Funguje to bez problémov, však si prečítaj postrehy v tejto téme. Akurát dáš preš súčasnú, ktorá kryje diery pre niple a nalepíš tam nejakú inú. Aby nemohol vzduch tade unikať. Potom už len treba zvoliť vhodný plášť, aby nebol ako deravý ako sito. O nejaké netesnosti sa postará tmel.
22.11.2012 - 16:32:16
00
môžem poprosiť o neaký link s návodom ako na to ? som plne rozhodnutý že sa na to dám
22.11.2012 - 19:55:46
00
Napríklad tu je jeden.
22.11.2012 - 19:57:26
00
dakujem
22.11.2012 - 20:06:34
00
rozmyslam nad perobenim na bezdusove nemate niekto skusenost s rafikom dt swiss x430 kit pouzijem rubena mam plast schwalbe nn ten je tubelles ready cize by mal fungovat aj bez toho tmelu? zadny mam len obycajny(ten by sa vymenil) no nauzma ma to ci to pojde fukat aj obycajnou pumpou
24.11.2012 - 12:12:22
00
Bez tmelu neudrží dlho tlak, možno to bude doba v sekundách :)
Čiže jednoznačne treba použiť tmel.
24.11.2012 - 12:21:59
00
TLR plaste jedine s tmelom. Obycajnou pumpou (rucnou) to nenafukas dostatocne rychlo aby sadli patky, bude ti popod nimi unikat vzduch, ak mas moznost tak na prvotne nafuknutie pouzi vysokotlakovy kompresor. A pravidelne budes musiet kontrolovat tlak, ak totiz budes mat podhusteny plast, lahko ti na obycajnom rafiku spadnu patky a pouzitie duse na dojazd ta neminie.
24.11.2012 - 12:24:00
00
takze najlepsie by boli aj tubelles plaste
24.11.2012 - 17:43:06
00
Nechápem prečo sa tak veľmi chceš vyhnúť použitiu tmelu.
24.11.2012 - 17:51:03
00
S obyčajnou pumpou plášť nafúkaš, keď pätky plášťa dobre namažeš mydlovou vodou alebo penou na holenie. Potom pätky rovnomerne sadnú a vyhneš sa zle nasadenému plášťu na kolese. Ešte keď fúkaš, tak si daj koleso kolmo s ventilom hore.
Robil som to doma prvý krát a na prvý šup to pekne sadlo.
Plášte mám obyčajné, dokonca nie sú ani TLR - Schwalbe Smart Sam.
Tmel vytesní všetky netesnosti.
25.11.2012 - 10:55:27
00
mariotn mal si tzv. šťastie začiatočníka. Ja keď som experimentoval, tiež sa mi podarilo obyčajnou pumpou nafúkať obyčajné kevlarové supersonic plášte. Musíš mať aj vhodnú kombináciu ráfiku a plášťov. Continental MountainKing II Protection som nevedel na UST ráfiku nafúkať ani veľkou pumpou alebo obyčajným kompresorom, použil som mydlovú vodu a dokonca som aj jednu pätku zacvakol pomocou duše na svoje miesto, no tá druhá jednoducho nešla. Pomohol až servis s tým vysokotlakovým kompresorom.
25.11.2012 - 12:00:10
00
ja sa tmelu nechcem vyhnut ja som sa len pytal ci to ide aj bez neho ked je TLR plast kompresor na prvotne nafuknutie nieje problem no uvidim co s tym spravim lebo niekde so tu v teme cital ze obycajne plaste mal problem rozbehat na dt swiss x430
25.11.2012 - 13:44:54
00
Podelím sa o moju dnešnú skúsenosť s nahadzovaním plášťov. Používam klasické rafiky DT Swiss E540, na ktoré som nahadzoval Michelin Wild Grip'r 2.25 2012 TLR(vzadu) a Continental Mountain King 2,4 kevlar (dopredu). Na úpravu ráfov na tubeless som použiol rubena kit 26" a tmel NO tubes. Na obidva rafi som nalepil obojstranu pasku z kitu potom nalepil gumovu vložku a vložil vetliky. Michelin sa hneď od začiatku pekne chytil a tlakom pätky ľahko zapadli. Plášť výborne tesnil a aj bez tmelu pod vodou som nezaznamenal žiadni únik ani pri 4 baroch. Následne som striekačkou cez ventil dolial tmel 50 ml. Pri Continentale som požil ten istý postup, ale pätky nie a nie zapadnuť. Po použití mydlovej vody a riadneho pumpovania sa plášť chytil a už to šlo. Po doliati tmelu došlo k utesneniu drobných pórov na boku plášťa. Na nafúkanie som použil servisnú pumpu z kauflandu za 8€. Hneď po nahodení som sa previezol pár km v teréne a nezaznamenal som žiadny pokles tlaku a ani únik tmelu.
Rubena kit za cca. 15 eur sa naozaj oplatí a skutočne funguje, môžem len odporučiť.

Prílohy:

21112012165.jpg
21112012165.jpg 293.6 KiB thumb_up0thumb_down

28.11.2012 - 21:51:46
00
:handshake: Presne tak som postupoval aj ja :y:
29.11.2012 - 07:14:33
00
Používam tmel Vredestein a stala sa mi taká vec, že mi upchal ventily.
Mám ventily,ktoré sa dajú vyskrutkovať, tak som ich vybral a snažil sa prečistiť, ale márne.
Nechytá sa na to ani acetón, nieto ešte voda.
Mám kompresor, takže tým to horko- ťažko nafúkam, ale keď chcem upustiť z tlaku, tak sa nedá.
Riešenie vidím v tom, že by som kúpil samostatné tie vložky do ventilov, ale v
kameňákoch som ich nenašiel.
Kupovať komplet celé ventily sa mi nechce, lebo stoja cca 10 €/ks.
Má niekto skúsenosť s takouto vecou?
Druhá otázka: Má niekto skúsenosť s tmelom Caffe latex ? Akú?
29.11.2012 - 09:37:44
00
keyboard_arrow_up