Ahojte, už dlho sa rozhliadam po cestných
bicykloch a teraz nadišiel čas kúpy, no asi najviac inklinujem k modelom od
Canyon. Až nedávno som zistil / uvedomil si, že oni vlastne predávajú len cez internet. To je v pohode, no zistil som aj to, že kamenné obchody sú na to akosi háklivé a že
servis môže byť dokonca problematický. Niekde len "odsúvajú" takéto
bicykle až na posledné miesto (čo počas sezóny znamená, že sa na rad ani nedostane), niekde (vraj) také bicykle ani nevezmú a niekde chcú pomerne radikálny príplatok, napr. ma dosť zaskočil cenník
Kaktus Bike, kde chcú príplatok cca 80%! (
https://www.kaktusbike.sk/sub/kaktusbike.sk/images/Servisn%C3%BD%20cenn%C3%ADk%202021.pdf)
Tým servisom myslím bežnú preventívnu údržbu - základné veci ako výmena reťaze, možno doštičiek si spravím sám, ale nerád sa rýpem do niečoho, čomu nerozumiem (napr. hydraulické brzdy, či prípadné doladenie prehadzovania) a nechám si to spraviť odborníkom, v konečnom dôsledku je to lacnejšie, čas je drahý. Nehovoriac o tom, že moje neskúsené oko si mnohé veci ani nevšimne.
Zaujíma ma, aké máte skúsenosti so servismi, ak máte takto kupovaný bicykel. Je to naozaj častý problém? Alebo len zriedka? Pripadá mi to zvláštne - sám som sa venoval predaju tovaru (v inej oblasti) a rýchlo som pochopil, že dnes to je nerentabilné a proste je doba veľkých e-shopov, no výborne sa dá zarobiť na odborných službách, tovar nemá byť dominantný. No ale darmo nad tým špekulujem, zaujíma ma reálna situácia.
Predpokladám, že v MTBIKER by servis nebol problémom, no mám to trochu ďalej.