Dávnejšie som riešil tento problém s medelom Guide T (tiež základný model bez akéhokoľvek nastavenia na páke) tak by som to skúsil nasledovne:
- vytiahni
koleso z rámu/ vidly,
- medzi platničky vlož buď plochý šrovbovák alebo plastové spacere proti stlačeniu brzdový platničiek, alebo montpáku - POZOR všetko nech je odmastené aby si nekontaminoval platnicky,
- jemne stlač páčku aby sa piestiky o kúsok vysunuli = týmto zmenšíš medzeru medzi platničkami,
- vlož koleso naspať
- teraz by mala páka zaberať skôr, ak nie celý postup opakovať.
Rob to pomaly a radšej na viackrát, aby piestiky neboli vysunuté až priveľmi (potom ti platničky budú permanentne drieť o kotúč a bude ich treba rozťahovať).
Keď skončíš bude treba asi nanovo vycentrovať celé prasa aby platničky nešúchali o kotúč.
Skontroloval by som aj platne, sram má minimálnu hrúbku platničiek (brzdná plocha + nosič) 3mm - všetko čo je pod je zrelé na výmenu.