este pasku pod niple...cize si len zvacsil ten obvod dalsou paskou a dal iny ventil?
06.09.2011 - 18:24:36
00
mal som pred tým rubena sadu, kde ventil nebol súčasťou tej gumenej pásky - tak som použil tie. Vyzerajú veľmi podobne ako tieto http://www.suncycle.sk/sk/produkt/ventil-caffe-tubeless-2ks/3377 :)
Možno by ani nebolo potrebné dávať na tú cez niple nejakú ďaľšiu, tie specialized 2 bliss ready sú tesnejšie a aj tá pätka je fajn - vždy som mal pocit, že by stačila aj malá pumpa aby zaskočil.

Tá páska cez niple čo máš je http://www.no-flats.com/products.php?categid=2 "NYLON RIM TAPE 15mm and 19mm - Nylon Reinforced Spoke Tape."?
06.09.2011 - 18:35:49
00
Jo, je to ona...myslim, ze len ona by nestacila, resp. asi by bolo treba viac vrstiev pre istotu. Myslis, ze by fungovalo riesenie: napr. paska od notubes plus daky ventil - neviem ci by pasoval tiez ten origo od notubes (tam je asi daky special profil ci?) bez tej gumovej pasky? Ako u rafkov notubes by to malo byt bez problemov ale neviem ako je to s tymi DT. Resp aku pasku si tam strcil ty?
06.09.2011 - 19:03:34
00
keyboard_arrow_up