Čítal som a pridám pár poznáok ku galuskám
Jazdil som kedysi dávno na celom svete slávne Barum Varšava, teraz jazdím Tufo. Zvyčajne tie najlacnejšie S33. S23 alebo S22 sa mi páčili pre svetlé boky viac, pripomínali mi Varšavy. Medzi tými obdobiami to boli chvíľu plášte, ale rýchlo som prešiel na plášťovky. Kolesá na rozbité slovenské cesty sú plášťové s plášťovkami, lepšie na zahraničné cesty galuskové.
Ešte nikdy sa mi nepodarilo zhodiť starú galusku za jednu-dve minúty. Ten začiatok je vždy trápenie. Nenosím so sebou plastovú montpáku, tak možno preto - tak ako tu niekto písal, najväčší problém je s prvými 20 cm, potom to už ide šup-šup. Vonku som len raz prehadzoval na rezervu, pomáhal som si s kľúčmi od bytu... Odvtedy radšej ak som do 20 km od domu, radšej dôjdem na prázdnej gume. Urobil som to už niekoľkokrát (4-5),
ráfik som zatiaľ nestihol poškodiť, akurát
galuska už bola na zahodenie, tej už žiadny tmel nepomohol. Zhadzovanie doma za použitia širokého skrutkovača je to jednoduchšie.
Tmel používam, dávam aj preventívny, občas vozím Extrém (keď je guma ojazdená, keď idem ďalej, keď idem na cestný maratón). Je to asi najväčšia dilema - v prípade potreby dôjdem domov na prázdnej gume, v prípade potreby prehadzovať rezervu alebo sa ju pokúsim zalepiť tmelom...
Pri prehadzovaní
galusky sa vždy zašpiním. Je to možno tým, že jazdím hliníkové ráfky a tie sú aj po vyčistení a následných dvoch brzdeniach opäť zasrané...No a ani tá galuska nie je najčistejšia...
Najlepšie galusky ktoré som jazdil, boli Veloflex. Ľahké, dosť veľké, takže sa ľahko nahadzovali (a aj zhadzovali), vynikajúco sa odvaľovali. Mali však aj svoje muchy - nedržali tlak (TUFO vydržia 10-15 dní bez dofukovania, Veloflexy som musel dofukovať každé tri dni), boli drahé a nevydržali veľa - cca 2000 km. Proste pre profíkov, ktorým ich po 300-500 km menia mechanici.
Používam pásku, kedysi dávno Galep (na cestu) alebo Alkaprén (na dráhu). Zvyšky lepu nečistím, ráfik tam kde ostal zvyšok lepu bol dobre odmastený... A lep na lepe drží lepšie ako lep na kove.
A pre gramárov - je jednoduché spočítať váhu plášťa,
duše a pásky a porovnávať ju s váhou galusky a lepu (lep. pásky). Avšak nesmie sa zabúdať na váhu ráfikov - plášťový ráf je namáhaný aj na bokoch roztláčaním nafúkaného plášťa, takže steny plášťového ráfika musia byť pevnejšie. No a pevnejšie znamená ťažšie...