ak je v Rakusku cyklochodik a popriňom cesta a ty si na ceste a naďabiš na policiu v špatnej nálade tak máš problem bo na ceste nemáš čo robiť ale máš byť na cyklochodniku (tak to mali dávnejšie vo vyhláške) vždy je raz poprve
jedine že by to boli zmenili ale takto to v dávnejšej dobe platilo a pochybujem,že by takú fajnu vec menili a malo by to tak byť aj u nás.
Aj ja naražam na cyklochodnikoch na ludí ako pišeš plne ťa chápem a sere ma to ale tak isto sa da na to pozrieť aj z opačnej strany vodiča keď má pred sebou menej skusenho vodiča,alebo nejakého zmetkára.
Nepíš, čo nevieš... Rakúšania nemajú vyhlášku, ale cestný zákon, rovnako ako u nás. Je síce pravda, že cyklisti musia použiť cyklochodník, ale je tu výnimka pri použití pretekárskeho bicykla (Rennfahrrad). Ten je v zákone tiež definovaný - váha maximálne 12 kg, priemer ráfika viac ako 630 mm a šírka ráfika max. 23 mm. Takže batôžkári na tlstých gumách sú diskvalifikovaný z jazdenia po cestách tam, kde sú súbežné chodníky... Takto formulovaný zákon platí od roku 2009. A tomu policajtovi v "špatnej" nálade stačí povedať zázračné slovo, ktoré znie "trainingsfahrt" a hneď sa mu zlepší nálada.
Rakúšania sú ešte o kúsok ďalej... Vedia, že jazda skupiny cyklistov v zástupe po jednom je nebezpečnejšia ako jazda napr. v dvojičkách. A preto rovno povolili jazdu v skupine. Ešte sme nikdy nemali problém, keď sme išli po traja vedľa seba, alebo v bočnom vetre išli lajnu štyria-piati vedľa seba - akurát sa musí ísť len v jednom jazdnom pruhu.
V Nemecku dokonca existuje súdne rozhodutie, vydané na základe žaloby cestného cyklistu pokutovaného za jazdu po ceste. Podľa tohto rozhodnutia jazdci na cestných
bicykloch jazdia rýchlejšie ako sú podľa DIN normy projektované cyklochodníky - na rýchlosť cca 25 km/hod. Tým, že jazdia rýchlejšie, ohrozujú nielen svoju bezpečnosť a zároveň aj bezpečnosť iných, pomalších cyklistov. Preto nemôžu byť pokutovaní za jazdu na cestách, ani políciou vykazovaní z ciest na cyklochodníky. Okrem toho, ak ide po nemeckej ceste viac ako 10 cyklistov, môžu ísť po dvoch vedľa seba. Opäť z dôvodu bezpečnosti.