Caute. Potrebovyl by som poradit ako spravne rozobrat a servisovat tuto vydlu. Zda sa mi ze mi pomaly vracia. Bud v nej mam vela oleja alebo je uz stary. Dik za rady popr. linky.
03.08.2007 - 17:24:48
00
rocnik??? najdes na stranke www.marzocchi.com napr tu http://www.marzocchi.com/Template/listS ... E&offset=2 cca v strede tabulky je pre tvoj model, rocnik 2006
03.08.2007 - 18:10:13
00
je to 2005
03.08.2007 - 18:21:38
00
no tak tuto http://www.marzocchi.com/Template/listS ... mit=Search tretie odspodu, kliknes na anglicku vlajocku a mal by sa ti otvorit(alebo dat stiahnut) manual. pripadne este na stranke www.bicykle.sk -> Servis
03.08.2007 - 18:28:17
00
diky moc :D este by som potreboval vediet co znamena Positive air a Spring preload with air.
03.08.2007 - 18:36:00
00
Positive air - pozitivna komora do ktorej fukas vzduch
Spring preload with air - nastavenie predpatia pozitivnej pruziny zmenou tlaku vzduchu. Tzn. ,ze pruzina sa nachadza v komore so stlacenym vzduchom. Chapala?
pozitivna pruzina je ta, ktoru stlacas, ked tlacis na vidlicu.
Inac Bomber sa dost lahko servisuje,ale ked to otvoris, nesparaj do klznych puzdier, lebo staci malo a vidlica bude akoby pridrhavat. Nevadi to, ale namam to rad :) Ak sa vracia pomaly, treba dat redsi olej,alebo zmenit nastavenie spatneho utlmu, co moze byt nastavitelne dlhym inbusom pod pruzinou, zospodu, alebo zvrchu vidlice, alebo tam moznost nastavenia ani byt nemusi. :wink:
03.08.2007 - 18:45:51
00
to nastavenie by malo byt v lavej nohe? tam de je to Spring preload with air?
a ta Positive air sluzi naco ked ta druha je na tvrdost.
03.08.2007 - 18:53:32
00
Je to vlastne jedno a to iste. Doslovny preklad je Pozitivny vzduch :) a ten je pri pruzine. To Spring preload with air je zas Nastavenie predpatia pruziny vzduchom. Obidve slovne spojenia mozu patrit jednej nohe. Neviem ako ti to inac vysvetlit :D . Ale tym nastavis len tvrdost, nie spatny utlm, aj ked sa bude vidlica rychlejsie vracat, kvoli vyssiemu tlaku v pozitivnej komore, ale cim viac vzduchu, tym bude vidlica tvrdsia, progresivnejsia a menej citliva.


Naposledy upravil bajkonur dňa 03.08.2007 - 18:59:09, celkovo upravené 1 krát.

03.08.2007 - 18:57:02
01
aha no ok. A myslis ze by mi nepomohlo keby som odtial vylial trocha oleja?
03.08.2007 - 18:58:55
00
Olej neodlievaj,lebo ak odlejes moc, pri nezasunutej vidlici nebude zatopena tlmiaca patrona a vidlica nebude tlmit male nerovnosti, priam moze zacat kopat. Ale niako tym neupravis rychlost vracania sa. Ale mozes skontrolovat hladinu oleja. Je to niekde v tom manuale ako dlzka v mm pri stlacenej vidlici na maximum a vybratych pruzinach z vrchu vidlice po hladinu oleja.Kua to je veta :)
03.08.2007 - 19:02:33
00
myslis ze je to normalne ked stlacim vydlu a prudko ju zodvihnem tak vidim ako sa nohy este vracaju naspet?

A ako casto sa ma menit olej vo vydle?
03.08.2007 - 19:10:44
00
Normalne to je. Ale zalezi ako to chces mat. Ak to tak mat nechces, tak to normalne nieje. Najdi si v tom pdf-ku ako sa ti nastavuje spatny utlm a trosku ho povol. Ak nenajdes, zajdi za nejakym servisakom, lebo takto sa to tazko vysvetluje a zachvilu tu budu 3 strany len ty a ja. A ja fakt neviem ako sa nastavuje utlm na tvojej vidlici. Bomber to mava na troch roznych miestach v jednej nohe.
03.08.2007 - 19:22:06
00
Tam to nieje :( no nic rozoberem ju a pokukam ako to tam pracuje. Mozno daco vymyslim. Dik za vsetky rady. A mam este poslednu otazku: v manuale pisu ze olej sa ma vymienat kazdych 100 hodin :shock: je to pravda? Lebo moj brat nemal meneny olej v dj3 uz 4 roky a chodi super.
03.08.2007 - 19:25:49
00
100 hodin jazdy nieje tak malo. Bomber vydrzi dost aj so starym olejom, ale naco? V oleji je bordel, ktory ti derie klzne puzdra, semeringy a pod. Kto jazdi moc, tak aspon raz za rok by sa patrilo. Ja menim tak raz za 2 az 3 roky, ale pri tom mojom jazdeni je to postacujuce. Hlavne treba drzat v cistote vnutorne nohy, lebo prave tadial sa dostava do vidlice spina + drobne pilinky materialu z vnutra vidlice.
03.08.2007 - 19:31:20
00
Neviete kolko oleja je do nej predpisane?
28.08.2007 - 21:20:54
00
keyboard_arrow_up