ja len že to platí aj pri tom istom tlaku nie len pri nižšom, jednoducho dve gumy na sebe robia niečo iné ako len jedna
25.03.2013 - 15:54:15
00
tak ja ešte doplním,že váhová úspora na jednom kolese môže byť cca 100 gramov na obvode,kde je rotačná hmotnosť skutočne aj cítiť (platí vtedy,ak namiesto 200 gr. duše dáš cca 1 dcl tmelu=100 gramov,uetriť sa dá aj viac,dáš napr: len 0,5 dcl tmelu )
25.03.2013 - 18:07:27
00
aj odpor pri odvalovaní sa zmenší, nakoľko nedochádza k treniu duše vo vnútri plášťa. Navyše pri nižšej rýchlosti je toto cítiť ešte viac, nakoľko tmel sa v plášti prelieva, a nevytvára odpor. Koleso aj lepšie reaguje na zmeny smeru.
25.03.2013 - 18:15:24
00
Zatial to znie lakavo :)
25.03.2013 - 18:21:49
00
Ja som to odvážil pred aj po a úspora hmotnosti je 82g na prednom, resp. 80g na zadnom. :wasntme:
26.03.2013 - 07:21:42
00
Jedna vec je skoda. Ze treba kompresor, popripane bombicky na rychle nahustenie. Inac to nenafukam. Vravim tu o konverzii, nie o original bezdusovom systeme.

http://www.youtube.com/watch?v=anG1CGWFixI

http://www.youtube.com/watch?v=IQX3CciWsSg
31.03.2013 - 20:56:02
00
Ešte nikdy som nefúkal UST plášte inak ako veľkou pumpou.
31.03.2013 - 21:10:58
00
No ved som pisal, ze sa jedna o konverziu beznych plastov a rafov!
31.03.2013 - 21:21:24
00
Tak nič. Sorry, ja som radšej za bezproblémové riešenia :-)
31.03.2013 - 21:28:41
00
Pomerne jednoducho zistíš či a ako to pôjde "normálnou" pumpou, stačí pohľad na profil ráfiku a potom odskúšanie ako tesnia pätky plášťa/ako ťažko ide nahodiť na ráfik. Prakticky ak nemá plášť príliš voľné pätky a profil ráfiku je so stredovým žliabkom vhodného tvaru tak je vysoká šanca relatívne jednoduchého nafúknutia.

Pozerám na profil tvojho ráfiku, pokiaľ tam nedáš nejaký vyslovene blbý plášť tak by to malo ísť aj doma nafúknuť bez problémov, prinajhoršom budeš musieť nahodiť viac vrstiev nejakej pásky do stredu.
31.03.2013 - 21:46:51
00
To nahodnie plášťa je kus od kusu rôzne. Osobná skúsenosť - ráfy NoTubes ZTR Crest, plášte Schwalbe Evo NN/RoRo, DoubleDefense NN/RaRa, UST RaRa/NN; Panaracer FireXCPro - nahodené veľkou pumpou (niektoré rýchlejšie, iné trochu viac námahy), dokonca aj ročné "vyťahané" plášte šli nahodiť pumpou.
Avšak je pravdou, že NoTubes ráfy s páskou sú "tubeless frendlier" v porovnaní s prestavaným klasickým ráfom.
V každom prípade sú podľa mňa výhody na strane bezduší :)
31.03.2013 - 21:48:32
00
Ved prave toto. Pred tym som mal siroke rafy a tam drzali ale z tychto co mam teraz mi plast sam spadne ked ho vyfucim. V lete ked budem spekulovat nad inymi plastami, tak budem hladat take, ktore niesu tak volne.
31.03.2013 - 21:53:06
00
Ked mam kolesa aj plaste tubeless ready (kolesa fulcrum red metal 3 plaste by som kupil) mohpi by byt aj bez tmelu? Pri vhodnej kombinacii spominane kolesa a ust plaste? Dik
01.04.2013 - 15:11:29
00
ak pouzijes UST plaste, tak bez problemov, TL ready asi nie
01.04.2013 - 15:19:18
00
Ked mam kolesa aj plaste tubeless ready (kolesa fulcrum red metal 3 plaste by som kupil) mohpi by byt aj bez tmelu? Pri vhodnej kombinacii spominane kolesa a ust plaste? Dik


Kombinacia tubeless patka /taka drazka na patku plasta/ rafku a tubeless patka plasta /hrubsia ako bezna/ nevyzaduje tmel, trochu tmelu moze pomoct pripadne nerovnosti zatesnit a nebude sfukovat , postaci obycajny zatesnovaci tmel. Ale defekty budes musiet riesit klasicky. Ostatne kombinacie vyzaduju tmel.

Ovsem neviem, ci napis na plasti "tubeless ready" znamena aj "tubeless patku" .. to musi povedat niekto iny, ja som take plaste este nemal. Ale snad ano.

Ak pouzijes light-ust plast /to je taky, co nema vnutorny zatesnovaci obal/ , tiez nemusis pouzit ziaden tmel, ale bude rychlejsie sfukovat. Zatesnovaci tmel by mal plsat zatesnit aby drzal vzduch. Ako rychlo a ako sa to bude spravat zalezi na vyrobcovi a plasti. Inak sa choval Hutchinson, inak Schwalbe fullUST, inak sa chova lightust Geax.
01.04.2013 - 18:04:51
00
keyboard_arrow_up