Ahojte,
som zaciatocnik a mam zaujem o kupu noveho cyklokrosoveho biku max. 1200€. Planujem jazdit 90% asfalt, 10% teren (polne cesty), tyzdenne tak 100km. Vyska 182 cm, vaha 82 kg. Vyska od zeme po vysku rozkroku 81 cm. Potreboval by som poradit vo vsetkom - aku geometriu mam preferovat, ci mam riesit kotucove brzdy, aka podstatna je karbonova vidla, proste cim viac info (ak ma niekto chut sa rozpisat) tym lepsie. Aktualne poskulujem po tychto kuskoch:

Felt fx65 2013
Merida Cyclo Cross 5
Merida Cyclo Cross 4D

Poradte aj ine vhodne alternativy. Vrela vdaka.
11.03.2014 - 02:45:43
00
Začiatočník a cyklokros?
Kotúčové brzdy do 1200 E?
11.03.2014 - 22:11:10
00
Ja mam Merida Cyclo Cross 4D, takto pred rokom som kupoval model 2012 a stal 700eur novy. Mam 170cm a ram 52cm. Tie kotucove brzdy su mechanicke. Nebrzdia podla mna nejak extra silnejsie ako rafkove brzdy. Karbonove neni nic. Jazdievam na tom hlavne po ceste s tym ze zaradujem sekcie po polnych cestach alebo lahsi lesnych cestach. Tak by som si tipol ze 75% asfalt a zbytok offroad. Ale v tom terene sa mi zda obycajny MTB hardtail ovela pohodlnejsi ako ten cyklokross. Je dobre v tom ze mozes vyuzit rozne prepojenia a skratky medzi cestami, alebo ked chces ist do nie moc extremneho terenu ale treba k tomu dlhe cestne presuny. Pre mna je to ako cestak ktorym sa da prejst aj horsimi cestami. Nieco ako krossovy bike, ale taky rychlejsi, a pre mna hlavne ze to ma barany na ktore som zvyknuty z cestaku.
12.03.2014 - 00:45:25
01
Ja by som bral tento. 1.215,39 € + 36,5 € shipping = 1251,89 € (medzi £, $ a € si môžeš prepínať hore na stránke: "Set Currency")

Oproti tým, ktoré si vymenoval, má celokarbónový rám. Mal som predtým hliníkovú cyklokrosku (pozri ex), teraz mám novú s celokarbónovým rámom (Sab Monopoli). Na kvalitnom asfalte rozdiel nepostrehneš, ale takého je na Slovensku málo. Na našich klasických rozbitých asfaltkách spoznáš rozdiel okamžite: karbón pruží a dosť toho pochytá, na hliníku dostaneš nakopané všetko (tvoji favoriti majú aspoň karbónové vidly). O teréne už ani nehovorím.

Mechanické kotúčovky sú za sucha vraj podobne účinné ako véčka (neviem, nikdy som nemal možnosť porovnať), ale za mokra by mali byť oproti véčkam spoľahlivejšie. Určite však brzdia lepšie, ako cantileverky. Ich daľšou výhodou je, že sa brzdením neopotrebuje ráfik. Brzdové doštičky alebo zbrúsený kotúč vymeníš ľahšie, ako prebrzdený ráfik.

O 105-ke debatovať netreba, super sada. Veľkosť by som z dostupných možností v tvojom prípade volil 57 (v najhoršom dáš kratší predstavec). Farby máš na výber dve: čiernu a Flandry. Vytkol by som mu jedine hliníkovú sedlovku.

S Planex X mám dobrú skúsenosť. Kupoval som u nich ten CX rám Sab Monopoli. Bezproblémová komunikácia, rýchle dodanie. Niet sa čoho báť. :-)
12.03.2014 - 15:02:49
01
ahoj, ako si to nakoniec poriesil? len tak som zvedavy.
16.03.2014 - 23:05:45
00
Dakujem za odpovede.

Vzhladom nato, ze je pomerne tazke (pre mna amaterskeho cyklistu) zohnat cyklokros k vyskusaniu - ani v jednej autorizovanej predajni, v ktorej som sa bol informovat, nemali ani jeden cyklokrosovy bike, nie to este rozne velkosti - rozsirujem svom obzor aj na dalsie znacky a poskulujem aj na ceskom trhu. Cize resume: zbieram info a hladam najvhodnejsieho kandidata. Zistil som, ze na mnou stanovenu cenu sa dokazem dostat aj na Tiagra zostavu:

http://www.koloshop.sk/jizdni-kola-cyklokrosova-kola-301/cannondale-caad-x-disc-tiagra-cyklokrosove-kolo,-model-2014.html

Vase hodnotenia?
17.03.2014 - 11:01:33
00
Ahoj, pozri si este Felt, maju pekny vyber a dobre ceny. Taktiez Cannondale, Giant, dajme tomu Scott a Trek. V tychto cenovych relaciach kotuce mechanicke, ja mam Avid BB5 a absolutna spokojnost. Znamy ma cantilever Tektro, neporovnatelne brzdenie, kotuce v akomkolvek pocasii brzdia temer bez rozdielu. Karbonova vidla je samozrejme vyhoda, aspon nieco poberie. CX bicykle su vyborne univerzaly s minimalnou udrzbou, rychle na ceste, sikovne v terene. Pojazdil som narocnejsie vyjazdy a zjazdy (polnacky, sotolina/strk), s MTB neporovnatelne (pevna vidla, posed, barany, sirka riadidiel...) a co neprejdes, prebehnes ;-)
17.03.2014 - 11:32:28
01
Podla GIANT oficialnej ponuky spada do mojho rozpoctu len tento typ: http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/tcx.slr.2/18008/74252/#specifications . Ma sice 105-kovu vybavu, ale vidla je len Al, co mi pride za tu sumu uz ocakavane.Tato alternativa od GIANTu http://www.giant-bicycles.com/sk-sk/bikes/model/revolt.1/18009/74254/#specifications je na tom vybavou (podla mojho nazoru) dost horsie.

FELT FX65 sa mi pozdava http://www.feltbicykle.sk/katalog/cyklokros-3/felt-f65x-3, neviem ale, co sa skryva pod ich FELT komponentami. A cenovo je to uz nad moj rozpocet :) Celkom by do uvahy prisla aj FX 75 http://www.feltbicykle.sk/katalog/cyklokros-3/felt-f75x-2.

Aka je vlastne uroven kvalit SHIMANO komponentov? Predpokladam, ze najvyssia trieda je ULTEGRA, potom 105, TIAGRA, SORA, CLARIS a najnizsie je 2300.
17.03.2014 - 12:56:14
00
uroven Shimana je podla mna vyborna, nehovoriac o dostupnosti. Komponenty ako predstavec, sedlovku, riadidla su uplne OK, pomaly dnes kazda firma robi svoje a velakrat su lepsie (lahsie) ako cosi zakladne od specializovaneho vyrobcu (FSA, Ritchey, Truvativ atd). Toto je polozka ktoru by som az tak neriesil. Mam odskusany SRAM, ma svoje caro, iny chod - pocitovo, ja som so Sh.spokojny.
Najvyssia sada je Dura Ace, pod nou Ultegra, 105 atd ako si pisal. 105ka je "pracovny kon", stredna cesta. Treba vsak prihliadat aj na to, ked sa vysipes a urves radenie, co ta to bude stat. Z mojej skusenosti SRAM bol absolutne nedostupny.... Ultegra je drahsia ako 105, 105 drahsie ako Tiagra. Tiagra vsak ma "ukazovatel" zaradeneho prevodu - aspon orientacne vies ze nekrizis retaz a vedenie bowdenu radenia vonkajskom, tzv. "tikadla". Podla mna, funguje lepsie, ako to po novom schovali. Kedysi som mal staru 105ku s tykadlami, bola fantasticka, novu 105ku na cestaku som dal do prec a dal Campagnolo :-). Tiagra chodi vyborne, len mam pocit ze je "mäksia" , jemnejsia, SRAM az "trieskal", ale bol si si isty ze to tam je. Treba si to vyskusat, kazdemu sadne cosi ine.
17.03.2014 - 16:54:35
00
Ahoj, nechcem zakladať novú tému, ale tiež plánujem kúpu cyklokrosového bicykla približne v rovnakej cenovej hladine (do 1300 EUR) - väčšinou na dopravu z a do práce (cca 60 km tam aj späť) prípadne občasné výjazdy po hrádzi, okolo Neziderského jazera a pod.
Či cyklokrosový alebo trekový som už viac-menej rozhodnutý v prospech cyklokrosového. Môj problém je však váha resp. nosnosť CC bicykla. Meriam 183 cm a vážim 105 kg. Pokiaľ si dám na bike ešte aj ruksak alebo nejaký light nosič dostávam sa k hranici nosnosti cestných (a predpokladám aj cyklokrosových) bicyklov. Týždenne najazdím z a do práce cca 200 km, takže jazdím pomerne hodne - v súčasnosti je to na hardtail s krosovými pneu, ale prevody už za mnou nestačia :-) a bike je už na hranici životnosti (+10 r).
Hmotnosť je vlastne aj dôvod, prečo uvažujem o cyklokrosovom, a nie o žiletke - laicky sa domnievam, že bude pevnejší.
Hmm...?
31.07.2014 - 16:36:24
00
filanda myslim ze je to bez obav - ta vaha. mam kamarata, ktory je na tom rovnako a jazdi CX bike od Giantu, spolu sme ho riesili. Odporucam karbonovu vidlu a kotuce, aj ked mechanicke, vsetky rafkove brzdy co som vyskusal vo svojom okoli na CX su neporovnatelne (horsie). Vyhoda kotuca je aj v pripade poskodenia rafiku. Giant, Cannondale, Trek, Felt, Focus, Stevens. Vybava absolutne postacuje nova Sora, Tiagra, 105ka, pripadne Sram Apex, aj ked Sram je tazko dostupny. Ako som uz vysie pisal, treba mysliet aj na pripadne pady a poskodenia komponentov. Na biku v danej cene budu zakladne kolesa, ktore mavaju slusnu nosnost oproti luxusnym zapletanym setom, taktiez pokial praskne spic, standard zozenies, cosi ploche a individualne od toho ktoreho vyrobcu moze byt problem.
01.08.2014 - 10:15:31
01
keyboard_arrow_up