Zdravim, zohnal som si tuto vidlicu a mal by som jednu otazku. Bol by som velmi rad, kebyze mi na nu odpovie niekto, kto vlastni tuto vidlicu a rozumie jej po technickej stranke.

Chcem sa opytat, ako je to vlastne s fukanim vzduchu. Na oficialnej stranke (aj na samotnej vidle) je tabulku tlakov pre hornu a dolnu komoru. Predchadzajuceho majitela som sa pytal, ze na ake tlaky naposledy fukal. Povedal mi, ze do v spodnej komore je nulovy tlak a do hornej podla podla pocitu. (co sa tyka toho nuloveho tlaku, tak vraj mu tak doporucil nejaky znamy, ktory robi v servise)

1.Takze ako ? Mam tam nechat nulovy tlak alebo nafukat tak ako vravi vyrobca ?

2.Ako je to zo vzduchovymi vidlami v zime ? Moze sa stat, ze v teplote -5 stupnov mi vyfuci vzduch ?

3. Nasiel som jeden obrazok a vsimol som si, ze v pravej nohe RC2(nastavenie odskoku, kompresie a tvrdost dofukovanim) sa nenachadza pruzina. Ako teda moze fungovat, ked je tam tiez nulovy tlak ?

Prikladam jeden clanok zo zahranicneho fora o tlakoch.

Here'e the scoop...
There are THREE air chambers on this fork, two in the left leg and one in the right. The first chamber you must fill is the PAR chamber, located on the bottom of the left leg. It is covered by a black metal valve. **ALWAYS FILL THIS CHAMBER FIRST** You can use the recommended PSI on the sticker that is on your fork. If you are running anything less than 90psi in this chamber... (1)it's not enough. (2)you weigh less than 110 lbs. (3)your fork is not working properly so send it back.

The next chamber that needs to be filled is hidden under the ATA twist knob, located at the top of the left leg. Pull the knob off (it should pull straight off) and you'll see an air valve. Fill this up with the recommended PSI. Now try the fork and see how it feels in a 'parking lot' test.

There is one more valve on the top right leg. It is under the small twist cap found in the middle of your rebound knob. Unscrew this cap and you will see another air valve. This valve requires a Marzocchi valve adapter. Use it to fine tune your fork's sag. Most people put between 0-15 PSI.

Here's a reference point for you...
Rider Weight: 210lbs
PAR (bottom left): 145 PSI
Top left chamber: 85 PSI
Top RIGHT chamber: 5 PSI

Prílohy:

Marzocchi66SL2ATA.JPG
Marzocchi66SL2ATA.JPG 39.64 KiB thumb_up0thumb_down

30.05.2012 - 22:24:09
00
PAR komora je na progresivitu ale cely system (v tej jednej nohe) je spraveny tak, ze su tam 3 komory, jedna PAR , jedna negativka a jedna pozitivka. Negativka sa stabilizuje sama , nefuka sa. A ovplyvnuju sa navzajom. Nafukas viac PAR, musis ufuknut pozitivku a zmeni sa priebeh a naopak. Skusenosti mam len s 100mm zdvihom tohto systemu, PAR komoru som musel fukat , inak to bolo o nicom. No, ja by som zacal asi s doporucenymi a potom experimentoval .. inak asi sa z toho nevymoces :D
31.05.2012 - 09:14:09
00
Oukej, takze to spravim presne podla tabulky a uvidim ako to dopadne. Mozem este poprosit odpoved na 2. a 3. otazku ?
31.05.2012 - 15:19:12
00
Vzduch ti vyfučať nesmie .
31.05.2012 - 16:20:58
00
Oukej, takze to spravim presne podla tabulky a uvidim ako to dopadne. Mozem este poprosit odpoved na 2. a 3. otazku ?


2.
Za normalnych okolnosti by nemal byt problem, do -5 by to mohlo cele zvladnut bez problemov. Jedine ze by zkrehlo nejake tesnenie vo ventilku. Ale normalne to funguje v autach /autoventil/ takze v pohode. Ale zmeni sa ti chod vidlice, zmekne vsetko, plus bude trochu viac utlmena. Ak porovnas minus 5 a plus 25. Ale to su prevadzkove vlastnosti.

3. nulovy tlak tam nie je, je tam 1 atmosfera, teda tlak vzduchu okoliteho. Pri stlacani sa tlak zvysuje, takze vlastnosti vzduchovej pruziny tam su. Ale inak aj keby tam nebolo nic, resp. sa to nestlacalo, tak vidla v pohode funguje na jednu pruziacu nohu. Vacsina vidlic tak funguje. U niektorych tu nepotrebnu aj zahodili :lol:
31.05.2012 - 22:00:20
00
Najprv som nafukal spodok na 160psi a potom vrch na 130psi. (vsetko podla manualu) Vidlica je tvrda jak kamen, nechapem :/
Skusal som rozne varianty tlakov, pomer hore/dole a tento vyzera byt najlepsi : dole 10psi, hore 45psi. Pri tychto tlakoch ma vidlica maslovy chod.

Teraz vsak nerozumiem tomu, ze kde je teda chyba. Preco pri tlakoch ktore udava vyrobca je vidlica uplne tvrda ?
Mam sa obavat toho, ze tieto nizke tlaku mozu casom sposobit nejaku vaznu chybu ?
(aj napriek tomu, ze tvrdost vidlice je teraz akurat)

Dalej som si vsimol, ze ked som spustal zo 160psi´ na 10psi tak mi mierne, ale predsa so vzuchom vychadzal aj olej (to iste na dolnom a hornom ventile)
Je to normalne alebo su chybne ventily, pripadne nieco ine ?

Bol by som velmi rad, kebyze mi napise majitel tejto vidlice a odpovie mi na tieto otazky. Zaujima ma, ze ci je chybna moja ATA patrona, alebo to je na vsetkych MZ ATA.
02.06.2012 - 19:41:13
00
Takze po dlhom vyhladavani na googli som nasiel zopar dolezitych informacii.

V skratke :
- tlak v PAR komore musi byt minimalne 2bari (nasiel som to na talianskej stranke, kde inzinieri z MZ odpovedali na otazky uzivatelov)
- tlak v RC2 patrone je najlepsie mat na 0 alebo od 0-15psi
- najlepsie odporucane nastavenie na FR pri vahe 75kg je PAR-45psi, UP-25psi, RC2-0

Nastavil som to tak, vyskusal a mozem len povedat ze vyhovuje mojim poziadavkam.
03.06.2012 - 15:05:26
00
Mne na Z1 tiez vyfrkne olej pri vyfukavani. Vraj podtieklo tesnenie ( 5 rokov stala na predajni ) a treba ho vymenit ale nic dako moc zavazne to nieje. A tiez rad jazdim na vyfucanej (rc2) na nulu. Pruziny to zvladaju akurat.
03.06.2012 - 17:12:16
00
keyboard_arrow_up