Nerozumiem, čo máš na mysli pod prvkami spomalenia... Šírka pruhu je veľká? Pre sólo cyklistu možno. Skús tadiaľ ísť v skupinke 5 cyklistov a bude sa ti hneď zdať akurát resp. bude ti pruh úzky. Nemám na mysli jazdu vedľa seba a ani v bočnom vetre v štýle "terezín".
Pre automobily: je jedno aká je šírka cyklistického pruhu, nesmú tam jazdiť a ani parkovať. Tu je problém, že cyklistická cestička je na úkor krajnice/chodníka. (problém o ktorom som tu dávnejšie písal = nerieši sa doprava ako celok a tak sa zvýhodnením jedného účastníka dopravy diskriminuje druhý účastník/ zvýhodnenému účastníkovi sa výhoda vôbec neprejaví)
Čiže keď tam predtým bežne parkovali autá, tak tam parkujú aj teraz. Jediný rozdiel je ten, že oficiálne nesmú. Celý ten pruh nič v prospech cyklistu nevyriešil. Stále je pri jazdiacich autách, stále ho križujú autobusy na zastávkach, stále tam parkujú autá, stále tam chodia chodci, tak ako keď tam žiaden oficiálny "pruh pre cyklistov" nebol = zbytočná cyklistická cesta, resp. kontraproduktívna = vyhodené peniaze. V prospech pasívnej bezpečnosti cyklistov ten pruh vôbec nič nevyriešil. Čo sa týka chodcov, cyklistov v protismere a podobne je síce skôr o nedisciplinovanosti, no na druhej strane keby som bol chodec, tiež by som išiel tadiaľ, lebo by som bol o trošku ďalej od áut, aj keď tam nemám čo robiť = dôsledok neriešenia dopravy ako celku. Človek spraví to, čo sa mu zdá pre neho bezpečnejšie, preto mamina s kočíkom pôjde po cykloceste a nie po vozovke vedľa cyklocesty. Keby tam bol chodník, určite by dala prednosť chodníku. Tak isto autom by zaparkoval na kraji, čiže na chodníku, keby bol vedľa cyklocesty. A možno by zatarasil aj chodník a aj cyklistickú cestičku