Tak vyzerá to, že XT
brzdy sú vždy teplomilné (ako predošlé 08).
Asi takto o rok budú patriť k najrozšírenejším a adekvátne k tomu tu bude možno kopec tém riešiacich problémy s nimi. Uvidíme. Ale že sú funkčne na tom výborne, o tom nepochybujem. Preto som pre ne takmer naisto rozhodnutý, jedine toto ma trochu odrádza.
A tiež aj hmotnosť nie je nič extra. Ešte som sa nerozhodol, či dám kotúče 160/160 alebo 180/160. V prvom prípade Hope plávajúce, v druhom Formula (v kombinácii 180/160 patria k najľahším štandardným). Doteraz vozím V-čka. Je ťažké zmieriť sa s predstavou, že nové brzdy pridajú celkovo so vším-všudy povedzme 200g (180/160). Hlavne keď zhodiť takú hmotnosť na iných komponentoch ma stálo ťažké prachy. A zrazu by som bol tam kde predtým (hmotnostne). Pri 160/160 aj s Ti šróbmi odhadujem nárast ani nie o 100g a to by som už ľahšie uniesol (myslím psychicky
).
Dá sa poznať rozdiel vpredu 180 vs 160 v brzdnom účinku? Či jediný rozdiel bude, že pri väčšom kotúči je menšia šanca prehriatia? Nejazdím žiadne extrémy, lesné cesty v Malých Karpatoch, veľa asfaltu, také ľahké XC.