Presne tento problém som riešil aj ja. Nechať/nenechať... nakoniec som to vyriešil tak, že som 1 slamku (z 2 ktoré boli v ráme natiahnuté) odložil
(každý už vie na čo) a z druhej som spravil 2 kratšie. Asi tak krátke, aby siahali od spodného ústia lanka von z rámu až niekam pár centimetrov pod vstup laniek od prehadzovačiek do rámu. Jednoducho také dlhé, aby "kryli"
lanká v ráme - pointa bola tá, aby sa prach nedostával do bowdenov zvnútra, keďže
rám nie je hermeticky uzavretý a dokonca na spodku púzdra stredového zloženia je kvôli tomu aj malá dierka na odtekanie vody - chcel som docieliť minimálnu údržbovosť.
Cez tie slamky to už ani zďaleka tak nedrhne, ako keď to "brúsilo" tú duralovú vložku, no aj tak som špekuloval ďalej. (toto s tým predratím, čo spomínal 666biker)
Rozrezal som radiaci bowden (4mm, nejaký SIS40 alebo 41 ..myslím že všetky radiace budú dobre) a vybral som z neho tú nylonovú či silikónovú vložku (tú bielu priesvitnú trubičku, v ktorej je ten slávny tuk
) a čuduj sa svete, úplne presne pasovala do tej čiernej slamky, čo som mal v ráme. Tak som si spravil taký provizórny "bowden" vnútri rámu. Trenie minimálne, uzatvorenie systému maximálne, pri výstupe laniek tesnenia. Zatiaľ som neriešil zle radenie. (síce som sa ešte nezblatil jak niekedy, ale aj to bude).
Čo sa výmeny týka, tak to budem robiť podobne ako kolegovia vyššie.
Takže vnútornému vedeniu laniek zdar! Trocha komplikácii predsa vždy stojí za ten "čistý vzhľad" a za hladké
radenie aj v blate