ahojte možno tu už taká téma je ale opýtam sa ako riešite ochranu spodku rámu a ochranu klúk pred oderom ? mám ams a i cez to že je to elox chcem spodnú stavbu trocha ochrániť a kedže mám čierne kluky chcem ich zachovať čo najdlhšie ako nové je možné použiť niečo čo sa môže častokrát nachádzať v domácnosti ? napr. lepiaca páska alebo mám sa obrátiť predsa len na staré známe bike folie ?
03.02.2014 - 16:29:59
00
U Vietnamca v Polygone (NR) lacno kúpiš fóliu - imitácia karbónu. (je dosť hrubá, dobre sa aj tvaruje a slušne drží - je určená na olepovanie karosérie vozidiel)
Samozrejme, že poriadny šuter to ale dokáže prebiť.
03.02.2014 - 16:35:48
10
tak šuter to trhne ale tak ochráni to rám na čas o to mi ide hlavne, a tou foliou carbon som tiež rozmýšľal no doma mám sivú tá by tam moc nepasovala, a že v polygone predáva niekto carbon foliu som nevedel dakujem za tip pôjdem to omrknúť
03.02.2014 - 16:43:15
00
Ak chceš zabrániť oderom, nesmieš jazdiť a držať kolo vo vitrínke. A bude dlho ako nové...
03.02.2014 - 17:50:31
05
rada hodná "majstra svetla"
03.02.2014 - 20:08:48
00
skús
http://www.loctite.sk/cps/rde/xchg/SID-A044586A-ED7CF50E/henkel_sks/hs.xsl/full-product-list-teroson-5636.htm?countryCode=sk&BU=industrial&parentredDotUID=productfinder&redDotUID=000001G3PF
alebo....

Prílohy:

0_11285.jpg
0_11285.jpg 46.16 KiB thumb_up0thumb_down

nano-ochrana-plastov-a-lakovanych-povrchov-kvalita-plus-200ml.jpg
nano-ochrana-plastov-a-lakovanych-povrchov-kvalita-plus-200ml.jpg 65.27 KiB thumb_up0thumb_down

nano-ochrana-nerezi-a-chromu-kvalita-plus-50ml.jpg
nano-ochrana-nerezi-a-chromu-kvalita-plus-50ml.jpg 63 KiB thumb_up0thumb_down

ered.JPG
ered.JPG 64.93 KiB thumb_up-1thumb_down

03.02.2014 - 20:24:50
02
jeden poriadny pád a celá ochrana je bezpredmetná..
03.02.2014 - 22:03:46
01
nakoniec to vyriešila car wrap folia a lepiaca páska na klukách
04.02.2014 - 15:28:25
01
ja mám zálusk na toto http://www.allmountainstyle.com/collections/frameguards
04.02.2014 - 19:00:46
00
Helicopter tape, presne túto mám na kľukách a som maximálne spokojný. Je relatívne lacná a vydrží naozaj dosť. A čo som bol dosť prekvapený, tak aj pri uvádzanej hrúbke 0,32 mm sa mi zdala dostatočne hrubá na to, aby bez problémov "stlmila" nárazy malých až stredne veľkých kamienkov. Okrem spodnej rámovej trubky a kľúk ju samozrejme môžeš použiť aj na miesta, kde sa bowdeny dotýkajú rámu alebo vidlice.
04.02.2014 - 20:24:19
00
Ahoj ahoj,

pripájam sa k Vám ako nováčik , rekreačný cyklista , s nádejou , že som na správnom mieste pri riešení mojich otázok :) Na začiatok sa (asi) patrí nejaké predstavenie...

Vlastním jednoduchý lacák , upravený mojim potrebám. Bicyklovanie je pre mňa doplnkom aeróbneho/kardio cvičenia a vačšinou jazdievam na nespevnenom povrchu. Je to náročnejšie a pre mňa aj viac zaujímavejšie , ako len krútiť po asfaltke v premávke.
Čo sa týka terénu , tak je dosť premenlivý : šuter , blato , kamene , piesok , množstvo množstvo konárov (breh dunaja/lesy...). Terén skrýva nie jedno prekvapenie a často sa stáva , že bicykel spodomňa vykĺzne alebo ho zahodím , jednoducho povedané = idem k zemi :)))
Snažím sa tu nájsť nejaké doplnky na ochranu bicykla , dajme tomu rámu/ozubených kolies/prevodov a najnovšie tachometra resp. snímača tachometra. Konečne som si ho doprial , nestal majland , ( 30€ ) no rád by som ho využíval čim dlhšie. Je to dobrá pomocka na evidenciu pre moje potreby. Viem , že racionálne riešenie by bolo obrať bicykel o všetko ,,poškoditeľné,, a tak sa hnať v tomto teréne , no napr. aj dnes ma dobré počasie lákalo prísť do roboty na ňom.
Snímač tachometra mám namontovaný klasicky , t.j. na prednej vidlici - pozerajúc smerom dopredu. Troška mám strach , že spomínané konáre , ktoré sa mi často zachytávajú o nepredstaviteľné časti bicykla , by ho mohli poškodiť alebo rozbiť. Z toho dovodu hľadám nejakú formu ochrany , kryt alebo riešenie , ako sa aspoň posnažiť ho chrániť. Rozmýšlal som aj na riešením , že by som ho namontoval na zadnú stranu vidlice , kde by bola zaručená aspoň ochrana priamo z predu , no odráza ma , že by senzor ,,stál-pozeral,, do protismeru točenia sa kolesa. T.j. keby ho niečo posunulo smerom ku kolesu , tak by sa okmažite demolovalo nakoľko by posobil ako nejaký ,,klin,, do kolesa. Snáď som zrozumiteľne opísal , čo sa snažím vykorigovať. V prílohe fotografia.

http://www.imagebam.com/image/5a26e3325647881

http://www.imagebam.com/image/b21d24325647634

Ďakujem

Ronald


Naposledy upravil puntoii dňa 09.05.2014 - 18:08:28, celkovo upravené 2 krát.

09.05.2014 - 17:11:02
00
Ahoj.
Najviac by ťa mohli potešiť lepšie plášte (keď pozerám na ten predný tak si viem predstaviť že aj kvôli nemu ideš často k zemi :lol: ).

Nájdi si nejakú priesvitnú pásku a tú hoď na rám tam kde sa môže ľahko oškrieť/tam kde lietajú kamienky a reťaz. Ja mám veľmi dobré skúsenosti s podobnou ako je táto http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-50mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/281169039622 / http://www.ebay.com/itm/Extra-Clear-Helicopter-Bike-Frame-Protection-Tape-100mm-x-1m-Protects-Paint-Work-/271292976167 ... Asi si ešte jednu objednám v najbližšej dobe.
09.05.2014 - 17:46:49
00
Ahoj Patrik ,

ďakujem TI za odpoveď a postreh :) Tá ,,helicopter,, páska sa zdá byť ako veľmi dobrý nápad. Šiel by som do nej tiež a aj pojdem ;) Čo sa týka pláštov , más absolútnu pravdu. Ešte som im nevenoval pozornosť , ale takto na začiatku (aspoň mojej) sezóny tu bude správny čas. Ak už si bol tak ochotný a odpovedal si. Moje ,,stock,, plášte majú rozmer 26*1.95. V ponuke som videl aj plášte hrubšie. Moje otázka znie (skúsim to *****) , či hrúbka tých plášťov je daná kvoli konštrukcii plášťa alebo jej určenia ? Mám na mysli niečo v tom zmysle , či je napr. hrubší 2 resp 2+ lepši na spomínaný offroad kvoli odolnosti alebo tá guma je proste tak konštruovaná a nemá to žiadne výhody (aj keď sami to zdá nelogické) ? Dávam túto otázku z toho dovodu , aby som mal predstavu , či hľadať úplne identický rozmer plášťa než mám teraz alebo mám/nemám ísť do hrubšieho/tenšieho plášta lebo to má také či onaké výhody/nevýhody...
Snáď sa mi podarilo vysvetlit o čo mi ide.. Ešte jedna vec , čo sa týka toho snímača tacho , nemáš k tomu žiadnu pripomienku,poznatok ?

Ďakujem Ti
09.05.2014 - 18:25:27
00
Snímač si umiestni tak ako uznáš za vhodné, je to pomerne odolná súčiastka a nejaké štandardné umiestnenie nebude nikdy predstavovať také riziko zničenia ktorým by sa oplatilo zaoberať :)

MTB plášte majú rôzne šírky, rôzne určenie, rôzne vlastnosti (odolnosť, výdrž...), rôzne ceny. Vo všeobecnosti je od 2.0" po 2.3" taký štandard pri XC bicykloch.

V prvom rade sa treba zamerať na dezén a zmes. Podľa toho bude držať alebo nie, podľa toho bude rýchly alebo pomalý.
Samozrejme nejaký v šírke 1.5" bude menej držať ako nejaký 2.5 s rovnakou zmesou a podobným dezénom.

Ak sa ti tam poctivý 2.0-2.1" plášť zmestí, tak je to dobrá voľba. Pri 2.2-2.25" som si nie celkom istý tým či sa zmestí dobre do vidlice/zadnej stavby, to by si mal sám vedieť po premeraní/porovnaní s terajším.

Užší plášť nejako nepomôže rýchlosti v teréne, skôr naopak, na asfalte je to potom malý rozdiel k lepšiemu takže sa tým neoplatí zaoberať sa.

Ak by si napísal cenový limit tak by sa dalo poradiť aj niečo konkrétne.
09.05.2014 - 19:09:06
00
Patrik , ďakujem. Počúvol som Ťa a hneď som dnes bežal nájsť riešenie.

Kompromis 26x2.0
https://www.dropbox.com/sc/amyf7c2ye72kc1s/AABY4F8shkkgoOjx7ieziMADa
10.05.2014 - 12:58:23
00
keyboard_arrow_up