joko, nechcem to tu pisat, pretoze sa obavam, ze by sa hned diskusia zacala ..
... a ja som si naivne myslel že toto fórum je tu na to aby sa v ňom diskutovalo ... ale zjavne si úplne zmagorený tým, že ti niekto nabulikal že Haibike je shit a teraz sa s tým nedokážeš vyrovnať. Ale správne ... ľudia s psychickými problémami by mali o nich hovoriť.
Osobne jazdím rovnaký
rám ako ty, no osadený inými komponentami. Je už môj druhý Haibike a nemám voči kvalite rámu výhrady. Všetky čapy sú uložené na priemyselných zapúzdrených ložiskách, takže chod ja hladký,
servis jednoduchý, všetky ložiská sú ľahko zohnateľné a vymeniteľné aj v domácich podmienkach. Lak je úplne v poriadku hoci priznávam že na mieste kde je uchytený
tlmič k rámu sa mi mierne farba odula, to ale dávam za príčinu skrutke ktorá pri silnom dotiahnutí olúpala lak, nevidím v tom ale zásadný problém. Kvalita rámov a trubiek ... rámy sú vyrobené z klasikých materiálov ktoré používajú aj iné značky, zvary sú kvalitné a pekné, myslím že v tomto od iných značiek v ničom nezaostávajú. Tuhosť rámu je podľa mňa na veľmi dobrej úrovni, vážim 100 kg s batohom a výbavou, bicyklu dávam naozaj na frak a rám je v pohode. Výhradu mám jedine ku kolesám, ale ani u iných značiek nenájdeš tuhšie kolesá ..váhu niekde ušetriť musia.... Geometria je podľa mňa taktiež celkom bežná, ak sa zaoberáš takýmito myšlienkami tak si daj trochu námahy a uvidíš že Haibike nerobí rámy ktoré by geometriou nejako vybočovali zo štandardu oproti iným značkám. No a v neposlednom rade je geometria vec každého individuálne, pretože každý sedí na
biku trochu inak ..niekomu sadne inému nie, no to nie je dané nápisom na ráme. Ohľadom jazdných vlastností len toľko že koľko ľudí toľko chutí. Niekomu vyhovuje väčšia progresivita, iný čaká citlivý chod a progresívny koniec aby nechodil na doraz .. treba to vyskúšať, otestovať a hlavne .. ak máš prvý full, nauč sa žiť s tým že to húpe. Rámy krivé nie sú a ak áno treba ho reklamovať, je to totiž výrobná vada a že sú ťažké... hm, je to možné že majú nejaké to deko naviac, no je to buď tým že je na nich väčšia vrstva laku, alebo tým že sú hrubšie trubky, ale myslím že ani jedno ani druhé nie je na škodu, myslím že viac by ti vadilo ak by trubky praskali lebo sú tenké, alebo ak by bol lak mizerný.
Ohľadom jazdných vlastností ...
podľa mojich postrehov hlavne na ráme Trailstar môžem povedať len toľko že žiadne kopanie do kľúk sa nekoná,
bike nie je ťažkopádny, len si treba uvedomiť na čo je určený. Nie je to XC chrt, je to AM stroj so zdvihom 140/150 mm, preto váži toľko koľko váži a preto aj jeho geometria je robená tak aby sa dobre ovládal v náročnom teréne. Skús si na tento bike obuť nejaké ľahké
plášte s nízkym dezénom, nafúkaj tlmič a vidlu na 20% SAG a uvidíš ako sa zmení jeho jazdný prejav. Jazda s ním je oveľa svižnejšia, no zas pri zjazde sa musíš viac kroriť. Alebo si nájdi kompromis v nastavení a v komponentoch, to platí pri každom biku. Ohľadom chodu zadnej stavby poviem len toľko, že systém Star nie je zlý, no viac by tomuto rámu vyhovoval tlmič s obyčajnou komorou, pretože pri HV komore ide tlmič moc do zdvihu a príliš ľahko na doraz, no dá sa to vyriešiť vyplnením HV komory čím sa zvýši progresivita a človek si môže dovoliť aj nejaký ten skok bez obavy že by šiel na doraz. Citlivosť je na slušnej úrovni, hoci momentálne špekulujem s úpravou CT tlmiča na MIDDLE. MIN je už moc a tlmič tým stratí funkciu Propedal a potom sa moc húpe pri šlapaní. No ako som už v úvode napísal moja váha je trochu nadštandard a tak niekto s 80kg bude možno spokojný aj s nastavením na MIN.
Inak .. len tak okrajovo ... túto "anketu", ktorú si tu začal si mal spraviť predtým ako si si bike kúpil, mal si si vyskúšať viac značiek, rámov a systémov odpruženia, možno by si bol teraz spokojnejší lebo by si vedel že si nekúpil zle. Alebo by si hľadal odôvodnenia prečo si za horšie vybavený bike "kvalitnej značky" vyhodil viac penazí....