rano sa postavis do garaze a nebudes sa vediet rozhodnut na ktorom biku vyrazit
tak nech sluzi k spokojnosti, som zvedava, ako sa bude jazdit na striedacku 26 palcovy a 29 palcovy
No to je tak,že zvyknem meniť bike cca po roku,ale teraz to bolo viac-menej náhodné,dostal som ponuku pár dní pojazdiť tento "autobus" (už predtým som jazdil nejaké 29-er fulíky) a bolo to tam-hneď po nasadnutí som sedel na "svojej" geometrii - ako uliata. Takže ostáva u mňa,aj keď stále je tam ten status testovačky-kto chce,môže vyskúšať.Aj keď je dosť ťažký-cca 13,3 kg,rozbité stúpania sa dajú vyšlapať s prstom v nose-skvelo fungujúci Equilink nekradne energiu-nehojdá,žehlí,velké kolesá valcujú a hlavne dlhá zadná stavba (450 mm) nestavia na zadné.Je to po dlhej dobe bike,ktorý vyčnieva zo šedého priemeru-najmä v kategórii 29-er fullov.Samozrejme že dolekopcom má dosť navrch Yeti SB 66 C - viac zdvihu,položená vidla,je proste vyladený viac na zjazdovanie.Ale čo už,nemôžem si dovoliť dva fulíky,takže Yeti je na predaj (budem smutne spomínať,tak ako na všetky pred ním)
Mne sa osobne yeti páči viac, ale felt je tiež krásavec, ako to, že má takú váhu, čo tam je na ňom také ťažké? Ved ten rám by mal byť ľahučký. 29er mi neprišli až také super, ale viezol som sa na hardtaile a nie nejakom top modele, ale uvažujem, či prekonvertovať na túto novú " módnu vlnu".
Mne sa ta progresivna postupnost "mirinda" -> 575 -> sb-66c -> "velka 29 s dlhou zadnou stavbou" teraz stala tazko pochopitelnou. Ale ked ti tak sadla geometria, a dokonca kinematika zadnej stavby, tak je moje prekvapenie nepodstatne.
Asi nie som sam, kto by bral ten bajk ktory ma navrch v ceste dole kopcom ide do kopca ta 29 az o taky kus lepsie, ze posle yeti do bazaru?
tak to som teda aj ja prekvapkana ved este pred dvoma mesiacmi tu bol clanok o Yetim Sb66 ako absolutne spickovom biku ktory sa nehupe a zehli a teraz toto?
este ten navrat z 1x11 spat na 3x10 to chapem ale toto neeee
a ved za rok uvidime na co prejdes zasa
som si teraz na bikefeste testol cannondale trigger 2 carbon 29, velmi sa mi to pacilo aj do kopca aj dolekop, na Karpaty a Inovec a podobne tereny myslim super volba 29palcov. Ale mojo by som koli tomu nepredal
Mne sa tam paci ten 22z prevodnik a ak to nema tendenciu v prudkom vyslape dvihat predne koleso, tak to moze byt fakt prijemne jazdenie. Chapem ze je to primarne o technike jazdy, ale ked som si teraz v Kalnici skusal Commencal Meta AM, tak sa mi na nom do kopca slo lepsie ako na Giant Trance X2 26" mojom aj testovanom Trance X 29" . Bolo to pohodlnejsie ako lihat si sa volant a bojovat nie len s kopcom, ale aj s dvihajucim sa prednym kolesom (nehovoriac ake je to "prijemne" ked v takej pozicii tlaci sedlo na iste miesta ). Commencal bola sice 27,5" ale aj tam bolo ciit lepsiu priechodnost ces sutriky a nerovnosti v raznejsom stupani (mozno tomu pomohol aj ten vyrazne vacsi zdvih). Na mojej 26" dvihajucej sa, ked vo vyslape natrafim na vacsie nerovnosti, tak je to dost boj, ktory neraz konci tlacenim . S 29" je citelne lahsie a menej vycerpavajuce. Dano ma mozno uplne ine dovody, ale niekedy to testovanie a porovnavanie dopadne inak ako clovek myslel a mozno aj chcel.
Tak zmena je hlavne preto,lebo stále viac ma ťahá na celodenky-také akože expedičné výjazdy z batohom,cesty-necesty,preto aj tie prevody 22-30-40 a kazeta 12-36,využijem všetky.Ten Felt ide do kopca samozrejme o dosť lepšie ako Yeti,fyzika nepustí-stačí si hodiť údaje o geometriách na papier,a je to jasné.Z kopca je Yeti to naj,čo som kedy jazdil,proste čím rozbitejší zjazd,tým lepšie
Že je ten Felt ťažký ? AM Tank zo zdvihmi vzadu 130,vpredu 140 mm,tá vahá 13,3 je reálna,nie sú tam žiadne gramárske komponenty,výbava deore-SLX,masívny rám (karbón neznamená automaticky že je lahký) iste dalo by sa dať ešte kilo dole,ale stálo by to dosť Eur-v tomto prípade je priorita odolnosť,výdrž komponentov,nepotebujem aby 50 - 60 km od domu niečo ruplo (alebo aj ďalej,na pláne sú okruhy 150 km +)
trance x2 sa dvihal jak sfina, aj anthem sa mi zdvihal, kdezto tento stumjumper co mam je ako zubacka, tam sedim a nic nerobim s taziskom v stojke, netreba ani vidlu znizit
Ah, tak to nebude len moja smatlavost s tym dvihanim. Pri Trance to dokazem akceptovat, kedze je to asi viac orientovane ako "trail bike" a kompenzuje to inymi vlasstnostami, ale ak to robi aj Anthem tak to je uz dost na povazenie, kedze to ma byt XC/Maraton raketa.
Btw. Yeti je uz niekde aj nahodeny v inzeratoch, ci to este len pride?
Tá váha je ale dosť vysoká, moj Rumblefish ma okolo 14 a to nie je karbon. Ale myslím, že dobre robíš. Bike na dlhé výjazdy super. Aj moj ma podobnú geometriu, neviem ako by bolo odpruženie porovnatelné ale jazdím tiež tu po okolí a spokojnosť.
Už čakám len na normálne počasie,tj. bezvetrie,v lese 18,5 C,dva týždne bez pršania-žiadne blato škoda že sa nedá vyhovárať na slabú kondičku,zima bola slabá tak dáme na rozbeh aspoň okruh BA-Smolenice a späť,potom niečo dlhšie ...
Ale chlopi zo západu...nebuďte baby. MY východňare bikujeme celý rok ... aj keď nám kalamita teraz vydrbala zo zeme 10-ky tisíc stromov bikujeme ďalej medzi vývratmi...
Ja Dana v tej zmene chapem. Tieto 29tky so strednym zdvihom su velmi prijemne povozenicko na take to karpatske jazdenie. Jasne, davat si nejake zjazdove chutovky sviznym tempom je viac srandy na inych bajkoch, ale kolko % toho skutocne je? Nech sluzi.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tak nech sluzi k spokojnosti, som zvedava, ako sa bude jazdit na striedacku 26 palcovy a 29 palcovy
Asi nie som sam, kto by bral ten bajk ktory ma navrch v ceste dole kopcom
este ten navrat z 1x11 spat na 3x10 to chapem ale toto neeee
a ved za rok uvidime na co prejdes zasa
Že je ten Felt ťažký ? AM Tank zo zdvihmi vzadu 130,vpredu 140 mm,tá vahá 13,3 je reálna,nie sú tam žiadne gramárske komponenty,výbava deore-SLX,masívny rám (karbón neznamená automaticky že je lahký) iste dalo by sa dať ešte kilo dole,ale stálo by to dosť Eur-v tomto prípade je priorita odolnosť,výdrž komponentov,nepotebujem aby 50 - 60 km od domu niečo ruplo (alebo aj ďalej,na pláne sú okruhy 150 km +)
Btw. Yeti je uz niekde aj nahodeny v inzeratoch, ci to este len pride?
a dufam ze ma zavolas na taky masaker