jakubv - áno vznikajú čiastočky, napr. keď nevymeníš po dlhšej dobe olej tak sa vnút. nohy vyderú v púzdrach. Ten kov čo sa vyderie ostáva práve v oleji. Občas keď zlievam starý olej z vidlíc do plastových fliaš, tak pekne vidieť v sklenenej fľaši čiernu usadenú vrstvu.

majo - ako písal jakub, najlepšie vyvložkovať. Keby si mal DHX 5.0 Air tak ešte zmeníš objem komory v expanzke. Samotným zvýšením tlaku v nej nezvýšiš až tak progresivitu ako výraznosť propedalu keď je zavretý. U DHX 4.0 sa to dá ovplyvniť čiastočne množstvom oleja pri plnení tlmiča. Tým vlastne jednorázovo nastavíš objem komory v expanzke na menší a tak stúpne konečná progresivita tlmiča.
11.08.2014 - 21:36:34
00
Prosím vás čím mažete? Ničím alebo silikón popr. niečo iné.
12.08.2014 - 00:10:52
00
Motorový olej 10wt (ako primárne mazací). Inak len utieram nohy od bordelu, po umytí (čo nebýva často :D) dám na nohy trocha silikónového oleja na reťaz, ale nemyslím, že by to malo nejaký extra efekt, väčšinu zotrú guferá.
12.08.2014 - 08:34:53
00
zdravim mozem tento olej dat nad vzduchovi piest a na mazanie ? http://www.spoke-store.sk/fox-float-suspension-fluid/
14.08.2014 - 23:11:03
00
Ano, to presne patri do vzduchovej komory.
14.08.2014 - 23:19:53
00
ok, ale mozem to pouzit ako mazaci olej noh ?
14.08.2014 - 23:29:15
00
do vonkajších? To bude asi moc husté, podľa internetu :) by mal fungovať 10w syntetický motorový olej. Akurát tak mám starý Van, maže to fajn (jediný rozdiel sú tmavšie krúžky na vidlici)
14.08.2014 - 23:37:57
00
joop myslel som do onkajsich noh , ale uz som si to objednal , tento do vonkajsich noh http://www.spoke-store.sk/sram-pit-stop-suspension-fluid-15wt/ a tento nad piestik http://www.spoke-store.sk/fox-float-suspension-fluid/ , dufam ze to bude fajn
14.08.2014 - 23:45:42
00
meli123 Popravde netuším, ako sa bude správať tlmičový olej pri mazaní, možno bude ľahšie stekať, vždy mi tlmičový prišiel oproti motorovému redší (pri rovnakom w). Zase logika otvoreného tlmiča napovedá, že maže dobre, len tam je ho viac ako vo vonkajších nohách s patrónou...

Btw, existujú vložky do vzduchovej komory aj pre rockshox, resp pasovali by tam tie fox? Potrebujem zvýšiť progresivitu monarchu a olejom/vazelínou to asi riešiť nechcem....
14.08.2014 - 23:55:22
00
Tlmicovy olej hlavna vlastnost je, aby nepenil. Mazat moze a nemusi. Napriklad Castrol tlmicovy olej nemaze, resp. maze velmi zle, v niektorych tlmicov sposobuje zasekavanie a vyrazne zhorsenie chodu vidlice. Motorovy olej v prvom rade musi mazat, ale nemusi sa hodit do tlmenia. Najlepsie byvaju specialne silikonove oleje, ktore mazu a tlmia a nepenia, vydrzia dlho. Jeden z nich ma obchodnu znacku RedRum.
15.08.2014 - 08:03:24
00
Redrum nemá konzistenciu cca ako prevodovkový? Alebo existuje viac druhov, ako ten čo sa dával na vzduchový piest RS?
15.08.2014 - 08:51:22
00
Cize do vzduchovej komory tlmica ide iny druh oleja ( nie ine WT ) ako do spodnych noh na mazanie?
15.08.2014 - 11:29:09
00
Tak minimalne tie RS co mam (Reba,Pike) maju do tlmenia tusim 5W, na mazanie 15W, ale neviem teraz ake. Do novsich MZ (co uz nemaju tlmenie s mazanim spolu) bol v patrone tak celkom zvlastny olej, podla vone a konzistencie. Kedysi davno som skusal Castrol tlmicovy dat do MZ (s OB) a drela (to iste ak sa nastrieka tzv. silikonovy sprej na nohy, zacne driet, kedze to rozpustadlo zlikviduje mazanie o-kruzkov). Takisto som to dal do LRS tlmica a ten potom nechodil vobec. Len so silikonovym, potom som sa na to vykaslal a zacal pouzivat motorovy olej a bol pokoj. DH nejazdim, takze nejake penenie oleja ma netrapi, aj ked pravda, tusim do RS som daval nejaky Motorex 2.5W a do MZ patrony by som asi motorovy nedaval. Silikonovy som nezohnal a Red Rum je drahsi ako znackovy Konak. Marza na oleji 20000% minimalne. Ked to porovnavam s tym, co sa robi okolo zavodnych aut a motoriek, kde na oleji skutocne zalezi, tak mi to pride ako zlata bana, predavat take oleje (a tiez mazanie a dalsie srandicky).
Imho ale o olejoch do Foxu bude najviac vediet Lapierre. Tam asi na tom bude zalezat, ked su to male, drobne komorky a na Fox sa nesmie clovek zle pozriet, lebo zacnu tiect a kazit sa :lol:
15.08.2014 - 12:18:41
01
Jop, tie ceny sú na hlavu. Vzduchové RS som riešil tak, že do tlmenia išiel 5w tlmičový olej z motorkového obchodu (10-15€ / liter alebo 750 ml), vo vzduchovej komore som krúžky ponatieral 15w motorovým (syntetický; cca 5€ za liter v akcii :)) a nalial nad piest tých 5 ml (alebo koľko to má byť), do vonkajších nôh išiel ten istý 15w motorový (30 ml alebo tak nejak). Chod dobrý, tlmenie dobré, Tora dokonca začala fungovať aj v teplotách pod 0.
15.08.2014 - 12:26:08
01
Strasne to komplikujete chalani. U tych mazacich olejov naozaj az tak nezalezi. Ci to bude presne ono. U tlmiacich je to uz horsie, lebo ina vaha/viskozia ovplyvnuje tlmenie a pena netlmi :)

Fox vidlice:
Spodne nohy mazanie: Fox green 10wt (nove 2015 vidlice Fox gold 20wt).
Vzduchova komora: Fox Float fluid (alebo husty prevodovkovy olej).
Tlmiaci okruh: Fox red 10wt

Fox tlmice:
Vzduchova komora: Fox Float fluid (alebo husty prevodovkovy olej).
Tlmiaci okruh: tlmicovy olej, presne neviem, NIkdy som sa v tom nevrtal.

RS vidlice:
Spodne nohy: zvacsa RS 15wt
Tlmiaci okruh: zvacsa RS 5wt
Vzduchova komora: starsie dual air red rum (alebo float fluid/prevodovkovy olej), novsie solo air vazelina (rsp slick kick, slick honey, PM600)

Vynimkou je len pike kde do charger dampera ide RS 3wt olej. Spodne nohy sa mazu RS 0w30 olejom (a nie, nie je to motorovy 0w30 olej).

RS tlmice:
Vzduchova komora: parker o-lube vazelina na tesnenia a len stipka (0,3ml) nejakeho maxima 15w50 oleja. Pocul som ze ludia tam davaju float fluid :)
Tlmiaci okruh: podla toho ktory tlmic , ale zvyacajne bud RS 7wt olej alebo 3wt olej.

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/oil_volumes.htm
https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf


Naposledy upravil Ferisko dňa 15.08.2014 - 12:46:03, celkovo upravené 3 krát.

15.08.2014 - 12:41:04
00
keyboard_arrow_up