Ale no! Zas ak ti patrí nejaký pozemok (je jedno či les alebo stavebná parcela, alebo len ten byt) tak si tiež nemôžeš robiť, čo sa ti zachce...
06.06.2014 - 00:06:13
00
Ale ani si polovnik na tvojom pozemku nemoze urobit polovny revir bez tvojho suhlasu. Ci moze?
06.06.2014 - 00:09:53
00
V tomto state potrebujeme kus papiera na vsetko :/
06.06.2014 - 10:02:55
01
ano, a najviac by nam chybal ten wc papier,tie ostatne tak casto nepouzivame :rofl:
06.06.2014 - 10:20:03
00
je to strasne :(
06.06.2014 - 16:20:57
00
namiesto nadavania som si skusil nieco o tom zistit a nech sa paci vysvetlenie k uzavretiu cyklotras:


Dobrý deň

reagujem na váš mail, ktorý ste posielali na parksnow ohľadom uzavretia cyklotrás. Keďže sme tieto trasy legalizovali a značili, dovolím si vám odpovedať. Táto uzávierka je dohodou všetkých zúčastnených strán pri legalizácii cykloturistických trás v oblasti.

Na Slovensku platia zákony, ktoré riešia pohyb na bicykli. Či už je to lesný zákon alebo zákon o ochrane prírody. Pri legalizácii boli zúčastnení majitelia pozemkov i ochrana prírody. Aby sa trasy dali legalizovať a následne vyznačiť bolo treba nájsť kompromisy, aby všetky strany boli spokojné. Vďaka tomuto ústupku sa podarilo v oblasti legálne vyznačiť množstvo cykloturistických trás.

Obmedzenie, ktoré je výsledkom jednaní je podľa veľmi prijateľné a bežné všade v zahraničí. To, že Slováci majú všeobecný problém s rešpektovaním zákonov a pravidiel je však ďalšou vecou, ktorú tu nechcem riešiť.

Čo sa týka peších trás, tak tam je problém úplne iný. Väčšina peších turistických trás vznikla pred rokom 89, keď existoval jeden vlastník - štát. Vtedy nebolo treba robiť žiadnu legalizáciu, štát sa rozhodol, čo kde bude. Tieto trasy sú teda pozostatkom zo socializmu a sú všeobecne rešpektované. Bohužial pri cyklotrasách je situáciu iná, pri každej nove je potrebné absolvovať zložitý legalizačný proces, ktorý častokrát trvá veľmi dlho.

Budeme radi, ak budete dané obmedzenia rešpektovať a pomôžete tak k rozvoju cykloturizmu na Slovensku.

Ďakujem za pochopenie, s pozdravom

Michal Hlatký
Slovenský cykloklub

Prílohy:

Oznam.jpg
Oznam.jpg 39.38 KiB thumb_up0thumb_down

07.06.2014 - 14:58:32
02
andrej25 je to vyvesene aj na smernikoch, alebo len na tom ich webe? Ak na uzaveru nie je cyklista upozorneny aj na trase, tak sa im na to moze... :)
07.06.2014 - 15:36:44
00
Neviem, ja som si tam nikdy smerniky neobzeral :)
07.06.2014 - 15:40:15
00
Ani ja. Jazdil som aj bez tych cyklo, este ked tam cyklotrasa nebola. Jo.. ked som tam jazdil v noci, tak som na kazdom kroku stretol polovnika, pekne som pozdravil a oni odzdravili. Nemali ziadne namietky ;)
07.06.2014 - 15:42:56
00
Musíte najskôr pochopiť tu druhú stranu, aby ste mohli byt úspešný.. mi vravel majster
Tak to reku skúsim :
http://www.loveckeforum.info/viewtopic.php?f=12&t=739
07.06.2014 - 21:46:10
00
viperkiler Nazory su rozne, no tam nie su ti pravi polovnici. Aj ked jeden sa tam predviedol - vyhnat vsetkych, lebo chce mat lesy len pre seba :/

Ale ano. Priznavam, je kopec hulvatov cyklistov, ktory sa trepu na hrebenovky VF, NT,... a pritom tam nemaju co hladat.
07.06.2014 - 23:15:07
01
V tom liste od pana Hladkeho ma zaujal termin "legalizacia cyklotras". Neviem ako ho SCK pouziva, ale podla mna je nevhodny, lebo budi dojem, ze tam predtym bolo nejake nelegalne znacenie, resp. ze tam bikeri jazdili nelegalne. Tymto terminom sa sami cyklisti staviame do pozicie, ze ked jazdime v lese bez cyklo znacenia je to nelegalne a pritom to tak nie je. IMHO vhodnejsi by bol termin vyznacenie oficialnej cyklotrasy alebo nieco podobne.

Oficialna cyklotrasa je vysledok kompromisu roznych zaujmovych skupin a z toho mozu vyplyvat rozne obmedzenia.

Jedna otazka je, ako budu tieto casove polovnicke obmedzenia aplikovane v praxy - pre koho su urcene a do akej miery su zavazne. Pokial ich ucelom je primarne zamedzit zvyseny vyskyt cyklistov v lese a beru to tak vsetky zucastnene strany, tak je to OK = primarne su urcene tym, ktori chodia len podla cyklotras a bez webu/mapy/prospektu by do tej oblasti na bicykli nikdy neprisli.
Co ale miestni? Ty tam chodili aj predtym a problem nikdy nemali. Co ak sa ich niekto teraz bude snazit odtial vyhnat? Jednak je otazne, ci na zaklade tohto obmedzenia ma niekto podla zakona pravo mu tam vstup zakazat, ak nahodou aj ano, tak v praxy dosiahne akurat jeho presun na ine lesne cesty/pripadne turisticke znacky, kde mu to moze vadit este viacej.

Druha otazka je, ze ci cyklisticka verejnost taketo trasy s obmedzenim chce alebo nie.
(po revolucii vznikaju aj nove turisticke trasy a neviem , ze by tam nejake polovnicke casove obmedzenia, aj ked je pravda, ze cyklista ma trosku vacsi radius dojazdu a tendenciu vyskytovat sa v lese v noci).

Sranda bude, ked sa taketo obmedzenia zacnu riesit v BA lesoparku, lebo tam je poznacene uz takmer vsetko.
07.06.2014 - 23:57:42
00
Palo TT spominane uzemie lezi v narodnom parku, resp. v jeho ochrannom pasme a tam plati navstevny poriadok http://www.napant.sk/np/np_letak0.htm#cyklo
takze preto "legalizacia cyklotras"
08.06.2014 - 08:25:15
00
Ochranne pasmo NP je 2. stupen ochrany = ako CHKO, nie je to 3. stupen ako v NP.
Vacsina spominanych tras je v 2. stupni, ale nepozeral som to nejak detailne.
Trasa na Kriznu (NP) je povolena v navstevnom poriadku tusim od roku 2004 http://www.bike-forum.cz/forum/173720.html#comment195705
08.06.2014 - 08:59:24
00
ved si pozri navstevny poriadok, je tam komplet zoznam povolenych tras http://www.napant.sk/np/cyklotrasy.htm , no a aby sa do toho zoznamu dostali, tak museli prejst strastiplnu schvalovaciu proceduru....
pripominam: "Už v II. stupni ochrany je napr. zakázaný: vjazd a státie s bicyklom na pozemky za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy."
08.06.2014 - 09:32:22
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Oblečenie a batohy / Okuliare)
keyboard_arrow_up