Dúfam, že to nebolo na mňa, každopádne, moje tvrdenia sú ľahko overiteľné na stránke výrobcu:
Položme CTM Raptor 3.0 ku "strednej triede fullov", ktorú bude zastupovať vybraný Scroll.
Váha Raptora udávaná výrobcom je 14,8kg. Váha Scrollu je 14,9kg, čiže o desať deka - dáš si 10 deka vysočiny na raňajky a ani sa nenaješ a budeš na tom rovnako.
Raptor 3.0 má brzdy M395, čo sú v podstate také na hrane(sada Acera), za tie prachy tam už mohli dať 4xx sadu(Alivio), ale lepšie(možno trošililinku) ako Tektro na 2.0, Scroll už má sadu Deore, čo je stredná trieda, resp. na rekreačné pojazdeníčko úplne vyhovujúce. Naviac kotúče má Scroll 180/180 a Raptor 160/160 - niet o čom diskutovať, tuto základná výbava fandí Scrollu, aj keď nezáleží až tak na zadnej, ale predná by mala byť už na vážne XC 180mm a aj s tým priemerom sa dá
brzda zavariť pri XC(osobná skús.). A ver mi, že keď sa učí, tak aj tú 180 zavarí, čo to potom robí z tej 160? Trochu nepoužiteľné na vyučovanie, keďže sa zavarí oveľa rýchlejšie.
Radenie - Deore 10sp u Scrolla vs Sram x4 8sp u Raptora 3.0 - bez komentára.
Kľuky - Aspoň to sa musí raptoru dať, tam sú Truvativy u 3.0 s jedným prevodom a napínákom, ale zasa už u Raptora 2.0 je trojpíla. To sa predsa dáva na XC a ešte aj tam sa dáva dole najväčší prevodník, ktorý je de facto len a iba na jazdu po ceste, inak v teréne sa nedá v podstate využiť(tak všetko sa dá, ale 90% času veľký
prevodník osobne v teréne nepoužívam), Scroll má normálnu enduro dvojpílu od Shimana, deore séria.
Hlavové - Tapered u Scrolla vs. rovná tyč u raptora - tipnime si, čo bude pevnejšie na light dh a enduro.
Kolesá - U Scrolla to sú WTB ráfky(ráfky zas až taká cenovo výrazná kommodita nie sú, takže tipujem, že plus-mínus budú tak na rovnakej úrovni) na Deore nábojoch. Raptor - WTB ráfky na... WTF?! CROSS NÁBOJOCH?! Prisámvačku ich dávajú do Crossov?! To čo je? Chvíľku som googlil a vypľulo mi zázračnú cenu 8€ za predný. Fasa. Ten deore sa predáva aspoň za 25€... Aj keď cena nemusí byť nutne ukazovateľ kvality, ale keď niečo lacné porovnávaš s dva a pol razy lacnejším, tak na tom niečo rozhodne bude.
Vidla... Nekomentujem. RoxShoxa vs. nejaký Cirkus alebo RapidShitTech alebo XCR na raptoroch. To jednoducho nemá cenu porovnávať, za prvé to v porovnaní s tým Sectorom vôbec nepruží a za druhé si
chlapec nebude môcť doladiť citlivosť keď priberie v 18. rokoch.
Takže tak... Mne to vychádza, že aj keď sa len učí, tak sa môže učiť na niečom poriadnom. Ak sa chce naučiť a získať kondičku, pre mňa-za mňa nech si vypne vidlu a tlmič a šliape hore kopcom a zároveň aj zistí, ako sa správa
bike v zjazde bez pruženia, aby sa naučil(keď si ich nechá vypnuté aj pri zjazde). Toť môj pohľad.