- Najčastejšie býva zvyčajne gufero jedno s dvomi britmi a pružinkami (jeden brit von a jeden dnu). Pod ním býva molitánový krúžok, ktorý má držať olej na podmazanie samotného gufera.
- Potom majú niektoré vidlice (RS, Suntour a Marzocchi) pod týmto obojstranným guferom ešte jedno len s jedným britom, ktorý drží olej vo vnútri (tento prípad).
- Čo sa týka EFS gufér, tak je tam jedno vnútorné s jedným britom, molitán. krúžok a vonkajšia prachovka, ktorá tesní len jedným smerom.

Platí však pravidlo, čím viac gufér, tým väčšie trenie a horší odtrh (ak neberieme extrémy). Toto si však veľa ľudí neuvedomuje... napr. výmenou klasických sivých gufér RS resp. čiernych Fox za EFS sa rozpoznateľne zhorší citlivosť vidlice. Neoriginálne gufera som zatiaľ ešte neskúšal, možno niekedy. :)

Čo sa týka oleja, hlavne nech je tlmičový. Dlho som používal Shell (tak cc 10 litrov?) a nebol problém, teraz som prešiel na Repsol a vyzerá, že bude lepší.
28.09.2011 - 00:21:15
00
tiez pouzivam repsol...zatial spokojnost
28.09.2011 - 11:37:41
00
Ahojte, mám RS DOMAIN 318 ROCKSHOX -180mm a cez zimu sa chystám robiť kompletnu generalku vidlice - vymena oleja , vymena poskodených dielcou+vymena simeringov. Na nete som našiel skvelý navod . ale akosi nechápem bodu 17 a 18 . a 22.
V 17 tke píšu že vložte tiahlo s odskokom do pravej hornej nohy a potom že nalejte olej 5w 200ml pre tlmenie.... Treba čakať kym olej zteče a liat znova kym nebude celych 200ml vo vidlici. A tomuto nechapem ! Mám tam vložiť to tiahlo s odskokom na ktorom je take červený kružok a potom na to liať olej ??? Ono to prepustí ? Alebo olej treba liať pod to ??? A bod 18 potom že vložte patronu do pravej vrchnej nohy : takže patrona je v oleji ? Dalej nechápem bodu 22 kde sa nasadzaju vrchne nohy na spodné tak aby sa tiahla nedotykali spodných noh nedaju sa zatial tie spodne imbusove srobny. A má sa streknuť olej mazací 15w 15ml do každej jednej nohy. A tu je to čo nechapem. oni pišu že streknite do otvorov pre šroby a pritom nesmu byt spojene tiahla a spodne nohy. Nechapem že ten olej mam streknuť priamo do tiahla alebo na steny spodných nôh vidlice. Ostatne mám všetko jasno.
Ešte poprosim vás kde by som zohnal originál guferá rockshox ??? Dakujem velmi pekne .


Naposledy upravil Stuntbiker dňa 25.08.2013 - 17:22:02, celkovo upravené 1 krát.

28.06.2013 - 12:01:34
00
napisane je to spravne.. do tlmiacej casti das tiahlo a nan z hora nalejes 200ml tiahlom pohýbes hopre dole a olej si to natiahne dolu...
a potom zastuplujes cele vrchnakom na korunke
ked sa sklada spodok najprv namocit molitanove mazacie kruzky ,potom nasadit vonkajsie nohy na vnutorne len kusok (treba sa stym pohrat abz si ***** gufera)a potom do otvorov pre sroby nalejes 15ml 15ky a zasunies nohy uplne, nasrobujes sroby a hotovo ..kde je problem ved to mas krasne na obrazkoch
28.06.2013 - 12:45:34
00
Do otvorov pre šroby nalejem 15ml 15tky pričom nesmu byt spojene dolne nohy vidlice s tiahlami . Takže to zasuniem len trošku a nalejem do tych otvorov na šroby , a to sa odtial dostane do bokov spodných nôh vidlice ? Alebo jak to nebude uplne zasunute tak mám trafit zo strikačkou tie otvory na tiahlach dočoho sa šrobuju imbusove sroby ? Iba tomuto nechapem ostatne je už jasné , díky
28.06.2013 - 13:46:09
00
na motorke som už robil vidlicu ale tam bol celkom iný princíp tam boly 2 struny v oleji... Tu na tejto DOMAINE je len v jednej nohe olej však ? V tej kde je patrona a štelovanie odskoku , v druhej nohe je len pružina a negativna pružina namazana vazelinou , spravne hovorím ?
28.06.2013 - 13:48:04
00
Do otvorov pre šroby nalejem 15ml 15tky pričom nesmu byt spojene dolne nohy vidlice s tiahlami . Takže to zasuniem len trošku a nalejem do tych otvorov na šroby , a to sa odtial dostane do bokov spodných nôh vidlice ? Alebo jak to nebude uplne zasunute tak mám trafit zo strikačkou tie otvory na tiahlach dočoho sa šrobuju imbusove sroby ? Iba tomuto nechapem ostatne je už jasné , díky

a na ktoru onu budes mazat vnutro tiahla _? sak trosku rozmyslaj, ide o to mat v spodnej casti noh nejaký olej co bude premazavat nohy nie?... ale radsej tiez nalej oleja aj na spongie pod guferami
28.06.2013 - 14:44:37
00
mYSLEL SOm si že steny treba premazat , aj na moto to bolo tak ibaze tam bola vazelina. Takže steny spodnych noh, Nemal som to ešte rozobraté po sezone teda ked už bude chladnejsie na bicyklovanie tak sa do toho pustim, nevieš ešte že či tam možem dať klasicke tesniace gufera ? Alebo kde kupim original pretrčajuce ??
28.06.2013 - 15:03:53
00
nevieš ešte že či tam možem dať klasicke tesniace gufera ? Alebo kde kupim original pretrčajuce ??

Tak toto si snáď nemyslel vážne.. :^)
28.06.2013 - 22:16:11
00
Tak toto si snáď nemyslel vážne.. :^)



hmm čo ??? :$
28.06.2013 - 22:25:20
00
keyboard_arrow_up