Tak sa hlásim, po dvoch dňoch zamazaných rúk sa mi podarilo rozobrať vidlu, vymeniť oleje a znova zložiť, keďže som mal 5W a 10W oleje, skúsil som najprv použiť 5W a efekt je citeľný - odtrh klesol, vidla prestala kopať. Na krúžky a tesnenie piestu som použil 80W prevodový olej.
Len tak pre info by ma zaujímalo, kde je vlastne ten TALAS?
[img]
Príloha:
fork%20dissasembled.jpg
[/img]

PS: výmena ložísk v zadnej stavbe bol pôrod. Nikomu to neprajem :)

Prílohy:

fork dissasembled.jpg
fork dissasembled.jpg 344.34 KiB thumb_up0thumb_down

31.07.2012 - 18:51:40
00
No neverím že pomohla zmena oleja 5w za 10w ale problém bol niekde inde. Ak sa vôbec niečo (dlhodobo) zmenilo; čo sa citlivosti týka. To by bolo veľmi jednoduché ... :)

Mňa by zaujímalo ako funguje znižovanie zdvihu, lebo celkom pochybujem, že bezchybne. Asi si nečítal čo som písal, že je tam IFP komora ktorú nenatlakuješ, pokým nemáš na to ventil. Bez tlaku v nej to nebude fungovať správne.

Talas máš rovno pred očami. ;)
01.08.2012 - 00:35:16
00
Súhlasím... zmena oleja na 5W ti v ničom nepomôže. To že sa ti teraz zdá že chodí ľahšie je len psycho efekt :-), byť tebou tak to vôbec neriešim.

Lapierre, neviem aké máš ty skúsenosti, no môj Tallas 2009 100-120-140 ktorý som mal, mal len jeden ventil a to hlavný ventil na fúkanie + komory. Iný ventil tam nebol. Zmena zdvihu sa diala prepúšťaním vzduchu cez tri dierky. Po rozobratí vyzeral presne tak ako tento tu na fotke. Tie ktoré mali ešte špeciálny ventil na fúkanie strednej komory sa robili pred týmto modelom.

Výmena ložísk bol problém? :-))))))))) treba trénovať a pôjde to ľahko.
01.08.2012 - 06:46:23
00
Lapierre, samozrejme, že som čítal tvoj starší príspevok. Talas stále nefunguje ako má, chodí 140-125-120 (cca). Dosť mi to lezie na nervy, ale s tým už sám nič nespravím. Len ma zaujímalo, kde ten Talas vlastne je, ale na to mi vlastne odpísal laco :)
L_laco - keďže tento Talas podľa teba nemá ventil (ja som ho tam teda nevidel :), nebude sa to už dať opraviť?

Čo sa týka toho chodu, možno pomohlo vyčistenie, ale oleje neboli ani moc zasraté, ani vnútro nebolo znečistené, vymenil som olej na ten 5W, dal som ho aj o niečo menej, ako je predpísané. Každopádne je výsledok taký, že vidle klesol odtrh (placebo?), tlakujem ju o 10 psov viac a kopanie prestalo. Jediné čo som musel zmeniť, je rebound. Ak je to teda všetko placebo, tak som mu rád :D
01.08.2012 - 08:37:26
00
Tento TALAS čo je na fotke je 2009 a ten bol aj si IFP komorou. Ten čierny piest na hornej časti TALASu je pohyblivý a tlakuje sa špeciálnym ventilom zhora (IFP komora). Nachádza sa pod červeným záslepným červíkom. Bez tlaku v tejto komore bude mať vidlica nefungujúci TALAS a pri návrate sa bude správať zvláštne (rýchly trhaný návrat).

Keď budem doma dám fotky (dúfam že nájdem). ;)
01.08.2012 - 12:27:20
00
ja som presvedčený že tento model už ten "ventil" nemá ... ale tak hádať sa nebudem :-))) môj model ho nemal
01.08.2012 - 14:34:19
00
Takto vyzerá ten IFP ventil. Som si na 100% istý, že tamtá verzia hore na obrázku ho má. Mal som rozobratých už pár Talasov a viem to rozoznať, napokon logika nepustí. :)

Talas bez IFP komory vyzerá takto.
01.08.2012 - 21:35:27
00
[
Talas bez IFP komory vyzerá takto.


tak tento som mal ja ... :)
02.08.2012 - 06:43:43
00
No tak ten sa dá servisovať aj bez IFP ventilu. Ale to už je novší TALAS III (takže napokon v 2009iatom sa začali vyrábať).

Pepoxid však má problém (Talas II 2008).
02.08.2012 - 08:32:15
00
Bude to tak.
No .. jeho jediný problém je poslať vidlicu k tebe :-)))
02.08.2012 - 09:21:49
00
No tak zatiaľ sa z toho nezbláznim, doteraz som jazdil na 120 XCRke, takže toto je vyslobodenie :D Ale po sezóne by som ju dal na servis, Lapierre, ty by si si s tým dokázal poradiť?
02.08.2012 - 09:47:15
00
No nemalo by sa to poškodiť aj bez tlaku. Radšej však sleduj všetky prejavy vidlice. :)

Jasné ako som písal Talasov som tiež už zopár robil. ;)
02.08.2012 - 17:34:04
00
ak by si chcel mam na predaj talas patronu s 32ojky rocnik 2010
02.08.2012 - 23:34:25
00
Chalani ja mám tiež taký problém z vidlicou talas 2007 rpc od zimy všetko fungovalo ako treba ale bycikel mávam v byte zavesený hore nohami predné koleso na strope a zadné na stene z boku, asi to pomohlo k tomu že sa aj mne pokazilo to nastavenie zdvihu ;( :sweat: je to stále v jednej polohe keď odmerám kolko je vysunutá vnútorná noha od tesnenia je to 140 mm ale keď skúšam ˝pérovať˝ posuniem si tú gumičku a odmerám je to niečo okolo 110 mm čo s tým teraz ;( peniaze na Suspension clinic ani Slovkolex ani TF nemám inak v tom TF bola pushovaná ...
29.04.2013 - 21:56:55
00
Viem ti s tým pomôcť. Ak máš záujem napíš PM. ;)
29.04.2013 - 23:51:11
00
keyboard_arrow_up