vysvetli mi preco by sa
bicykel v trenazeri mal namahat viac ako pri beznom jazdeni na ceste???
Skúsim ti to vysvetliť metódou hrubého poťažkania...
Ak sa na bicykli trasieš, mykáš, tak sa to prenáša do rámu, pričom
rám kopíruje zmenu ťažiska, buď sa spolu s telom nakloní, alebo prinajhoršom drbneš.
Zober si napríklad dlhú drevenú špajlu, chyť jeden koniec medzi dva prsty (palec a ukazovák), druhý koniec je voľný a kývaj s ňou: Čo sa deje? Nič, špajla sa voľne kýva.
No a teraz jeden koniec
špajle pevne uchyť (zverák, druhá ruka, pomôže kamarát) a druhý zober opäť medzi dva prsty a začni kývať. Čo sa stane? Možno nič, keď budeš ruku hodne posúvať, tak sa špajla bude ohýbať, ba možno sa aj zlomí. No a rovnako je to aj s bicyklom. Ak uchytíš pevne zadnú vidlu do trenažéra, tak pri kývaní a mykaní jazdca a rámu nemá tá zadná stavba kam uhnúť a dostáva riadne zabrať.
ked mi sem hodite niekto fotku bicykla zlomeneho na trenazeri...tak vam uverim...
inac nie
To ti sem asi nikto nedá. Nikto tu predsa nepísal, že rám sa v trenažéri zlomí. Ja osobne som písal, že rám v trenažéri dostáva viac zabrať ako na valcoch. Jedného krásneho dňa si dvaja junáčkovia na rovnakých rámoch úplne náhodou rovnako ustelú. Prvý, čo s ním jazdí aj na trenažéri, sa čuduje, prečo jemu ten rám praskol, zatiaľ čo druhému vydržal. A celkom určite bude tvrdiť, že to bola vada materiálu, alebo nejaká iná blbosť, ani ho nenapadne, že únava materiálu nastávala postupne a rýchlejšie ako pri výhradnom jazdení na ceste.