Teraz ma napr. fox CTD a ked si das mod Trail tak mozes na nom kludne jazdit cely den bez pohupovania a stale to bude pohodlne vozenie Descent si das iba dole kopcom a ten climb vyuzijes fakt len v nejakom dlhom asfaltovom vyslape
Ta debata sa dostala niekde do absurdity - pointa bola, ze dizajn zadneho odpruzenia je vzdy otazkou nejakych kompromisov, rovnako ako geometria celeho biku a vyber komponentov - a to sa este navzajom ovplyvnuje. Cize nejaky konkretny ram moze byt fajn jazdivy s 2x10 ale s 1x10/11 pohonom sa ta vlastnost moze stratit (vyrazne mensi antisquat v celom spektre prevodov) - ale v konecnom dosledku to nemusi byt "minus", ked je dana vybava urcena napriklad viac k jazdeniu smerom dole - vyssia
vidla atd - cize ked si budem kupovat
bike na pohodove trailovanie a vozenie sa na celodenkach, je to pre mna minus, ale ked jadim vyjazdy prave kvoli zjazdom, je to pre mna plus.
Inak povedane, porovnavat bicykle cisto len cez osadenie komponentami nepovie vzdy vsetko.
Su biky kde je cele CTD zbytocne, lebo ich nepotrebuju a takisto su biky kde to vobec nefunguje, lebo nie je zladeny chod zadnej stavby s ladenenim tlmica a i tak sa najdu mnohi spokojni majiteia.
Najlepsie si zajazdit a vyskusat ako to cloveku sedi na jeho styl bikovania...