Kompromis 26x2.0
https://www.dropbox.com/sc/amyf7c2ye72kc1s/AABY4F8shkkgoOjx7ieziMADa
MTB plášte majú rôzne šírky, rôzne určenie, rôzne vlastnosti (odolnosť, výdrž...), rôzne ceny. Vo všeobecnosti je od 2.0" po 2.3" taký štandard pri XC bicykloch.
V prvom rade sa treba zamerať na dezén a zmes. Podľa toho bude držať alebo nie, podľa toho bude rýchly alebo pomalý.
Samozrejme nejaký v šírke 1.5" bude menej držať ako nejaký 2.5 s rovnakou zmesou a podobným dezénom.
Ak sa ti tam poctivý 2.0-2.1" plášť zmestí, tak je to dobrá voľba. Pri 2.2-2.25" som si nie celkom istý tým či sa zmestí dobre do vidlice/zadnej stavby, to by si mal sám vedieť po premeraní/porovnaní s terajším.
Užší plášť nejako nepomôže rýchlosti v teréne, skôr naopak, na asfalte je to potom malý rozdiel k lepšiemu takže sa tým neoplatí zaoberať sa.
Ak by si napísal cenový limit tak by sa dalo poradiť aj niečo konkrétne.
ďakujem TI za odpoveď a postreh
Snáď sa mi podarilo vysvetlit o čo mi ide.. Ešte jedna vec , čo sa týka toho snímača tacho , nemáš k tomu žiadnu pripomienku,poznatok ?
Ďakujem Ti
Najviac by ťa mohli potešiť lepšie plášte (keď pozerám na ten predný tak si viem predstaviť že aj kvôli nemu ideš často k zemi
Nájdi si nejakú priesvitnú pásku a tú hoď na rám tam kde sa môže ľahko oškrieť/tam kde lietajú kamienky a reťaz. Ja mám veľmi dobré skúsenosti s podobnou ako je táto http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-50mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/281169039622 / http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-100mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/271292976167 ... Asi si ešte jednu objednám v najbližšej dobe.
pripájam sa k Vám ako nováčik , rekreačný cyklista , s nádejou , že som na správnom mieste pri riešení mojich otázok
Vlastním jednoduchý lacák , upravený mojim potrebám. Bicyklovanie je pre mňa doplnkom aeróbneho/kardio cvičenia a vačšinou jazdievam na nespevnenom povrchu. Je to náročnejšie a pre mňa aj viac zaujímavejšie , ako len krútiť po asfaltke v premávke.
Čo sa týka terénu , tak je dosť premenlivý : šuter , blato , kamene , piesok , množstvo množstvo konárov (breh dunaja/lesy...). Terén skrýva nie jedno prekvapenie a často sa stáva , že bicykel spodomňa vykĺzne alebo ho zahodím , jednoducho povedané = idem k zemi
Snažím sa tu nájsť nejaké doplnky na ochranu bicykla , dajme tomu rámu/ozubených kolies/prevodov a najnovšie tachometra resp. snímača tachometra. Konečne som si ho doprial , nestal majland , ( 30€ ) no rád by som ho využíval čim dlhšie. Je to dobrá pomocka na evidenciu pre moje potreby. Viem , že racionálne riešenie by bolo obrať bicykel o všetko ,,poškoditeľné,, a tak sa hnať v tomto teréne , no napr. aj dnes ma dobré počasie lákalo prísť do roboty na ňom.
Snímač tachometra mám namontovaný klasicky , t.j. na prednej vidlici - pozerajúc smerom dopredu. Troška mám strach , že spomínané konáre , ktoré sa mi často zachytávajú o nepredstaviteľné časti bicykla , by ho mohli poškodiť alebo rozbiť. Z toho dovodu hľadám nejakú formu ochrany , kryt alebo riešenie , ako sa aspoň posnažiť ho chrániť. Rozmýšlal som aj na riešením , že by som ho namontoval na zadnú stranu vidlice , kde by bola zaručená aspoň ochrana priamo z predu , no odráza ma , že by senzor ,,stál-pozeral,, do protismeru točenia sa kolesa. T.j. keby ho niečo posunulo smerom ku kolesu , tak by sa okmažite demolovalo nakoľko by posobil ako nejaký ,,klin,, do kolesa. Snáď som zrozumiteľne opísal , čo sa snažím vykorigovať. V prílohe fotografia.
http://www.imagebam.com/image/5a26e3325647881
http://www.imagebam.com/image/b21d24325647634
Ďakujem
Ronald
Samozrejme, že poriadny šuter to ale dokáže prebiť.
posledný komentár: 8. 3. 2023 o 18:09