Karbón, 120/120, vraj super trailbike
cdn.mos.bikeradar.imdserve.com
Karbónová verzia Sam
enduro-mtb.com
29.05.2015 - 22:22:52
04
cdn.mos.bikeradar.imdserve.com


General Lee 9-42t :D


The General Lee has a claimed weight of 315g, making it 55g heavier than SRAM’s top-end XX1 cassette, 30g heavier than the X01 cassette, and 10g lighter than the entry-level X1 model.

The General Lee is available now for €359. (US, UK and Australian pricing have yet to be announced.



http://www.bikeradar.com/mtb/news/article/leonardi-factory-unveils-general-lee-11-speed-cassette-44436/
03.06.2015 - 10:55:53
00
tie nábehy sú docela biedne.. nebude to radiť ako masličko :P
03.06.2015 - 10:57:46
00
Na známosť sa dáva nie veľmi potešujúca správa:
V roku 2008 sa talianska rodinná firma Marzocchi stala dcérskou spoločnosťou Tenneco. Od roku 2011 čelila problémom, ale až teraz padlo rozhodnutie. V septembri 2015 boloňskú fabriku definitívne zatvoria a prepustia zamestnancov.

Hmm, cim to je, ze ja si vyberam znacky, ktore takto koncievaju :tmi: .. Marzocchi, Gary Fisher, Pentax ...
03.06.2015 - 12:33:35
00
Jedná sa o motocyklovú divíziu, nie MTB..
03.06.2015 - 12:35:10
00
"na preteky nevhodné..."
šak presne takto bežne komentovali novinári aj vrcholový XC pretekári v zárodku úplne všetko - využitie 29", 1x11, full-sus... Toť holý fakt. :) Pozri sa ako je to dnes.

Mozno si nepostrehol par drobnych "nepodstatnych" detailov.
29er kolesa sa robia dnes tak, ze vazia tolko, co kedysi top 26" .. teda vahovy handicap sa vyrazne zmensil. K tomu notube system, cim sa slusne eliminoval vahovy nedostatok plastov /pomer vahy 29" a 26" duse/. Ak mas v nohach, tak do kopca ta o nieco vacsie obruce netrapia, na rovine skor ziskas /ostatne dupaci zavodnici, tym je jedno na com dupu/. Celoodpruzenie .. uz davno to nie je hupacka a od cias celokarbonovych ramov aj pomerne maly vahovy handicap /zavodnici asi nejazdia na 3kg+ ramoch/. 1x11 je pre dupacov skor vyhoda, kedze sa im nezasekava/nepada retaz pri dupani vs. presmyk + vahove plus. A co prinasaju fat kolesa ? 1.5kg naviac na kazdom kolese. Skutocne, ohromna vyhoda na preteky :)
Inak s tym 29er vlastne ani nemas pravdu, Gary Fisher na tom zavody jazdil , ked tu vacsina diskutujucich tahala kacera :)
03.06.2015 - 12:40:25
00
Jedná sa o motocyklovú divíziu, nie MTB..

Ale ja viem .. (ani Pentax nie je mrtvy), ale ta povodna Marzocchi je uz prec, na Taiwane, povodne MZ vidlice boli v podstate len mensie a lahsie motorkove veci, na tom som narazal.
03.06.2015 - 12:43:19
00
A nieje na tu 9-42t kazetu treba uz polclankovu retaz? Aspon pri BMXe sa tu uz tak riesi bezne.

Prílohy:

TFB10_CH4105.jpg
TFB10_CH4105.jpg 202.13 KiB thumb_up0thumb_down

03.06.2015 - 15:33:47
00
@lto:

nemam najmensich pochyb, ze podobna dieta, aku podstupili klasicke 29" kolesa, podstupia prave teraz aj "plus", resp. 3.0" plaste/kolesa (pozor, tu nebola rec o "fat", takze neviem, kde beries ten odhad "1,5kg naviac na kazdom kolese"). Osobitne vahovy handikep pochopitelne vzdy zostane, ale ten zostal aj pri 29 vs. 26, vsakze. Teda nakoniec opat dojde na povestnu cost-benefit analyzu. Mimochodom, ja sam som sice spomenul priklad z XC, ale mam pocit, ze od zaciatku si trochu ucelovo zuzujeme pojem zavodenie iba na tuto disciplinu.

ad garry fisher: a v com presne nemam pravdu? Napisal som, ze skepsa voci 29" koceptu pre zavodenie bola aj v najzasvatenejsich kruhoch uplne bezna, nie univerzalna.

V kazdom pripade, moja hlavna teza ostava: pripadna siroka popularita a adopcia "+" v rekreacnom MTB vobec nebude zavisiet od toho, aky gear je optimalny pre Kulhaveho XC okruh (obrazne povedane).


Naposledy upravil nimm_zwei dňa 03.06.2015 - 23:09:08, celkovo upravené 1 krát.

03.06.2015 - 17:32:09
00
Ja viem, ze bola skepsa .. konkretna skusenost kamarata, ktory chodil na Eurobike. Jeden rok chcel skusat 29er .. este ked ta skepsa bola, ale on to chcel. (Ostatne kedysi som to chcel skusat aj ja, ale nejako som sa na to vykaslal). Predavac/stankar, ze .. no slusne skepsa. Druhy rok ten isty stanok, ten isty clovek .. 29er jedine, obrat o 180st :) Bolo to presne vtedy, ked sa to zacalo tak masivne tlacit .. nemenovana znacka bajkov zacinajuca na S :lol:
Ono vsetko je to v prvom rade brutalne masirovanie hlav a marketing. Potreba rozhybat trh a predavat. To je alfa a omega vsetkeho. Nejaky koncept, kedy je vyvazenost medzi rychlostou a prejazdnostvou existuje, pre kazdeho je to ine, ale vsetko je to o $$$. Gary Fisher tlacil 29er bajky od roku tusim 2002. A nic. A zrazu v roku asi 2011 nastala brutalna zmena. To iste fatbajky .. Ked 29er nesli ako mali, zrazdu nasli spasu (pre vyrobcou) v tvare 27.5" To, ze tie kolesa su len nepatrne vacsie zrazu nikoho netrapi, su predkladane ako jedina spasa ludstva, lenze .. musis vymenit kolesa,ram, vidlicu .. :) Preco asi :) Netvrdim, ze 27.5" , alebo fat je horsie, ostatne na AM/EN bajku uz roky-rokuce schvalne vozim co najvacsie gumy.
Siroke a tucne gumy su limitne v pomere voci tlaku a dezenu .. . Cas ukaze, co sa presadi, zcasti mas pravdu, ze hobby jazdenie nie je az tak ovplyvnovane XC a Kulhavym (okrem reklamy na Specialized, ze :lol:) .. problem je, ze co predavac podla modneho katalogu natlaci neznalym do hlavy, tak to si kupia. Potom ochkajuc bajk odlozia do pivnice :) Nakoniec dojdu e-bajky a 3.0" gumy budu v pohode. A klasicke spolahlive veci bez baterky budu jazdit uz len zufalci, co jazdia na Ukrajinu a spia po sirakom niekde pod hrebenom :D To je mi jasne.
Kazdopadne, rozdiel medzi 2.1" Rocket Ronom a 2.4" Rubber Queen je tak priepastny, co sa tyka efektu, ze pokial nejazdis vyslovene brutalne tereny prevazne kratke jazdy a povacsine dole, tak na maratone 100km /3000 ti lahke kolesa pri rovnakej vykonnosti nalozia mozno aj zopar hodin :) .. ono vyhoda sirokych makkych gum je len skutocne pri specifickych terenoch, ktore povacsine napr. v MK nenajdes (okrem snehu).
03.06.2015 - 18:16:04
03
Si dnes nebol na bajku, čo? :D
03.06.2015 - 21:16:53
06
+kove kolesa na ebikoch, to o par rokov zaplni lesy po okoli..."tesim sa"
03.06.2015 - 21:23:17
00
...Ono vsetko je to v prvom rade brutalne masirovanie hlav a marketing. Potreba rozhybat trh a predavat. To je alfa a omega vsetkeho. Nejaky koncept, kedy je vyvazenost medzi rychlostou a prejazdnostvou existuje, pre kazdeho je to ine, ale vsetko je to o $$$. Gary Fisher tlacil 29er bajky od roku tusim 2002. A nic. A zrazu v roku asi 2011 nastala brutalna zmena...

lto, ani “v prvom rade“, ani “alfa a omega“ a dokonca ani vyhradne o $$$ vsetko nie je. Spravidla je to KOMBINACIA faktorov. Tym padom su tvoje kategoricke hlasky zakonite nepresne. Na priklade GF jasne vidino, ze v prvom rade alfou omegou je DOBRE, resp. LEPSIE RIESENIE. Uznavam, je to niekedy relativny pojem, ale casto aj nie. Ubezpecujem ta, ze kazdy, kto dnes sedla 29”, ma sakra jasno v tom, ci by si prial navrat k 26” alebo nie.

Ano, GF by to sam a bez dostupnosti komponentov nepresadil. Lenze ti unika, ze na sklonku minulej dekady uz davno nebol sam, ale bolo tam mrte malych firiem, ktore jednoducho prestali stavat na 26”. Pod tymto tlakom velke “S” zacalo velmi pozvolna pridavat 29” do svojej ponuky. Je uplne pochopitelne, ze v istej kritickej chvili do toho dali aj vsetku marketingovu silu (vid tvoja oblubena anekdota z eurobike). Ale tzv. “brutalna zmena“ v skutocnosti (pod povrchom) nebola az taka brutalna, ako prezentujes.

Ale nakoniec, prave aj VDAKA tomu okydavanemu marketingu a rozhybavaniu trhu mal aj nezorientovany nasinec zrazu po ruke to lepsie riesenie v lokalnej predajni ovela skor, nez by to bolo bez toho, nie? Daky vazny problem s tymto treba mat? :)

Iny priklad: Co je dnes podla teba 1x11? Fakt si trufnes hlasku, ze je to v prvom rade o masirovani hlav a rozhybavani predaja? Ozaj? No sotva. Je to evidentne najma prirodzena reakcia na dobyt a pachtenie sa po jednoduchosti - elegantna, funkcna technologicka skratka, ak chces. Marketing je len SPRIEVODNY jav, urychlovac.

Kazdopadne, rozdiel medzi 2.1" Rocket Ronom a 2.4" Rubber Queen je tak priepastny, co sa tyka efektu, ze pokial nejazdis vyslovene brutalne tereny prevazne kratke jazdy a povacsine dole, tak na maratone 100km /3000 ti lahke kolesa pri rovnakej vykonnosti nalozia mozno aj zopar hodin .. ono vyhoda sirokych makkych gum je len skutocne pri specifickych terenoch, ktore povacsine napr. v MK nenajdes (okrem snehu).

Verim, ze tvoje porovnanie 2.1" Rocket Ron vs. 2.4" Rubber Queen sedi, akurat neviem ci je az tak relevantne. Vsetko bude znova zavisiet od toho co porovnas s cim, pre koho to bude, a naco to bude. Mne ako rekreantovi, ne-maratoncovi, sampionovi slimacieho tempa a nepriatelovi adrenalinu sa dnes zije v MK ovela lepsie a pohodlnejsie na 2.4" Ardentoch, ako na 1.9“ Kendach volakedy pred 15 rokmi. Kde je napisane, ze patricne odlahcene, nizko-dezenove 3.0“ pneu tretej-stvrtej generacie nebudu ten sweet spot pre najsirsiu MTB populaciu? Ty uz dopredu poznas vlastnosti tych pneu? Lebo ”siroke makke gumy” je velmi siroky pojem. A co je, alebo nie je vhodne na MK tereny je sakra relativne - k ucelu, k schopnostiam, k ochote tolerovat nepohodlie, ocakavaniam, navykom, atd.


Naposledy upravil nimm_zwei dňa 07.06.2015 - 10:46:49, celkovo upravené 1 krát.

06.06.2015 - 20:49:36
02
Nova vidla :-)

Prílohy:

1433539305929-1rrrbxu2b1u32-960-540.jpg
1433539305929-1rrrbxu2b1u32-960-540.jpg 390.88 KiB thumb_up0thumb_down

1433539305929-zqpxcp0ru90m-960-540.jpg
1433539305929-zqpxcp0ru90m-960-540.jpg 270.23 KiB thumb_up0thumb_down

06.06.2015 - 21:54:53
06
par gramov navyse .. http://adam.cas.sk/clanky/21076/neprehliadnutelna-vychytavka-pre-cyklistov.html
08.06.2015 - 21:24:29
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up