Cca pred mesiacom som dostal na cestaku za jeden výjazd dva defekty na zadnom kolese (mal som za sebou 10 km a defekt, vymenila sa duša, pojazdil som ďalších 40 km a ďalší defekt). Mal som tam plášte schwalbe lugano v 25 mm veľkosti a vtedy som vážil cca 95 kg.

Odvtedy som mal pokoj asi tisíc km. V približne polke tohto nájazdu som tie pneu schwalbe vymenil za Continental Grand Prix 25 mm (tie schwalbe sa zvlnili najprv zadná a potom predná). Pri výmene tých schwalbe za continental, servisakovi po výmene a dofukani dva krát duša v zadnom kolese strelila a vyfučala do pol minúty (ani nestihol dať koleso naspäť na bike). Vymenil pasku na rafiku a potom sa to už nestalo (čiže dve duše musel vyhodiť).

A včera večer som dostal defekt zas na zadnom kolese, keď som prišiel domov koleso som dofúkal, vydržalo nafukane cca dve hodiny, takže sa musela meniť dusa. Po výmene duše som dnes najazdil 30 km a po príchode ku domu ako som zosadol z bicykla, som podvedome skúsil, či je zadné koleso tvrdé a bolo už mäkké a počul som hlasité syčanie a do pol minúty bolo bez vzduchu. Zaparkoval som ho doma, dofúkal a teraz po štyroch hodinách je stále tvrdé.

Ja už neviem, čo s tým. Tá duša zo včera mala mini dierku na tej strane, kde je ventil, cca 15 cm od ventila. Je možné že bude zlý ráfik a nejakým spôsobom prepichuje duše?
Zatiaľ som nepozeral terajšiu dušu čo tam mám, keďže koleso zatiaľ nesfučalo. Škoda, že som si nezobral tie duše z tých prvých defektov a tie, ktoré praskli pri výmene pneu, veľmi by ma zaujímalo, kde unikal vzduch. Či s tej strany kde je pneu alebo z tej strany kde je ráfik.

Už aj rozmýšľam, že dám dozadu 28 mm pneu, hádam by to pomohlo.
21.07.2019 - 18:21:43
00
Ja som mal prasknutý ráfik zvnútra. Tiež som menil alebo opravoval defekty až kým som neprezrel ráfik.Niekde tu na fóre demolácie bola fotka praskliny. Treba pozrieť aj ráfik ak máš defekty od rafiku. Môže byť aj páska ostrá.Prelat vnútro elekt.paskou
21.07.2019 - 18:44:17
00
dzulio napísal:
Cca pred mesiacom som dostal na cestaku za jeden výjazd dva defekty na zadnom kolese (mal som za sebou 10 km a defekt, vymenila sa duša, pojazdil som ďalších 40 km a ďalší defekt). Mal som tam plášte schwalbe lugano v 25 mm veľkosti a vtedy som vážil cca 95 kg.



Ja už neviem, čo s tým. Tá duša zo včera mala mini dierku na tej strane, kde je ventil, cca 15 cm od ventila. Je možné že bude zlý ráfik a nejakým spôsobom prepichuje duše?
Zatiaľ som nepozeral terajšiu dušu čo tam mám, keďže koleso zatiaľ nesfučalo. Škoda, že som si nezobral tie duše z tých prvých defektov a tie, ktoré praskli pri výmene pneu, veľmi by ma zaujímalo, kde unikal vzduch. Či s tej strany kde je pneu alebo z tej strany kde je ráfik.

Už aj rozmýšľam, že dám dozadu 28 mm pneu, hádam by to pomohlo.

problem je v rafiku, zhot to dole vyzuj aj pasku a poriadne prstami prejdi po rafiku boky aj stred, určite tam nikde najdeš niečo ostre.... lugano je smejd plašť ako všetko od sajzle... contiky ultrasport su v pohode za malo penazí... duše dávaj strednej hrubky nie ultralajt, a fukaj aspon 7 bar....
21.07.2019 - 19:11:21
00
Ďakujem za reakcie.
martinko76 budem asi musieť pozrieť ten ráfik dôkladne, že čo je s ním, lebo sa mi to tiež nezdá.

zihadlo 5 pozriem ten ráfik, či tam nie je nejaká mini ostrá pilina alebo niečo také.
Dám asi aj pre istotu 28 mm plášť dozadu.
Duše sa dávali normálne, žiadne ultra lighty a fúkal som to na 7 barov, menej nie.
21.07.2019 - 21:32:59
00
Takže ten posledný defekt bol na boku, mala dierka.
Vymenila sa duša, ráfik je v poriadku, nič sa nenašlo.
Dnes som si bol hneď zajazdiť a po necelých 50 km zas defekt. Na rovinke (viď príloha) som cítil že je niečo nedobre, zastal som a zadné koleso do pár sekúnd vyfučalo. Doma som ho dofúkal a vydržalo hodinu a pol a zas vyfučalo. Takže zas bude asi defekt na boku alebo zospodu na to dám krk.
Keď som šiel z domu bolo dofukane na 7 barov, doma bolo cca 23 stupňov a keď som dostal defekt asi 18 stupňov. Nie je možné, že tlak v pneu klesol a keď som šiel v poslednej zatacke, tak som asi sekol dušu o ráfik ?
Príloha:
Screenshot_20190724-220828.jpg
Screenshot_20190724-220828.jpg 162.33 KiB thumb_up0thumb_down

24.07.2019 - 22:26:30
00
Pri takejto spotrebe dusi sa ti uz oplati poobzerat sa aj po novom zadnom kolese. Nieje mozne aby si mal neustale taketo problemy ak je "vsetko v poriadku". Mal som podobny problem ked som kupil bike a boli osadene duse a plaste mitas ... 3 vyjazdi a 3 krat defekt na zadnom no potom som kupil conti ultrasport ako spomina zihadlo 5 v 25mm ktore su aj tak vacsie balony a idu skor k 28mm samozrejme aj nove duse a odvtedy 5000km bez defektu.
26.07.2019 - 09:29:40
01
Zisti, či je to stále na tom istom mieste- a tam musí čosi byť. Je možné že to rukou ani nezistíš a objavuje sa to až pri natlakovaní ( mal čosi podobné- v plásti kovovú šponu, rukou som to nenahmatal a po cca. 200km mi to "vydralo dierku"). Prípadne otoč pásku a zistíš či je problém v ráfiku, alebo páske.
26.07.2019 - 10:10:22
00
Po vybratí poslednej duše bola dierka na spodku od rafika. Paska nebola presne na stred ale zosmyknuta, a tam to spravilo dierku. Pri tej spotrebe duši, a hlavne neustálemu strachu, kde zas ostanem trčať, som včera vytiahol Radon Scart a šiel sa radšej voziť na ňom. Natrápil som sa viac, ale jazdil som bez strachu. Na miernom stúpaní som cestakom nestihal a do kopca to bolo tiež utrpenie, ale zjazdy som šiel rýchlejšie ako na cestaku a po rovinke porovnateľne.

V sobotu alebo v nedeľu vyberiem ešte cestak, keď dostanem zas defekt, má mi prísť širší plášť dozadu zoberiem to koleso do obchodu (aj so všetkými deravymi dusamj) kde som kúpil bicykel a budem sa pýtať predajcu, čo s tym (keďže bike má pár mesiacov) a uvidíme ako sa k tomu postaví.
26.07.2019 - 10:15:45
00
Staci pouzit rafikovu vlozku ktora presne sedi sirkou do toho rafika a nie taku, co sa moze posunut. Alebo namiesto rafikovej vlozky nalepit bezdusovu pasku. Problem solved.
26.07.2019 - 10:24:41
02
Ahojte, chcem sa opytat ako riesite defekt na vyjazde vonku na cestnom bajku ak mate bezdusaky a defekt je taky ze tmel ho nezalepi ? Lebo akurat som schytal defekt ktory tmel nezalepil ale na knot je zaroven priliz maly asi tak 3 mm rez , to mam fakt tu dierku asi 3 -4 nasobne zvacsit a narvat tam mega knot na hladke cestne koleso ? Alebo nosite dusu a len vylejete tmel a nasadite dusu a neriesite ?

Dakujem
27.10.2020 - 19:51:54
00
Peter6 Stalo sa mi to zatial raz. Mal som slabo nafukane a sekol som plast na elektrickovej kolaji. Tiez mi to nedokazal zacelit tmel, ale na knot sa mi to zdalo male. Dieru som vybrusil/zvacsil takym pilnikom zo sady na opravu a zalepil knotom. Knot som z vonku zrezal na minimum. Seknute to bolo z boku plasta, nijak to neovplyvnovalo jazdu. Ci by to bolo realne citit, keby to bolo na kontaktnej strane plasta, neviem, ale myslim ze nie. S takto opravenym plastom som potom este celkom dlho jazdil, kym som ho neodpisal jazdou na riadnych sutroch.
27.10.2020 - 20:02:32
00
bubbic napísal:
Peter6 Stalo sa mi to zatial raz. Mal som slabo nafukane a sekol som plast na elektrickovej kolaji. Tiez mi to nedokazal zacelit tmel, ale na knot sa mi to zdalo male. Dieru som vybrusil/zvacsil takym pilnikom zo sady na opravu a zalepil knotom. Knot som z vonku zrezal na minimum. Seknute to bolo z boku plasta, nijak to neovplyvnovalo jazdu. Ci by to bolo realne citit, keby to bolo na kontaktnej strane plasta, neviem, ale myslim ze nie. S takto opravenym plastom som potom este celkom dlho jazdil, kym som ho neodpisal jazdou na riadnych sutroch.


Ved prave to sa neviem rozhodnut, kedze na tmel velke na knot velmi male, ale vyzera ze nemam inu moznost iba to prerazit a zvacsit a dat tam knot a na vyjazd nosit nieco scim to budem vediet zrezat aby nezavadzal, dik za reakciu :)
27.10.2020 - 20:20:11
00
radšej dieru z druhej strany podlep flakom na duše.. a maš pokoj, len prplačka s tmelom.
ošistiť ,odmastiť ,prebrusiť ,šupnuť vulkanu ,zalepiť ,nahodiť ,doliať tmel, nafukať :)
27.10.2020 - 20:26:28
00
zihadlo 5 napísal:
radšej dieru z druhej strany podlep flakom na duše.. a maš pokoj, len prplačka s tmelom.
ošistiť ,odmastiť ,prebrusiť ,šupnuť vulkanu ,zalepiť ,nahodiť ,doliať tmel, nafukať :)



Presne to som dnes spravil a nevydrzalo ani 10 min na valcoch, prvy pokus bol ako som spominal hore, trocha som zvacsil dieru dal knot drzal celkom fajn tmel tam ostal a len som dofukal, no po asi 5 min a pri 5 baroch vyletel vonku, nepouzitelne, tak som vylial tmel dal zaplatu lepidlo vsetko ako obvykle pockal kym zaschlo dal novy tmel do kolesa dofukal 4 bar a po 10 min na valcoch to strelilo... momentalne nemam vobec sajnu co stym, len tam dat dusu a vykaslat sa na bezdusaky...na horaku ked som dal zaplatu na dusu alebo plast vzdy pohoda tu to nevydrzi ani 4 bary ani zaplata ani knot, fakt nechapem ako je mozne ze ta zaplata strelila...

Prílohy:

20201028_182153.jpg
20201028_182153.jpg 442.43 KiB thumb_up0thumb_down

28.10.2020 - 18:32:51
00
A co keby si skusil tu zaplatu nechat odstat aspon cez noc?
28.10.2020 - 20:49:56
00
keyboard_arrow_up