tiež som tomu nerozumel prečo to v sedle Pod Rakytou dali po asfalte dole, tam mohlo byť skôr nejaké napojenie smerom od Klíža z jednej strany a z Topoľčianok zo strany druhej. Hrebeňovka mohla ísť kľudne na Skýcov ako zvyčajne všetci jazdíme a odtiaľ smerom na Javor a napojenie sa na vrchu Nestašovej doliny a pokračovanie smerom na Penhýbeľ
13.11.2014 - 14:13:58
00
dodobiker, kde je ten singel na Čierny hrad? Môžeš dať vedieť?

treba vybehnúť na Trojchotár najlepšie po tej asfaltke a tam sa dáš doprava smerom ako na Skýcov, myslím že to je zelená cyklotrasa, chvíľu to ide po zvážnici, potom to prudko klesne smerom doprava a vyjde to na takú malú lúčku a tam treba odbočiť doľava, veľa ludí to tam prešvihne a zbehne dole na Zlatno.
Takže dáš sa doľava ale len asi 5m do lesa a tu začína ten singel a hned to pokračuje tak trošku po hrebeni a potom zjazdom až zbadáš oznacenie hradu žltou. Môžeš pokračovať dole po cyklotrase na Zlatno, alebo odbočiť doprava na hrad a potom sa vrátiť. Ďalej smerom dole je to už taká rozbitá cesta ale ten kúsok po odbočku na hrad je super. Ono to pôvodne asi bola nejaká cesta ale dnes sa už veľmi nepoužíva a dá sa tam pekne upalovať.
13.11.2014 - 14:27:38
00
dodobiker , musí sa niesť (hore aj nadol) výstup po turistickej na Pliešku. (inak sa to súbežným chodníkom dá šlapať v sedle). Vrchol Zobora sa obchádza severne singlom, ktorým sa dá dôjsť až na Trojchotár. V polke singlu sa však vyšlape na turistickú hrebeňovku a znova 2 x zbytočné nosenie biku až po Trojchotár. (Trojchotár na Zobore)

Tú cestu od Trojchotára (pod Medvedím vrchom) dobre poznám. Jazdím tadiaľ popod Javorák až na hrad Hrušov. (Čierny hrad, Zlatno, príp. Zubrozvernicu)
Skúsim ten singel pohľadať. Čo som slepý ???
13.11.2014 - 17:01:23
00
Na Zobore som bol len raz aj to uz davno, mozno to vyskusam v smere od Zlatna, pokial sa trochu tlaci nevadi ak to potom stoji za to:-)
13.11.2014 - 21:01:56
00
Ide o to, že na tej trase sa striedajú extrémne, až nezjazdné úseky s vyslovenou cykloturistikou vhodnou aj pre rodiny s deťmi, pričom alternatívy tam sú
13.11.2014 - 22:18:41
00
V sobotu sme prešli skoro celý červený veľký okruh Novobanských trás. Keďže sme šli zo ZM sme sa na trasu napojili na Hubačovom štále, pri kaplonke pri odbočke dole na Pílu, kúsok oodtiaľ je vlek a DH a FR Hubačov. Začiatok bol vcelku náročný a museli sme troch potlačiť, kvôli podkladu - mokré blato. Následne cesta vošla do pekného z časti ihličnatého lesa a nasledoval slušný padák smerom dole. Táto časť by sa v opačnom smere 100% tlačila :) Potom nasledoval zjazd po peknej zvážnici, ktorý postupne prejde na lesnú asfaltku. Trasa prekrižuje cestu z NB smerom na Pílu a ide ďalej po asfaltke smerom na nejaké štále v časti Kostivrch. Sú tam pekné výhľady. Potom vojde do lesa stúpa po zvážnici, všetko v pohode, žiadne tlačenie, sem tam výhľad. Nasleduje celkom rýchly zjazd s priečnymi žľabmi ale vcelku zábava. Následne sme klesli po nejakej asfaltke pri nejakú kaplonku a prudko dole až do NB. Cesta prejde cez námestie na NB a ďalej pokračuje pri Lidl, ďalší cintorín a tu začína pekná mordovačka po asfalte. Neviem aký je sklon cesty ale išiel som druhý najľahší prevod 24/32. Následne cesta prejde na lesnú zvážnicu s výhľadmi do doliny ktorou prechádza R1. Táto časť je celkom v pohode až po záverečné stúpanie na Bukovinu, zasa najľahší prevod, dosť ťažký podklad. Hore Bukovinou asfalt ešte prudší ako predchádzajúci, prevody 24/36 aj to s problémom, ale bolo to asi tým že už sme mali dosť v nohách. Stupák z Bukoviny na Loksovu lúku pod Inovcom je ťažký ale kupodivu bol dobrý podklad, lepšie ako to býva v lete. Po prejdení cez zjazdovku sme už odbočili do Osnej doliny a ďalej nepokračovali z Drozdova po červenej, nakoľko smerom na Vojšín a ďalej na Hubačov to už máme x-krát prejazdené, ale doporučujem kvôli krásnym výhľadom.
Podčiarknuté sčítané, trasa sa nám páčila, je dosť náročná, ale pre tých čo sú zďalej odporúčam začať v NB a potom tá najťažšia časť bude na začiatku keď sú ešte sily a záver si pekne užijete. V opačnom smere by to možno bolo plynulejšie ale úsek pred Hubačovom sa dá len vytlačiť. Značenie bolo fajn aj keď by sem tam mohlo byť hustejšie, ale nazablúdili sme ani raz.
Ešte by som chcel skúsiť tie 2 kratšie okruhy, ale asi až na jar.
18.11.2014 - 12:05:03
00
Ide o to, že na tej trase sa striedajú extrémne, až nezjazdné úseky s vyslovenou cykloturistikou vhodnou aj pre rodiny s deťmi, pričom alternatívy tam sú


Ahoj, ktoré úseky sú extrémne? Ja som celú hrebeňovku, keď sme to mapovali prešiel na biku a okrem spomínaných tlačení pred Trojchotárom sme to šlapali. A to nie som zrovna zurvalec. Ale niektoré úseky máte pravdu!
Prepáčte, že s oneskorením, ale pokusím sa reagovať, ak na niečo zabudneme pýtajte sa. Začnem s hrebeňovkou. Verím, že mnoho z vás to jazdí inak a niektoré úseky sa dajú riešiť aj lepšie. Ale už som to písal viackrát, že táto trasa je výsledkom ročného jednania s ochranou prírody a majiteľmi pozemkov. Niekam nás jednoducho nepustili a my to musíme rešpektovať ak chceme postupne značenie MTB trás posunúť ďalej. Celý zámer, ktorý sme v Tríbeči predložili mal celkovo 200 km trás a ďalšie pripravujeme mapovať, k tomu by sme radi cez zimu radi zvolali stretnutie s bikermi. Opäť však upozorňujem, že nie všetko, čo jazdíte sa dá i vyznačiť. Treba však byť vďačný i za to málo, čo sa podarilo, keďže v niektorých oblastiach Slovenska bolo ešte pred pár rokmi i toto nemožné. Verím, že dlhodobou spoluprácou sa nám podarí zlegalizovať ďalšie km atraktívnych trás.

Čo sa týka novobanských trás, tak k tomu by sme takisto radi dohodli stretnutie s autormi. Bohužial sme ako SCK o tomto zámere nevedeli, takže je pre nás ťažké sa k tomuto vyjadriť. Je však škoda, že sa tam množstvo trás vyznačilo opäť mimo STN, bez registrácie. Takisto však verím, že sa nám to podarí odkomunikovať, začleniť a napojiť na sieť trás v okolitých regiónoch.
20.11.2014 - 16:28:43
00
podľa mňa etrém je toto, citujem:
dodobiker , musí sa niesť (hore aj nadol) výstup po turistickej na Pliešku. (inak sa to súbežným chodníkom dá šlapať v sedle). Vrchol Zobora sa obchádza severne singlom, ktorým sa dá dôjsť až na Trojchotár. V polke singlu sa však vyšlape na turistickú hrebeňovku a znova 2 x zbytočné nosenie biku až po Trojchotár. (Trojchotár na Zobore)

a taktiež zjazd zo sedla pod Žibricou je pre niektorých extrém, pričom na druhej strane si títo ľudia s radosťou vychutnajú nenáročnú asfaltovú cestu z Jelenca (chcem len poukázať na ten rozdiel)
samozrejme, že oceňujem vykonanú prácu, stálo to nemálo úsilia, času a energie a nechcem túto prácu zhadzovať a verím tomu, že nie je jednoduché legalizovanie cyklotrás, držím palce
21.11.2014 - 08:06:25
00
dotm a ešte je tam jedna chuťovka. Zo Žirian (od železnice) trasa pokračuje po červenej turistickej. Táto je už minimálne tri roky bikom nezjazdná. Vedie 500 metrov po nekosenej lúke (žiaden chodník ). Pri vstupe do lesa je potom turistický chodník totálne zarastený kríkmi a malinčím. Súbežne asi 500 m vpravo aj naľavo je poľná cesta.
21.11.2014 - 09:04:52
00
jasné, posledný mesiac, som tadiaľ išiel dvakrát, podobne je to potom, keď už prichádzaš k Remitáži, tak tam ten chodník je tiež dosť krkolomný, možno by to stačilo nejako upraviť a následne udržiavať
21.11.2014 - 09:56:42
00
Páni. Pokiaľ viem, tak sme tieto úseky pri značení čistili, vjazd do lesa sa celý čistil. Takisto to čistili aj turisti. Takže určite to prejazdné je. Samozrejme pri tipe kríkov, ktoré tam rastú by to bolo treba robiť aj dvakrát do roka alebo to celé vysekať. Poľná cesta naľavo nie je povolená. Na jar to môžeme skúsiť znova celé vyčistiť. Rád privítam akúkoľvek konštruktívnu kritiku, ale pri 79 km trase to bez kompromisov jednoducho nešlo. Ale nevylučujem, že niektoré úseky sa budú prekladať.
21.11.2014 - 14:16:33
00
je pravda, že to bývalo oveľa viac zarastené
21.11.2014 - 14:38:24
00
Každopádne sa tešíme na stretnutie s bikermi by pri ďalšom rozvoji trás v Tríbeči a okolí. Keď budem vedieť viac, dám dopredu vedieť.
21.11.2014 - 14:42:17
00
keyboard_arrow_up