Marvin je síce jedným z mála, ale bohužiaľ je to tak, že síce zákon o cestnej premávky 8/2009 hovorí, že "predovšetkým", ale potom vykonávacia vyhláška 9/2009 vo vysvetlivke k danej značke hovorí, že povinne. Sú permanentné snahy o vyhodenie tejto povinnosti (ona totiž komplikuje život nielen žiletakárom, ale hocikomu, kto chce ísť rýchlejšie a kratšie, než ide cyklochodník), ale zatiaľ sme bez úspechu :-(
17.07.2013 - 17:12:52
00
A je niekde definovane, co je to zjazdna alebo nezjazdna cesticka pre cyklistov? Lebo podla mojej definicie je 99% z nich pre nezjazdna (minimalne pre ziletky). :-)
17.07.2013 - 18:25:42
00
Obávam sa, že s týmto by si neuspel. Pochybujem, že je niekde "zjazdnosť" definovaná a tak ostáva iba slovník slovenského jazyka a ten hovorí "zjazdný = po ktorom sa dá jazdiť". Policajta ani sudcu nepresvedčíš, že po tej cyklocestičke sa na žiletke "nedá jazdiť"... :-(
17.07.2013 - 18:31:32
00
Ja si myslim, ze by sa to dalo obhajit velmi lahko. Nie vsak na Slovensku. :-/
17.07.2013 - 18:34:25
00
Na horskom prejdeš aj cez kanál bez poklopu, takže zjazdné sú nielen cyklocestičky, ale aj cesty s vyjazdenými koľajami, aj keď ťa z koľaje (z jej vyvýšenej hrany) zošmykne rovno pod kolesá náklaďáku. Výtlky? Zjazdné!!!! Ale kto vie, že na cestnom sa to nedá v rýchlosti 30 - 40 km/h prejsť? Snáď len cyklisti. Policajti a úradníci, to nevedia, česť výnimkam. :D ...aj zaparkované auto na cykloceste sa dá obísť, aj keď neviem, prečo tam parkujú... Na Slovensku je to tak. ;)

Takže "len" chýbajú správne definície zjazdnosti a výnimky, KEDY sa čo smie a nesmie. ;-) A to bude chýbať veľmi dlho. A potom mi bude jedno, že cyklocesty sú pozdĺž úplne všetkých ciest. :D

...ehm, Jaroh, zákon je nadradený nariadeniu vlády a aj nižšej vyhláške. Takže by mal platiť zákon = PREDOVŠETKÝM. :D Takže vykonávacie vyhlášky by mali presne "kopírovať" zákon, inak je vyhláška "neplatná".

Teda v praxi to platilo pri zdvíhacích zariadeniach určite, kde som sa motal. Malo by to platiť všeobecne, ALE...!!!
17.07.2013 - 18:51:21
00
...ehm, Jaroh, zákon je nadradený nariadeniu vlády a aj nižšej vyhláške. Takže by mal platiť zákon = PREDOVŠETKÝM. :D Takže vykonávacie vyhlášky by mali presne "kopírovať" zákon, inak je vyhláška "neplatná".


Tá vyhláška neupravuje priamo ten paragraf v zákone o cyklocestičke (kde je napísané "predovšetkým"), formálne s nám nesúvisí, nenadväzuje naň. Ona vysvetľuje príslušnú dopravnú značku, ktorá označuje cyklocestičku a hovorí, že ak tam tá značka je, tak nemôžeš ísť po ceste. Presne znenie sa mi nechce hľadať, ale takto nejako to je. Tak či tak je to celé zle... :-(
17.07.2013 - 19:23:04
00
Takže "len" chýbajú správne definície zjazdnosti a výnimky, KEDY sa čo smie a nesmie. ;-) A to bude chýbať veľmi dlho. A potom mi bude jedno, že cyklocesty sú pozdĺž úplne všetkých ciest. :D


Ak chýbajú teda presné definície, tak aj potom policajti, nemajú právo pokutovať, keďže nevedia presne určiť či je tá cestička zjazdná. Takže nemajú absolútne žiadne argumenty pre dôvod pokutovania.
A ako tak sledujem výstavbu cyklochodníkov a cyklopruhov, tak sú väčšinou všetky nezjazdné pre cestný bicykel.
17.07.2013 - 23:58:25
00
Vcera sme mali v robote rokovanie k naplnaniu NCS, tak mam par aktualit:
- v najblizsej dobe (do dvoch tyzdnov) by mal byt na MDVRR vymenovany narodny cyklokoordinator,
- zupani navrhli predsedovi SK8 ludi na pozicie regionalnych cyklokordinatorov, vacsinou ide o sucasnych zamestnancov krajov (pravdepodobne nebudu potrebne dalsie financie na ich mzdy) a niektori uz aj boli vymenovani, vacsinou ide o ludi z oblasti cestovneho ruchu alebo dopravy (ak chcete konkretne mena napisem do sukromnej spravy), pozitivne hodnotim nominaciu v BSK (clen fora), negativne reakcie boli k panovi z BBSK,
- peniaze na vystavbu cyklistickej infrastruktury z eurofondov sa budu cerpat pravdepodobne cez ministerstvo podohospodarstva cez integrovany regionalny operacny program, MDVRR bude poskytovat financie hlavne na osvetu a vzdelavanie a zostava mu tiez zodpovednost za naplnanie cielov strategie,
- cyklokoordinatori by sa mali kazdomesacne stretavat a riesit aktualne problemy, takze sa na nich bude dat obracat s pripomienkymi k prebiehajucim projektom (chybajuce znacenia a pod),
- chyby v uz davnejsie realizovanych projektoch, o ktorych ste tu pisali by sa este stale mali dat odstranit, kedze vacsinou maju fungovat 5 alebo 10 rokov aby realizatori nemuseli vracat dotacie (ci je to realne neviem),
- pozitivom prijatia NCS je zatial vraj zmena postojov statnych lesov, ktore pomali zistuju, ze NCSku podpisal Fico a kedze su uradnici casto politicky nominovani, tak vraj nie su az tak neustupny.
Ak niekoho zaujima viac napiste sem alebo mne do spravy a na dalsom stretnuti mozno prediskutujeme (aj ked ja priamo program neovplyvnim ale mozem sa spytat).

Prílohy:

NCS.jpg
NCS.jpg 268.44 KiB thumb_up0thumb_down

20.07.2013 - 21:52:08
00
Mozno nieco na inspiraciu. V sobotu sme sa vratili z Tyrolska a Istrie. Tyrolsko ma v tomto smere svoju tradiciu a je dost zname. Istria, netusim odkedy sa rozhodla zapriahnut cyklistiku na pomoc k dotiahnutiu turistov od pobrezia do vnutrozemia. Maju celkom pekne informacne podklady v informacnych centrach a aj na webe http://www.istria-bike.com/ Zaujimavy projekt je http://www.parenzana.com/ stara nepouzivana zeleznicna trat.

Tym, ze na rozdiel od nas, ked sa snazime prepojit spontanne vzniknute useky idu na to "zhora". Je tam co vylepsovat, napriklad je bez pripravy obcas tazke nastupit na trasu, znacky zacinaju az vonku, znacky obsahuju len cisla tras a ta Parenzana miestami sa meni v dzunglu.

Na kazdy pad trasy vedu cez zaujimave miesta a hlavne ako je v kraji zvykom jedla a pitia je vsade dost. Ceny su trocha vyssie ako u nas ale all inclusive grilovanie na pobrezi tiez nie je zadarmo.

Cyklistov - cestnych aj MTB stretnes dost casto.

Bude podrobnejsi report na nasej stranke ale este je na tom dost prace. :(
22.07.2013 - 06:31:32
00
No, čo dodať? Snáď iba toto:

Cyklisti vozia v Česku milióny, u nás majú v lesoch zákaz

Prípadne ešte iný príklad: zatiaľ čo v Česku v záujme rozvoja turizmu zmenili turistické sprievodcovstvo z viazanej živnoszi na voľnú živnosť, tak na Slovensku sa ide sprievodcovská legislatíva dokonca ešte sprísňovať ...
22.07.2013 - 07:21:15
00
Na Slovensku boli ustanovení tzv. krajskí cyklokoordinátori. Sú na jednotlivých VÚC a ak ste cykloznačkári, trailbuilderi, organizátori cykloakcií a pod, tak ich určite ich treba osloviť a dohodnúť sa na spolupráci.

Sú to na jednotlivých VÚC:

Banská Bystrica: Ing. Imrich Fekete, oddelenie cestovného ruchu

Bratislava: Ladislav Findl, oddelenie cestnej dopravy a dráh

Košice: Ing. Adriana Šebešová, odbor kultúry a cestovného ruchu

Nitra: Ing. Štefan Mrváň, odbor zahraničných vzťahov a cestovného ruchu

Prešov: PhDr. Štefánia Migášová, oddelenie regionálneho rozvoja

Trenčín: Ing. Matej Tinka, oddelenie dopravy

Trnava: Libuša Kozmová, odbor podpory podnikania a cestovného ruchu

Žilina: Ing. Peter Mráz, odbor dopravy a regionálneho rozvoja.


Dnes bol vymenovaný aj národný cyklokoordinátor:

Ing. Peter Klučka, Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja.
22.07.2013 - 14:11:05
01
Tak uz len dodám, že gratulujem Petrovi a Lacovi :handshake:
22.07.2013 - 14:33:33
00
Z tých cyklokoordinátorov aspoň jeden jazdí na cesťáku aktívne? Aby mal priame skúsenosti z jazdy po cestách a nie z "druhej ruky"? ;-)
22.07.2013 - 15:18:00
00
Lortd Klaymen:
Myslim, ze viem co je to cestak.. :) Je pravda, ze jazdim viac na horskom, ale nejakych par tisic km zvladam kazdorocne i na cestaku.... Ak treba nieco riesit, kludne napis....
Inak z toho zoznamu ide strach...:( Bojim sa, aby to nezakapalo skor, ako sa vobec nieco zacne riesit...
22.07.2013 - 15:28:47
00
Lord,

Po prvé: rozvoj cyklistiky v krajoch nie je len o žiletkách, ale aj o MTB, o trekingovom bicykli, o mestskej cyklistike, cyklodoprave, o železniciach, o policajtoch...

Po druhé: vzhľadom na spôsob a kritériá výberu týchto ľudí bohužiaľ vôbec nie je zaručené, že vôbec bicyklujú. Dúfajme, že áno. Určite bicyklujú Findl a Klučka, o ostatných si to budete musieť v jednotlivých krajoch zistiť. Preto som to sem dával.
22.07.2013 - 15:33:21
00
keyboard_arrow_up