Kliknutím prejdeš na
www.force.cz
Reklama
mne to robilo na starej rebe dualair 120... tiež v zime.. klesala na zdvih 3cm, po pretesnení všetkých krúžkov vo vzduchovej časti to bolo ok

bikujem pre radost...

11.01.2016 - 22:08:18
no veď prave, ja to nemam tak zmáknuté ako ty len logicky uvažujem čo a ako. Skusim najprv natlakovať vonku a uvidime čo to bude robiť ako sa bude správať :) ak nie, tak to vidim na repas :) za každu radu ďakujem :)

Dig it - Ride it.

11.01.2016 - 22:24:45
Vie mi prosím niekto vysvetliť význam "prelievania" vzduchu v dual chamber tlmiči cez tzv. "transfer ports"? Ani po preštudovaní tohto v tom nemám úplne jasno: http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-negative-spring-air-shocks-2012.html


Veď predsa pri kompresii tlmiču chcem, aby mi rástol tlak v pozitívnej komore. Lenže podľa hentoho, vzduch od určitého momentu začne hlavný piest obtekať- z pozitívnej do negatívnej komory. To ale spôsobí stratu tlaku v pozitívnej komore, nie? Či tie "transfer ports" sú tak malé, že strata tlaku za tú krátku dobu bude minimálna?

Ak mi do toho niekdo vnesie trochu viac svetla, budem mu vďačný, potrebujem to pochopiť. Nechcem zakladať kvôli tomuto novú tému, tá minulá kde som chcel pochopiť anti-rise sa moc neujala :D
11.01.2016 - 23:57:56
Podľa mňa sú tie obrázky zlé a robil to niekto, kto tomu nerozumie... takže je jasné, že z toho nemôžeš pochopiť ako to funguje. ;)

V skutočnosti žiadna transfer sleeve neexistuje. Je to High volume sleeve a len pridáva objem pozitívnej komory cez horný "transfer port". Dolný transfer port v skutočnosti nie je prepojený s touto komorou a je to len priehlbina = drážka v tele komory cez ktorú sa dotlakuje automaticky negatívna komora. V skutočnosti nie je tak ďaleko vo zdvihu tlmiča ako je na schéme ale je pár mm od stavu kedy je tlmič roztiahnutý na maximum. Pri stláčaní prechádza tesnenie cez túto drážku a po jej prechode sa opäť komory uzavrú a oddelia.
No a maximálnu dĺžku tlmiča neudáva vzduchová komora ale tlmiaca časť ktorá má svoj doraz. Samozrejme, že to je zoptimalizované tak, aby sa tlaky vyrovnávali približne v tejto polohe a ďalej už vznikala minimálna sila ktorá by chcela tlmič rozťahovať.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 00:46:19
Ďakujem, takto by to aj mne dávalo zmysel :)

No v tom článku čo som nalinkoval je aj obrázok, ktorý vyzerá dosť oficiálne, a na ňom ten popis súhlasí s tou schémou a z tým, čo som písal v 1. príspevku, a z čoho som zmätený :D
12.01.2016 - 09:15:12
Áno videl som ho a tiež ma prekvapila takáto hlúposť v tak dôveryhodne vyzerajúcom obrázku. :)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 09:22:26
No tak to je moc, takto zavádzajúce zdroje :D Ja som tlmič nikdy rozobratý nemal, tak som odkázaný veriť tomu čo mi napíšu/povedia skúsenejší.

Nemal by si pre mňa nejaký odkaz, kde by to bolo detailne vysvetlené tak ako to skutočne funguje? Nie že by som Ti neveril, ale hodila by sa nejaká rozsiahlejšia písaná forma, a hlavne pravdivá :D

Každopádne Ti veľmi pekne ďakujem za objasnenie :)
12.01.2016 - 09:31:05
Nemám nejaké materiály, všetko píšem z hlavy na základe skúseností. :)

Ale keď už cutway fotky tak tieto:





Tu je pekne vidieť prepúšťaciu drážku

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 09:38:22
Ehm, ja ju tam akosi nikde nevidím, ani na tom priereze :x :$
12.01.2016 - 09:46:59
V priereze nie je vidieť a na tlmičoch s HV komorou ju fyzicky zvonka neuvidíš, iba na tlmičoch s klasickou malou komorou a bez autosagu alebo Evol komory (2016).

Príloha:
117667_686930.jpg
117667_686930.jpg 51.71 KiB 1 014

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 09:51:33
Aha, no hen to som videl, ale ale nepredpokladal som že by to mohlo byť hen to.. Nie je mi teda úplne jasné ako to funguje, ale už nechaj tak, nebudem Ti otravovať život, snáď už si to doštudujem sám :D
12.01.2016 - 09:55:53
Jednoducho, drážka je širšia ako tesnenie na hlavnom pieste a keď sa tlmič pri tlakovaní postupne rozťahuje príde až do polohy keď je v drážke a vtedy prejde tlak aj za tesnenie do negatívnej komory. Pri stláčaní tlmiča sa pri presune tesnenia späť za drážku komory definitívne oddelia a v + stúpa tlak, zatiaľ čo v - klesá.

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 09:58:03
Aha, čiže ako tomu správne chápem, v oboch komorách je po natlakovaní, v rovnovážnej polohe rovnaký tlak? Mne to z toho obrázku najskôr pripadalo, ako by tá drážka bola "vtlačená" dovnútra, preto mi to nedávalo zmysel :D
12.01.2016 - 10:06:51
Ona je práveže vytlačená zvnútra von.

Zjednodušene sa dá povedať, že - áno tlaky sa vyrovnajú... v skutočnosti to nie je až tak jednoduché a tlmič sa ešte stále čiastočne rozťahuje až do polohy kým ho pustí tlmenie - to už je tesnenie až za drážkou a komory sú opäť oddelené. U rôznych dĺžok tlmičov je to všetko trochu iné ale pre základné pochopenie ako to funguje stačí prvá veta v tomto odstavci. :)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

12.01.2016 - 10:13:27
Hej, veď už viem, že vytlačená z vnútra von, len najskôr to bol taký očný klam :D

Okej, toto mi zatiaľ stačí, už mám na čom stavať ďakujem :) Trošku sme to tu zaspamovali, ale nemyslím si že to je OT :D
12.01.2016 - 10:21:28

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty ~ Vidlice a tlmiče ~ Odpružené vidlice)