Dobry den.
Chcel by som vediet aky je rozdiel v kvalite,spolahlivosti a zivotnosti medzi mechanickymi a hydraulickými kotuč. brzdami.Kupil som si bike SPECIALIZED HARDROCK mod.11 a mam tam mechanicke kot.brzdy TEKTRO NOVELA -kotuce 160.Chcem vediet ,kedze je to novy bike,ci sa to oplati menit za hydraulicke alebo to staci len nastavit aby to brzdilo 100% a nie ako mam pocit na 70%.Dakujem.
01.09.2012 - 13:22:12
00
Ak máš financie tak to vymeň, ak nie tak nie...
01.09.2012 - 13:34:16
00
kúp si hydraulické a uvidíš ten rozdiel v brzdení u hydraulicky stačí brzdiť 1 prstom a leťiš cez predné koleso u mechanických to je naopak tam brzdíš aspoň 3 prstami a aj to sa musíš dosť snažiť
aby si preletel
01.09.2012 - 16:57:22
00
Ja brzdim styrmi prstami a stale to nie je to čo by som od kotuca ocakaval.a este jedna vec môžem vymeniť kotuc 160 za 180 ?
01.09.2012 - 19:54:26
00
"Ja brzdim styrmi prstami a stale to nie je to čo by som od kotuca ocakaval" tak jedine, aj lacnejšie, hydry okolo 100€, kde ti budú stačiť dva alebo len prst, podľa váhy. A bude to brzdiť ako majú brzdiť kotúče.
01.09.2012 - 20:07:05
00
Snažiť sa vďaka brzdám preletieť cez predné a tým merať účinnosť to je fakt dobrá blbosť. :fubar:
Určite hydraulické brzdy,je to uzavretý systém a pokiaľ sa nezavzdušnia alebo iným spôsobom nepoškodia tak fungujú na jednotku. (samozrejme nie nejaké no name výrobky)
01.09.2012 - 20:24:14
00
mechanické kotúčové brzdy sú taká zvláštna kategória, ktorá spája nevýhody hydraulických kotúčoviek a véčiek. Avšak na brzdenie má vplyv hlavne to, čo brzdí, teda doštičky a kotúče. Je určite lacnejšie vymeniť doštičky ako celé brzdy. Nastavovať veľmi nie je čo, ak sa po stlačení páky pritlačia doštičky na kotúče, tak je to asi nastavené dobre. Ale je možné aj to, že doštičky ešte nie sú zabehnuté, skús chvíľu pojazdiť a uvidí sa.
01.09.2012 - 20:42:41
00
Mam ho asi 3 mesiace ,uz by mal byt zabehnuty.Vcera som to cele rozobral,vycistil liehom a nastavil vzdialenost oblozenia od kotuca.Paky zaberaju skor ako predtym,nemaju taku dlhu drahu.Ak som stlacil zadnu paku na doraz tak to vydavalo taky hrozny zvuk ,ako ked sa nieco natahuje pod tlakom.Uvidim ako sa to bude spravat po nastaveni,dnes to pojdem vyskusat.Inak som s bikom spokojny.
02.09.2012 - 09:44:02
00
Mal som kedysis mechaniky Hayes Mx-2. Trva dlhsie kym clovek najde to spravne nastavenie ale da sa to tak zladit aby dobre bolo. V tych casoch so vazil asi 75kg a nemalo problem ma davat na predne pri brzdeni.
02.09.2012 - 10:55:11
00
ja mam tekro aquila a som s nimi nad mieru spokojny brzdym jednym prstov a v poho staci to spravne nastavit kamos ma hydri tekro draco a brzdy my to tak isto ako nemu
02.09.2012 - 11:00:08
01
Mam ho asi 3 mesiace ,uz by mal byt zabehnuty.Vcera som to cele rozobral,vycistil liehom a nastavil vzdialenost oblozenia od kotuca.Paky zaberaju skor ako predtym,nemaju taku dlhu drahu.Ak som stlacil zadnu paku na doraz tak to vydavalo taky hrozny zvuk ,ako ked sa nieco natahuje pod tlakom.Uvidim ako sa to bude spravat po nastaveni,dnes to pojdem vyskusat.Inak som s bikom spokojny.

ked to vycistis musis to zas vypalit... potom to pojde ... daj nejaky dlhy zjazd a stale mierne brzdi.. postupne sa to zasne zlepsovat :)
02.09.2012 - 11:01:38
00
no ako som úž písal hydraulické brzdia lepšie ale je pravda že sú aj oveľa náročnejšie na údržbu
teda myslím tím to že keď sa niečo pokazí tak oprava stojí skoro toľko ako kúpa mechanických
ale aj tak sú hydraulické určite lepšie ako mechaniky
02.09.2012 - 16:33:10
00
To hej. Take skratenie alebo nebodaj predlzenie hadice nestoji par centov ako bowden.
02.09.2012 - 17:14:45
00
v minulosti som mal moznost skusit mechaniky, moje V brzdili daleko lepsie
mechanicke kotucovky totiz maju pohyblivy iba jeden piest, pri brzdeni ten pritlaci platnicku na kotuc a ten sa potom pritlaci o druhu platnicku - jedna platnicka sa vobec nehybe(mozno to uz je teraz inak vyriesene, ale pochybujem, znamenalo by to znacne komplikovane riesenie - cena...)
02.09.2012 - 17:52:55
00
Je to presne tak Andrej ako pises.Vcera som to cistil a pohybuje sa iba jedna platnicka (ta vnutorna,ktora sa nastavuje imbusom)Dnes som sa bol previest ale nemozem povedat,ze je to ono.Este som to po ceste doladoval imbusom.Ono to brzdi asi tak,ze ak mam zastat,tak "ZASTANEM" ale ak sa riadne zaprem do biku a chcem ho potlacit tak sa to da. Na starom 12 rocnom KELLYSE,kde som mal V-brzdy a vymenil som gumicky tak to proste "flekovalo" a nepohol sa. Mozno tie platnicky potrebuju cas, aby sadli ako pise zihadlo,mozno ina zmes.Na brzdovej platnicke pise:BP 69 A , OE 214.Neviem co to presne znamena asi tvrdost,alebo nieco podobne.
02.09.2012 - 19:01:08
00
keyboard_arrow_up