Ahojte,
budem vdacny za nazor skusenejsich v tejto veci:

Dal som na povinnu servisnu prehliadku po 1. roku do znameho bike obchodu v BA
bike s vidlou RS Recon SL (single air, 100mm, poplock, bez MC, 2010), predtym vidla od novoty behala hladko a lahko,
problem je ze teraz po servise (len vymena oleja, bez vymeny tesneni),
vidla pri chode citelne viac drhne - treba vacsiu silu na odtrh, pri skusobnom stlacani aj uvolnovani nejde tak hladko ...
aj som pojazdil, premazal nohy, zmenil tlak ... nezlepsuje sa

nie je to take vyrazne ako u lacnejsich vidiel (napr. Tora), ale je to vyrazne citit, aj pri jazde, nie je taka citliva ako predtym

otazka: cim to moze byt sposobene?
ked som na to upozornoval v servise, tak to neuznali, vraj je to normalne ...
nejaky napad ako chod vidly zlepsit?
23.05.2011 - 11:26:54
00
Sú dve možnosti, buď sa hrali s púzdrami a chceli odstrániť nejaký minivakel, čo nepredpokladám alebo sa zmenou maziva chod zhoršil. Pôvodne tam býva olej, ktorý nie je len tlmičový ale pridávajú sa do oleja aj prímesy, ktoré pomáhajú premazávať púzdra a udržať sa oleju na nich. Ak tam dáš normálny olej, nemusí to už chodiť tak citlivo. Nedá sa však definitívne povedať ktoré z týchto dvoch a či je to pravda.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

23.05.2011 - 11:37:23
00
Naozaj ťažko radiť pretože všetko toto je len pocitové a pokiaľ si pred servisom nezmeral koľko kg máš na odtrh tak to teraz ťažko porovnáš.
Čo poradiť?
... vypusti z vidlice vzduch, odšróbuj krytku vzduchovej komory, myslím celú krytku, nie len čiapočku ventilu a pozri sa či je na pieste trochu oleja. Malo by ho tam byť toľko, že keď vidlicu stlačiš opatrne na doraz, tak by mal byť piest po obvode zaliaty olejom... ak nie je treba tam dať tých 5 ml oleja ..najlepšie nejaký tlmičový 15W alebo ideálne RedRum od PitStop. Pozor aby sa ti tam nedostal nejaký bordel ... hrozí poškriabanie a zničenie vzduchového piestu.
Druhá možnosť... skús pred jazdou otočiť bike tak na 15 minút hore kolesami a nechaj ho tak postavený. Mazací olej v nohách by sa mal dostať až k horným tesneniam, všetko by to malo premazať a vidlica by mala mať ľahší chod ...
Ak nič z toho nepomôže daj vidlicu spraviť Lapierrovi alebo mne, alebo niekomu v tvojom okolí kto sa tomu rozumie.
23.05.2011 - 13:26:21
00
Nemas v kompresnej patrone dole ten uzaver prestelovany tak, ze sa nechce poriadne otvorit ? To mi jedna patrona obcas robila na Rebe, ked som to rozobral a zlozil, tak to na cas prestalo robit |( ... potom je taka divna, necitliva na zaciatku.

ps: to, ze servis tvrdi, ze je to normalne ma obcas dokaze vytocit do nepricetnosti (nielen s vidlicou)

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

23.05.2011 - 13:34:47
00
ked si si isty, ze ta vidla chodi po tom servise inak, tak to tam posli, ja som moju rebu musel posielat 2x na doladenie chodu/citlivosti, lebo po prvom servise chodila dost necitlivo, prvotne popruzenie tiez malo vacsi odtrh, tak ale zobrali to a snazili to napravit (bez nejakeho vymyslania) aby to islo citlivejsie a hladsie..ale mne vtedy menili puzdra, takze mnohi povedia "dalo sa to cakat" D :D

XC biker :-)

23.05.2011 - 13:48:43
00
keyboard_arrow_up