Ešte sa predsa len vrátim k téme 1x11 alebo 2x10.
1x11 je pre tých, ktorí už majú čo-to odjazdené a vedia, že nič iné ako 1-prevodník nechcú. Dospeješ k tomu v rámci istej bikerskej evolúcie. :-D Inak 2x10 je (v súčasnosti) riešenie bez kompromisov (takých tých bežných kompromisov).

Keď sa pozerám na to, čo dnes jazdím, tak ten kompromis by mohol byť napr. v tom, že ľahké prevody budú podobné, ako najľahšie na 2x10, ale obetujem zhruba dva najťažšie prevody. Pretekanie dolu kopcom aj tak nie je moja doména a veľa úsekov s rýchlosťou 50km/h skutočne nechystám.

youtube.com/watch?v=lrS-h50v2J0&t=0

30.09.2014 - 10:15:38
00
môje skúsenosti sú takéto:
kým prebiehala reklamácia mojho 29" FS (2x10s), tak som presedlal naspäť na 26" HT (3x9s), som si tak povedal, že vyskúšam jazdiť len stredný (32 z.) prevodník, jazdím tak doteraz, už dva mesiace...najľahší prevod tak mám síce len 32/34, čo by sa dalo poriešiť, ale najťažší 32/11 mi je na rovine málo a často radím na 44z, nakoľko točím pomerne silovo, okrem toho odstupňovanie prevodov pri 1x11 by mi asi nevyhovovalo...zatiaľ je pre mňa riešenie 2x10 resp. 2x9 lepšie, aj keď si viem predstaviť, ako je pohodlné radiť len vzadu, mať ľahší bicykel a mať prevodník menší, ako brzdový kotúč :-)
ak by som mal riešiť FS vs. HT, tak jednozdnačne FS, ako tu už bolo spomenuté najmä menším nerovnostiam (ako raz PaloTT povedal, cca 3-5 cm zdvihu), potom pri jazde do kopca, keď zadné koleso kopíruje terén a taktiež v zjazde nemusí byť človek tak často na nohách, čím umožní nohám lepšie zregenerovať pred ďalším výšlapom...jazdím zhruba to, čo opisuješ aj ty
30.09.2014 - 10:51:48
00
Ďakujem všetkým, čo prispeli, zhruba mám už jasno. Zásadná zmena v uvažovaní je teraz v tom, že bude lepšie si priplatiť a kúpiť niečo poriadne, aj keď pravdepodobne jazdené. Takže to asi vydá až na jar.

Ešte jedna vec. Ako riešite jazdenie s polovičkami, ktoré zaostávajú, lebo nemajú tú silu a výdrž? Bolo by riešením e-bike?
30.09.2014 - 17:26:55
00
Spomal, zarad sa za nu a uzivaj si vyhlad
30.09.2014 - 17:34:51
04
Na výpomoc do kopcov. Polovičke pomôžeš a aj ty si zatrénuješ.

Prílohy:

Ťažné zariadenie.jpg
Ťažné zariadenie.jpg 169.01 KiB 1 thumb_up0thumb_down

30.09.2014 - 17:54:33
02
Voz sa s ňou. Budeš to mať ako oddych. Keď sa budeš chcieť naháňať, tak pôjdeš sám. Na elektro zatiaľ kašli.
30.09.2014 - 18:25:52
02
Žiadny e-bike no už len to :) ked je zdrava nech maka :) moja nema žiadne chrťacke tempo ale 100km da, čo jej ine ostava ked chce byť somnou :) a Ja prinej relaxujem, no a zase ked idem Sam tak si šlapnem.
01.10.2014 - 06:36:52
00
keď ideš s polovičkou tak s ňou choď jej tempom. oddýchneš si a ona bude spokojná, že spravila niečo pre svoje telo a máme spoločný koníček a trávime spolu aktívne čas(aspoň tá moja to tak berie). zo začiatku radšej krátšie trasy. ked budú kopce a bude chceť tlačiť tak nech si aj potlačí. to je jedno. dôležité je nech si to neznechutí zbytočným hnaním a tempovaním. postupne nabere kondičku a nebude mat problém v rozumnom tempe spravit aj dlhé trasy. ale ako bolo spomenuté. najlepšie sa prispôsobíš jej tempu že sa za ňu zaradíš a necháš ju viesť a ty si užívaš výhľad, to je na nezaplatenie. na všetko ostatné máš patobnú kartu mastercard :D
01.10.2014 - 08:53:38
03
Spomal, zarad sa za nu a uzivaj si vyhlad

Trochu som zabudol, že som na MTB fóre :)
Keď chceme pohodičku a výhľady, nasadíme batohy a kráčame a kráčame (tak asi 800km ročne). Na bycikel sa chcem vrátiť skôr kvôli vyblázneniu sa do vyčerpania, užiť si nejaký ten zjazd, takže nejaké úplne pomalé ťapkanie sa lesom nie je to, čo na bicykli hľadém(-e).

Nooo, ale jednu vec sa chcem spýtať. Pravidelne vidím zmienky na tomto fóre o tom, že nejaký model bajku má najnižší rad hydraulických bŕzd a majiteľ plánuje ich skorú výmenu za niečo lepšie. O čo tu ide? Slabá účinnosť? Rýchle opotrebenie? Nemožnosť citlivo odstupňovať brzdný účinok? (Doteraz som mal len klasické mechanické brzdy a čokoľvek hydraulické, čo som mal možnosť vyskúšať, mi pripadalo ako súčiastka z raketoplánu...)
09.10.2014 - 00:09:08
00
Si nepochopil aky vyhlad... Nevadi ;)

Pri brzdach ide hlavne o ucinok, slabe brzdy zvycajne brzdia slabo alebo maju velmi zle odstupnovanie brzdneho ucinku. Nedaju sa dobre nastavit alebo ich proste prehrejes a musis kupit lepsie.
09.10.2014 - 06:15:49
01
Pravidelne vidím zmienky na tomto fóre o tom, že nejaký model bajku má najnižší rad hydraulických bŕzd a majiteľ plánuje ich skorú výmenu za niečo lepšie. O čo tu ide? Slabá účinnosť? Rýchle opotrebenie? Nemožnosť citlivo odstupňovať brzdný účinok? (Doteraz som mal len klasické mechanické brzdy a čokoľvek hydraulické, čo som mal možnosť vyskúšať, mi pripadalo ako súčiastka z raketoplánu...)


Castokrat ide len o pismenka na brzdach a zhubny vplyv fora. :-)
09.10.2014 - 07:20:49
00
Tiež som kupoval nový bike s tým, že tam ako prvé vymením brzdy, ale zatiaľ márne hľadám dôvody prečo to urobiť. Neriešiť, jazdiť, ak je to naozaj potrebné potom meniť ...
09.10.2014 - 09:02:38
01
zavisi aj od stylu jazdenia, to, co niekomu moze bohate a s rezervou stacit, inemu nemusi - najlepsi sposob, ako to zistit je vyskusat :)
09.10.2014 - 22:34:13
02
muffin-presne tak,pokial som jazdil na 26tkach kolesach s 2.3" plastamy neriesil som brzdy vubec zakladne hydrauliky ubrzdili podla mojich potrieb avsak ako moja kondicka stupala a ja som presedlal najprv na 27,5 a teraz na 29" palcove kolesa so sirkou 2,2 moja rychlost na biku (aj po rovine) sa nenormalne zvysila a zakladne shimana my absolutne nestihali dobrzdovat neraz som mal namale,vela razy dobrzdoval takpovediac ocami a ked som vstrese brzdu zmacknul viac aby som ubrzdil viac tak som siel do smyku a bolo to este horsie aj ked aom sa naucil spravne davkovat stale to bolo onicom,dole prudkimy kopcamy sa prehrievali a zo staleho premackovania ma boleli prsty skratka bol to pre mna des a znechucovalo pocit z jazdy...tak som kupil lepsie kotuce aj lepsie brzdy tak isto shimana len vyssiu radu nie najvyssiu samozrejme som hladal najlepsi pomer cena/vykon zakladovky som predal dolozil par desiatok e a nahodil nove ..zo zaciatku kym sa nezabehli my pripadali rovnake ale po case zacali cim dalej lepsie brzdit a teraz som nadmieru spokojny brzdim si uplne pohodlne jednym palcom pricom len zlahka zamacknem a nastup je ovela lepsi,predvidatelnejsi a do smyku sa dostanem velmi zriedka a brzdy ucinok sa my vidi tak isto lepsi aj sa menej zahrievaju takze tak rychlo nestracaju brzdny ucinok ani pri dlhsich prudsich zjazdoch...ale niektory ludia skratka kupia bike a jazdia zbrzdamy ake tam maju zvyknu si na ne a povedia si ze im stacia,popripade nejazdia extremy a je aj dost takych co lepsie brzdy neskusili ako aj niektory znamy a ked ideme a divam sa ako sa niekedy trapia ale si to neuvedomuju lebo su nauceny ze to tak ma byt tak si vravim ked im to nevadi a su spokojny tak naco menit:-)a tak nejak je to podobne aj svidlou kde na nejakej xcm-ke predsa ta vidla vterene tolko toho neodpruzi ako daky vzduchovy rock-shock a telo dostane odost menej zabrat takze podla mna je to o pohodli a komforte jazdy co je pre mna dolezite:-)tolko k napisom ako spominal bruco lebo stym nesuhlasim:-)ale 100ludi100chuti peace:-)
10.10.2014 - 07:46:04
00
Kristova noho!
engelloo, ty si asi s pravopisom moc starostí nerobíš :tmi: :D
10.10.2014 - 08:05:22
00
keyboard_arrow_up