Riešim nákup nových kolies na cesťák a preto by som Vás chcel poprosiť o Vaše skúsenosti a prípadne nejaké tipy. Momentálne vážne uvažujem o Fulcrum Racing 5 Evo len neviem ako by to bolo s dostupnosťou náhradných dielov. Cenová hladina asi do tých 300 Eur, nie som žiadny veľký pretekár.
Tak nakoniec voľba padla na Mavic R-SYS. Reálna hmotnosť voči katalógovej 1355 g za set bez RU je 1398 g. Odchýlka je +3,7 %, voči výrobnej odchýlke cca 5% ako udáva český distribútor Kastar na svojej webstráne je to potom v norme. Čakal som horšie číslo, potom čo písal peterg.
Máte skúsenosť s plášťami Mavic Yksion Pro , nechať ich ako rezervu alebo skúsiť predať v bazári ? Kolesá určite prezujem na Continental GP 4000 S II.
Tiež to vidím podobne. Za sucha sa nesťažujem, ale akonáhle kvapka-dve, tak to kĺže. A napr. do kopca je jedno, či zo sedla, alebo v sedle - tak, či tak mi zadok preklzuje.
Tiez uvazujem o novych kolesach, ale opacne ako marp, teda lahke mid-aero. Poziadavky:
- clincher;
- vyska rafku 30 - 40 mm, idealne 35 - 40 mm;
- sirka rafku min. 24 mm (chcem jazdit min 25mm plaste);
- hmotnostny limit min. 100 kg (alebo bez obmedzenia);
- spolahlive brzdenie;
- centrovatelny vyplet;
- hmotnost paru < 1400g.
Mam uz rozanalyzovanych vela vyrobcov (ENVE, Reynolds, Tune, Xentis, ZIPP, Bontrager, Spec., HED, Fulcrum, Strada, ...). Z toho, co som doposial nasiel, splnaju podmienky len Fulcrum Racing Zero Carbon, ZIPP Firecrest 202 a priblizuju sa Roval CLX40, Reynolds Attack, Xentis Squad 4.2 (bohuzial uzky rafik, inak super).
Prosim o dalsie tipy (ale nie Aliexpress!).
Lebo su lahke v porovnani so zliatinami hlinika, co sa prejavi hlavne pri vysokych profiloch. Rozne karbonove rafky rozne dobre brzdia, niektore celkom dobre aj za mokra (ZIPP, Xentis, Fulcrum, DT Swiss - http://www.xentis.com/wp-content/uploads/2011/11/Maximalkraft_EN.jpg). Z tohto dovodu by som si cestne rafky z Aliexpressu nekupil.
Ved so Ti fakticky odpovedal - problem je pri brzdeni. Plastovy profil rafku je oproti galuskovemu otvoreny a brzdove plochy su naviac zvnutra namahane tlakom vzduchu v plasti. Karbon ma zly odvod tepla a vie sa prehriat pri intenzivnom a/alebo suvislom brzdeni. Vysledkom moze byt a/ delaminacia rafku pri zvyseni teploty nad Tg (glass transition), b/ zvysenie tlaku v pneu na taku mieru, ze sposobi prasknutie duse a/alebo zbortenie oslabenej steny rafku. Dosledky si vie kazdy predstavit. Galuskovy rafik vdaka uzavretemu profilu takto namahany nie, ale tiez hrozi odlepenie galusky pre prehriati. Takto aspon v skratke...
Presne tak ako praví kolega. Proste sa to preborilo. Aj galuskové karbóny keď chytíš po intenzívnejšom brzdení, budeš cítiť aké sú horúce. A predstav si to isté pri plášťových, kde je tá brzdná plocha namáhaná oveľa viac kvôli profilu ráfiku. Nevydržalo to tú teplotu a doslova sa to začalo krútiť (zvlnila sa brzdná plocha) a začalo trhať vrstvy karbónu.
Ja by som siel do Fulcrum Racing 7, aj ked su drahsie. R501 su tazsie, ale jazdit sa na nich da bezproblemov. Skor moze zavazit tvoja vaha, vek a ambicie.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Máte skúsenosť s plášťami Mavic Yksion Pro , nechať ich ako rezervu alebo skúsiť predať v bazári ? Kolesá určite prezujem na Continental GP 4000 S II.
ak si ich nechas, tak pouzivat iba na suchej vozovke.
inak post819776.html#p819776
- clincher;
- vyska rafku 30 - 40 mm, idealne 35 - 40 mm;
- sirka rafku min. 24 mm (chcem jazdit min 25mm plaste);
- hmotnostny limit min. 100 kg (alebo bez obmedzenia);
- spolahlive brzdenie;
- centrovatelny vyplet;
- hmotnost paru < 1400g.
Mam uz rozanalyzovanych vela vyrobcov (ENVE, Reynolds, Tune, Xentis, ZIPP, Bontrager, Spec., HED, Fulcrum, Strada, ...). Z toho, co som doposial nasiel, splnaju podmienky len Fulcrum Racing Zero Carbon, ZIPP Firecrest 202 a priblizuju sa Roval CLX40, Reynolds Attack, Xentis Squad 4.2 (bohuzial uzky rafik, inak super).
Prosim o dalsie tipy (ale nie Aliexpress!).
Máš u mňa malé bezvýznamné plus, že si sa rozhodol pre galuskové karbóny
Tomas mna by zaujimalo to o tom karbonovom plastovom rafiku viac. Ak je to take nebezpecne preco sa to vobec vyraba a predava?
savings Shimano WH-R501 C24 28" sada kolies, ráfikové brzdy, QR, Shimano HG
129 € savings
MOC 215 €