Zdravím Vás,
otázka pre tých kt. zaujíma cyklistická história príp. ste už toho prežili viac---
Čo si myslíte, ako by si počínal priemerný profi jazdec v roku 1970 ak by mal bicykel z tohto roku? .. A ako by si počínal trebars Peťo Sagan ak by mal bike z roku 1990?
môžete rozviť aj vaše podobné myšlienky alebo ak sa podobnému porovnávaniu venoval nejaký časopis bol by som rád keby dáte info ..

Sila - rýchlosť - vytrvalosť.
Najlepší čas na zasadenie stromu bol pred 20timi rokmi. Druhý najlepší, je teraz..
Kto chce hýbať svetom, musí najskôr pohnúť svojím zadkom..


;-) (TRM)

23.06.2012 - 18:20:28
00
Asi a velmi nudis a milujes konspiracne teorie:)
23.06.2012 - 22:40:34
00
Tak zrovna podobné odpovede som neočakával :)
Nehľadám za tým žiadnu konšpiračnú teóriu, načo by mi bola, len tak zo zvedavosti by som chcel vidieť niekde porovnanie vtedajších bicyklov a dnešných, a hlavne ich porovnanie v praxi ...
na nete som našiel porovnanie, kde šli na starom bicykli a na novom rovnakú trať a potom porovnali, len nechápem prečo to neurobili s tým istým cyklistom :D

Sila - rýchlosť - vytrvalosť.
Najlepší čas na zasadenie stromu bol pred 20timi rokmi. Druhý najlepší, je teraz..
Kto chce hýbať svetom, musí najskôr pohnúť svojím zadkom..


;-) (TRM)

23.06.2012 - 23:06:25
00
On to myslel tak, napríklad.: keby sa zobral jazdec zo 40tych rokov z 15kg (asi nezmysel) bicykla a posadili ho dnes medzi profíkov na ich bicykli či by mal väčšiu výkonnosť.... ako dnešný jazdci...
23.06.2012 - 23:35:33
00
Porovnávaš neporovnateľné...
Asi niečo také, ako keby si chcel vedieť, ako by tento rok skončil v F1 Jackie Stewart alebo Jochen Rindt, či v sedemdesiatych rokoch Hamilton.

Alebo či by Jessie Owens zabehol stovku pod 10 sekúnd - pri elektronickej časomiere, na tartane a v moderných tretrách. Bolt na škvare, v klincovkách by za koľko zabehol stovku?

Nejde tu len o stroje. Vtedy sa inak trénovalo, inak pretekalo, bolo iné oblečenie, iné doplnky stravy (tie povolené!), iná regenerácia a celá zdravotná starostlivosť, a nakoniec aj iný doping.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

23.06.2012 - 23:52:21
00
JoKo
myslím, že si veľmi dobre pochopil čo by som chcel, ale keďže viem aj ja, že porovnať cyklistov=ĽUDÍ iných období jednoducho nieje možné /prečo nie si vysvetlil/,
som dúfal, že sa našiel niekto kto aspoň porovnal, porovnateľné a teda bicykle..

Sila - rýchlosť - vytrvalosť.
Najlepší čas na zasadenie stromu bol pred 20timi rokmi. Druhý najlepší, je teraz..
Kto chce hýbať svetom, musí najskôr pohnúť svojím zadkom..


;-) (TRM)

24.06.2012 - 00:28:42
00
Tak si porovnaj sám... Takto nejako vyzeral bicykel začiatkom sedemdesiatych rokov, vtedy vládol svetovému peletónu Eddy Merckx.
Oceľový rám, tie lepšie z rúrok Reynolds alebo Columbus, barany a predstavec z duralu, ráfiky z duralu, pedále s košíkmi, vpredu prevodníky veľký 52 až 55 zubov, malý 44, Campa niekedy zmenila rozteče na pavúku a mohli byť aj 42, vzadu šesťkolečko 13-22 zubov, menenie prevodov páčkami na ráme, kožené sedlo Brooks, celková váha 8-9 kg.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

24.06.2012 - 21:37:45
00
04peter, ak sa pýtaš, či sa za pár posledných desaťročí cestné bicykle posunuli výrazne dopredu, tak odpoveď je jednoznačná: NIE. Aspoň čo sa týka ich "rýchlosti", tak určite sa žiadny výrazný skok nekonal. Za posledných 30 rokov sa hodinový rekord takmer vôbec nevylepšil. Dnešné cestné bicykle sú ľahšie, komponenty presnejšie a lepšie. Ale biedna aerodynamika je aj naďalej achilovou pätou klasickej konštrukcie bicykla. Pravda je taká, že čo sa týka rýchlosti, klasický cesťák sa už nemá kam posunúť. Už totiž dosiahol svoj limit.
25.06.2012 - 19:52:37
00
no myslim ze aerodynamika bajku je v porovnani s aerodynamikou jazdca zanedbatelna ;)), asi by to chcelo vyrobit aerodynamickejsieho cloveka :)
25.06.2012 - 22:50:06
00
Cougar, stále sa opakuješ a mne osobne to príde dosť trápne... ;)
25.06.2012 - 22:57:14
00
capulo napísal:
no myslim ze aerodynamika bajku je v porovnani s aerodynamikou jazdca zanedbatelna ;)), asi by to chcelo vyrobit aerodynamickejsieho cloveka :)


Pokusy s aerodynamickejším jazdcom už boli. Ale tzv. "fairing" na jazdca je dosť nepraktický. A navyše to prinieslo iba niekoľkopercentný nárast rýchlosti. Takže ak chceš jazdiť skutočne rýchlo, musíš jazdiť v bicykli, nie na ňom. ;)
26.06.2012 - 00:47:44
00
katko napísal:
Cougar, stále sa opakuješ a mne osobne to príde dosť trápne... ;)

Ono je dosť ťažké neopakovať sa, keď od môjho narodenia sa klasická cyklistika v podstate nikam neposunula... Trápne? Možno. Pravdivé? Na 100%. Nie je to nič osobné, Katko. Iba mám rád pravdu. Dotyčný sa pýtal, ako by dopadlo porovnanie starých bajkov s dnešnými, tak som mu napísal pravdu. Je zbytočné vkladať do toho toľko emócií, keď čísla hovoria jasnou rečou.
26.06.2012 - 00:58:45
00
ja sa skor bojim toho ze profika zo starsej ery by nebavilo pretekat na bicykli v dnesnej dobe a asi by aj porazil dnesneho profika vsak ty dnesny pretekary len dopuju a vozia sa vzadu za pelotonom
03.02.2013 - 13:28:11
00
ach jaj :)
03.02.2013 - 13:31:54
00
ono doping ked sme uz pri nom je tak stary ako preteky samotne v nasom pripade TDF ...dopovali v kazdej dobe ...
03.02.2013 - 13:43:45
00
keyboard_arrow_up