Milan_eS nemas tie paky moc nizko?
10.09.2014 - 19:15:46
00
to neviem ani ja čo bolo mojím cieľom :D snáď len také zoznámenie sa s novou technikou a potom na pár úsekoch ísť takmer na plno aby som zaznamenal max. pulz. a potom som to následne vypúšťal. mal som tam aj zopár zjazdov. možno aj preto nižšie otáčky. každopádne pre mňa je to úplne nový údaj a zatiaľ mi nič nehovorí, koľko by som tak mal točiť v priemere? ak sa to vôbec dá nejak zovšeobecniť.


v bežnom výjazde tak 90-100 rovina, kopce cca. o 10 menej, pri špeciálnych intervaloch sa to mení smerom hore či dole (napr. TENZE aj 50 ot, KADENCIA aj 130), max. tep si vyskúšaj do prudkého kopca cez 10%, inak tie otáčky su aj dost individuálnou vecou, každému ako to vyhovuje, ja napr. jazdím celkovo silovejšie (roviny tak 85, kopce okolo 75-80) skušal som jeden čas jazdit kadenčne, ale nakoniec som sa vrátil k silovejšej jazde
10.09.2014 - 19:16:24
02
yurcko ktoré paky máš na mysli?
11.09.2014 - 07:47:50
00
no ktore asi....ved na bajku mas len jedny paky(radiace) a veruze su extremne nizko :o
11.09.2014 - 08:20:21
00
Bikejoring skús interval Tabata a mal by si sa dostať bližšie k svojej maximálke...najlepšie na rovine proti vetru alebo do pozvoľného stúpania...pri cca štrvtom šprinte budeš síce nadávať, ale treba to dokončiť :muscle:
ak nevieš čo je tabata interval, tak len v skratke: osem 20-sekundových šprintov na maximum s 10-sekundovým poľavením v priebehu 4 minút...najlepšie zaradiť tak 3-4 tabata intervaly za tréning- za hodinku si hotový (rátam s 15 minútovýmľahkým rozjazdením a vyjazdením a 4-minútovými ľahkými fázami medzi intervalmi
viac aj tu: http://britishcyclesport.com/2013/training/tabata-intervals/
11.09.2014 - 09:01:51
01
Milan_eS tak jak pise misopetrovic,riadiace paky,mas ich hodne nizko ale ked vyhovuje tak no problem,len mi to udrelo do oci.
11.09.2014 - 09:23:35
00
Bikejoring skús interval Tabata a mal by si sa dostať bližšie k svojej maximálke...najlepšie na rovine proti vetru alebo do pozvoľného stúpania...pri cca štrvtom šprinte budeš síce nadávať, ale treba to dokončiť :muscle:
ak nevieš čo je tabata interval, tak len v skratke: osem 20-sekundových šprintov na maximum s 10-sekundovým poľavením v priebehu 4 minút...najlepšie zaradiť tak 3-4 tabata intervaly za tréning- za hodinku si hotový (rátam s 15 minútovýmľahkým rozjazdením a vyjazdením a 4-minútovými ľahkými fázami medzi intervalmi
viac aj tu: http://britishcyclesport.com/2013/training/tabata-intervals/


dik, vyskúšam, až sa počasie umúdri :)
11.09.2014 - 09:29:07
00
ak som tomu teda dobre pochopil, tak by som mal radiť podľa kadencie? čiže ak už nestíham točiť okolo 85, tak si dať ľahší prevod? a keď už ľahší prevod nemám? :D dnes som si bol dať tú javorinu, maximálny tep som neprekonal, nič zo mňa teda nebude... ale cítil som sa už aj viac vo forme ako dnes...
http://connect.garmin.com/modern/activity/587448460


toto je klasický príklad amatérského jazdca, ktorý neverí vo vlastnu kondíciu a musí sa každý švih "testovať" jazdou na max...tj ideálna cesta ako sa nezlepšit alebo len velmi pomalu
ale k prevodom: pri bežnej jazde do kopca (motív ZDV) by si sa mal držat v aerobnom pásme a ist aspon 70-75ot (optimálne ale skor tých 80-85), ak pri tejto kadencii sa ti dlhodobo zvyšuje tep nad AP, tak to asi chce zmenit prevody
11.09.2014 - 09:32:58
00
Bikejoring skús interval Tabata a mal by si sa dostať bližšie k svojej maximálke...najlepšie na rovine proti vetru alebo do pozvoľného stúpania...pri cca štrvtom šprinte budeš síce nadávať, ale treba to dokončiť :muscle:
ak nevieš čo je tabata interval, tak len v skratke: osem 20-sekundových šprintov na maximum s 10-sekundovým poľavením v priebehu 4 minút...najlepšie zaradiť tak 3-4 tabata intervaly za tréning- za hodinku si hotový (rátam s 15 minútovýmľahkým rozjazdením a vyjazdením a 4-minútovými ľahkými fázami medzi intervalmi
viac aj tu: http://britishcyclesport.com/2013/training/tabata-intervals/


no neviem, ale toto doporučit netrénovanému človeku? trénovať šprinty proti vetru??? a urobiť za trenink dokopy 32 šprintov??? sorry ale čirý nezmysel, na plný výkon možno urobí 2-3 šprinty (nie intervaly) a potom "dej se vule boží" :)
....z vlastnej skusenosti viem, že v šprinte po rovine max. nedosiahnem a môžem byt akokolvej odpočinutý
u netrénovaného jazdca bude v každom dalsom sprinte klesat výkon aj tep, stupat unava a celý takýto trening bude k ničomu...najlepšie sa to skúša šprintom do prudkého kopca
11.09.2014 - 09:50:11
02
yurcko & misopetrovic priznám sa , nie som až taký odborník (v oblasti techniky), ale tie páky mám tak od novoty a zvykol som si. Vďaka za pripomienku, odteraz si budem všímať aj také detaily.
11.09.2014 - 11:07:55
00
Bikejoring

kasli na max. tep ako aj na max. vykon (ak nejdes po kratkom sprinte). Tie cisla su irrelevantne, ako ked ides do obchodu kupit repraky a ukazuju ti, kolko to maju spickovy vykon (ani nie 1sekundovy). Tak ako pisal petersa na tu tabatu bacha. Ja som ju skusal tento rok 2x do tyzdna, ale zlepsenie nebolo, naopak vykon na ANP isiel mierne dole. Ked sa chces testovat, chcelo by to komplexnejsi test vykonnosti (ANP, FTP), ale ty mas blizko Javorinu, tak si aspon zapamataj cas a o rok porovnas.
11.09.2014 - 11:38:03
00
Mňa ten maximálny tep zaujímal len čisto z ľudskej zvedavosti, keď som si zaobstaral ten hrudný pás... neni to o tom že by som mal teraz potrebu sa "denne" merať aké maximum dosiahnem. ešte som teda pochopil tak, že ten údaj o maximálnom tepe je dôležitý pre stanovenie tepových zón, keby som chcel začať podľa toho trénovať.. lebo doteraz som jazdil len podľa svojich možností a pocitu. tú javorinu si dávam takmer týždenne a každý nový krát čo som ju šiel, tak som spravil lepší čas, tak keď sa na to pozriem z tohto hľadiska, tak asi to čo som robil, tak som robil dobre.
11.09.2014 - 11:58:08
00
Kašlite na celé tepy, intervaly, šprinty, motívy ZDV a podobné záležitosti... Normálne si sadnite na bicykel a jazdite tak, aby ste z toho mali radosť. That´s it.
11.09.2014 - 17:37:10
08
Kašlite na celé tepy, intervaly, šprinty, motívy ZDV a podobné záležitosti... Normálne si sadnite na bicykel a jazdite tak, aby ste z toho mali radosť. That´s it.


Drísty. Neviem prečo by sme na to mali kašlať. Jeho (a dalších x bikerov) záujem o tuto problematiku je absolútne legitímny. Neviem, čo je zle na tom, že niekdo chce trénovat systematicky, zlepšovat sa, porážat ostatných na pretekoch atd. Vediet, ako správne jazdit má význam aj z pohladu zdravotného napr. predchádzaniu pretazovania organizmu.
Ty sám pretekáš na velmi slušnej úrovni a neverím, že tak jazdíš len vdaka pohodovej jazde po lese.
Navyše radost z bicyklovania a problematika tepov, intervalov, pretekanie sa atd. sa vôbec nevylučuje.
11.09.2014 - 18:16:30
04
ešte som teda pochopil tak, že ten údaj o maximálnom tepe je dôležitý pre stanovenie tepových zón, keby som chcel začať podľa toho trénovať.. lebo doteraz som jazdil len podľa svojich možností a pocitu.


Bikejoring, ja som zacinal podobne ako ty pred viac ako 15 rokmi. Tiez som si kupil pulzmeter a mudru knizku. Okrem mnohych veci, ktorym som nerozumel, som narazil na jeden zaujimavy test na AMATERSKE urcenie prahov. Vola sa Conconiho test - podla dakeho doktora z univerzity v dobe kedy sa zacinalo rozbiehat aj EPO,na vzorke mnohych sportovcov zistil urcite zakonitosti. A tie su na Hobby a rekre jazdenie viac ako postacujuce.
V knizke som cital a dufam, ze to nadalej plati, ze existuje akysi aErobny prah, ktory vedeli zistit z odberu krvi, ze to bolo mnozstvo laktatu do 2 milimol pri urcitej srdcovej frekvencii / ci tak nejako. Pod touto hranicou si mohol jazdit prakticky nekonecne a unava (laktat) sa nehromadila. Potom je akysi aNaerobny prah, ktory bol srdcova frekvencia pri 4 mmol laktatu v krvi, kedy sa uz unava hromadila natolko, ze po par desiatok minutach nad tymto prahom si sa uplne vycerpal. Medzi Aep a Anp zevraj je nejake zmiesane pasmo na dlhodobe viachodinove sutazenie a silovy trening a nad Anp je maximalne usilie v ktorom vydrzis par minut - desiatok minut. Nad tymto zakladom sa vyvinula cela teoria ak nie dve.
A ten ujo Conconi navrhol vcelku lahko realizovatelny a opakovatelny test, ktory si mozes spravit sam a ktory vie odhalit ten vyssi - aNaerobny prah. cely postup je na mnohych weboch a ako suhrun som ho uviedol aj ja na jednom clanku na http://www.sportreport.sk/index.php/ako-sportovat/pouziva-hw-sw/865-trening-watty-vector ku koncu. Podla Conconiho testu teda priblizne urcis anaerobny prah a pasma a nemusis sa trapit maximalkou. Bolo uvedene ze standardny hobby cyklista ma Anp priblizne 90% z maximalky a Aep je priblizne 80% z maximalky. Tieto hodnoty sa vekom a vykonnostou mierne posuvaju, najme Aep. Pomocou par Conconiho testov sa behom sezony mozes nakalibrovat tak, ze dokazes spravne trafit svoje prahy a pripadne aj jazdit podla nich. Lebo kazdy clovek ma ine tepy, ine maximalky a ine prahy aj keby boli rovnako stari a mali rovnaku vykonnost. Takto z toho nic nehovoriaceho cisla dostanes porovnavaci udaj pre svoje telo.
Ta knizka sa volala Srdce-zdravie-sport od Stanislava Olsaka a ja som z toho spravil karikaturny prispevok troska na pobavenie troska na poucenie;) Ak som sa dopustil dakych chyb sa vopred ospravedlnujem.
11.09.2014 - 18:38:36
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up