Ja som nikde nepísal, že odpruženú vidlicu nemám, iba, že na Tvoje účely ju netreba. A navyše som predpokladal vyšší nájazd po poľných cestách
Po tejto sezóne by som ju aj menil za pevnú, ale momentálne treba peniažky inde (vedieť ten nájazd pred sezónou, tak by som ešte aj ušetril - finančne aj váhovo). Ale zas treba povedať, že ja tam mám najvyššiu radu krossových Suntour-iek - vzduchová vidlica (žiadna pružina) + širšie nohy ako majú odkazované
bicykle vyššie, takže podstatne tuhšia a vhodnejšia pre prípadné použitie kotúčov. Tie som ale nechcel.
Radenie je v popise bicykla - v predu 38/24 a v zadu 10 stupňová kazeta 11-32. Limit som mal vtedy 20 000 českých korún, a ten som prekročil o cenu toho košíka na fľašu
V tvojej cenovej hladine sme dávali stavať ešte kross pre priateľku, ta má radenie komplet Alivio (3x9) akurát má bajkové kľuky, nie krossové, vidlicu ako to CTM a dostala sa pod 14 000, čo bolo vtedy asi 520-530 európskych peňazí. Plus to má postavené na ráme
Scud.
Voči tomu, čo píše Mirec_K - poskladať si
bike je super, tiež som nad tým rozmýšľal. Len treba vedieť čo chceš, rozumieť tomu a mať na to chuť.
No, ja som si ho sám neskladal (chuť odpadá, čas tiež) a rozumieť sa tomu? Práve preto som volil túto variantu. Staviteľovi napíšeš svoju výšku, výšku rozkroku, hmotnosť, aké trasy chceš s tým jazdiť a on Ti navrhne zostavu. Samozrejme, pokiaľ máš prehľad, je to len plus, no keďže on sám dlhé roky jazdí na krosse (čo je dosť veľkou raritou u nie víkendového cyklistu), má skúsenosť s jednotlivými vidlicami, komponentami, brzdami, tak vie vymyslieť zostavu šitú na Teba. Pri rešpektovaní tebou stanoveného limitu. Nevýhodou je naopak nemožnosť si
bicykel vyskúšať (ja som si bol pre bicykel osobne a nebol problém s úrpavou drobností ako výmena sedla či predstavca - ale 95% zákazníkov volí dopravu domov).