na vidle mam priamo tabulku...ze hmotnost prislusny tlak...zatial co v papieroch k tlmicu...je len udany sag...ku danemu zdvihu tlmica :) to som tym chcel povedat :) volaj to ako chces ale RP2 ma len uplne zamknutie alebo uplne otvorenie :) zatial co RP23 ma tri polohy propedalu..ale uplne uzamknut sa neda :)
04.06.2012 - 15:33:31
00
no tou tabuľkou na vidlici by si sa tiež nemal na 100% riadiť, tiež je dôležitý len SAG a potom celkové správanie vidlice v teréne.

RP2 má iba vypnutý/zapnutý propedal, RP23 má možnosť nastaviť "silu propedalu" v zamknutom/zapnutom móde - tiež tam je páčka na zapnutie a vypnutie propedalu, ale navyše to koliečko nastavovania sily.
To že sa ti zdá že to má úplné zamknutie naznačuje to, že tam máš obmedzenie kompresie na najvyššej hodnote, ako býva pri Haibikoch zvykom :) Takže celkom slušne zabitá citlivosť aj keď máš otvorený propedal.
04.06.2012 - 15:37:44
00
jjsan zrejme máme rovnaké bike čo súdim s tvojho profilu.Ja mám Meridu one twenty 2012.Ak je to tak skús poriešiť moj problém či to máš aj ty.
Jednoducho zhrnuté tlmič mi okamžite nereaguje na tlak vzduchu až po 5 mm stlačenia sedla narazím na odpor vzduchu nafukanom v nom.
Dík
04.06.2012 - 16:36:35
00
PatrikL ja len vravim ze pri vidle ti aspon cca pomaha tabulka...zatial co na tlmici sa riadi len podla sagu :) ja pouzivam o trochu nizsi tlak ako by som mal vo vidle mat...je citlivejsia...a v karpatoch som doraz este nedal :) ohladom tlmica....ano mas pravdu...napisal som blbost :$ je pravda ze ten tlmic nieje az taky citlivy.... :) mne sice celkom vyhovuje ze ked zapnem propedal...tak ho vlastne locknem :) nehupe totiz..a tym padom sa mi do kopca ked idem do pedalov ide ovela lepsie :) a sice mi to celkom vyhovuje..ale citlivejsi tlmic by som bral... :) nevies mi poradit kde, alebo kto by mi vedel ten tlmic upravit na co najvecsiu citlivost?? :)
04.06.2012 - 17:27:38
00
Misopetrovic mas v tom kapku bordel :)
Laco ma pravdu nie je to normalny stav. Ci uz pri rp2 alebo rp23. Tlmiaca cast funguje spravne, je to problem vzduchovej komory. Neviem odkial si. Zabal tlmic a posli ho do Suspension clinic, oni ti problem vyriesia a potom ti to bude chodit bez mrtveho bodu, ja osobne na niecom takom nedokazem jazdit, je to o nervy. Nastavit spravny sag je potom nemozne, cize cela charakteristika je in de pitsch.
04.06.2012 - 19:24:43
00
nevies mi poradit kde, alebo kto by mi vedel ten tlmic upravit na co najvecsiu citlivost?? :)

lacno napríklad u organizátora tejto akcie sukromne-akcie/mtbiker-5-expedicia-t27892.html :D Mimochodom mohol by si tam aj ísť :)
Len potom by si medzi zapnutým a vypnutým propedalom nemal takmer žiadny rozdiel, takže do kopca by si sa musel naučiť pekne šlapať a nie dupať :D
04.06.2012 - 19:32:58
00
jogcar : sag sa da nastavit v pohode...pri vypnutom propedale nastavim sag...a je to nastavene dobre :-) problem je len s tym ze pri zapnutom propedale funguje ten propedal ako lockout :-) mne sa praveze ten ''lock'' celkom lubi...vravim ked sa postavim tak mozem dupat bez toho aby bajk hupal :-D

PatrikL : diki tak napisem lapierovy...ohladom nejakych informacii :-) hmm...no uvidim....v septembri mi zacina skola...ale mozno by som to s rodicmi dokazal nejako vybavit...aby ma vypitali na tych par dni...sak to je este len zaciatok roka :-D uvidime september je daleko :-) a hlavne netusim ze kolko by to stalo takyto vylet :-)

a ohladom tlmica...po tej uprave by teda mal byt ovela citlivejsi....a naozaj medzi zapnutym a vypnutym propedalom nebude citit velky rozdiel??tak naco tam potom je?? som v tom nejak mimo :$

ja aj tak za posledny mesiac som tlmic propedalom ''zamkol'' len asi raz....nepotrebujem to...lebo mi nerobi problem slapat pekne v sedle....:-) ale niekedy ho zamkinam rad...zavisi to od okolnosti :-) zamkol som ho naposledy ked som isiel asfaltom z bratislavy do pk cca.pred dvomi tyzdnami :-)
04.06.2012 - 21:12:50
00
myslim, ze v tom pripade bude ideal to dat na mid compression a bude to dostatocne citlive. A bude este dostatocne citelny aj propedal (:))
04.06.2012 - 22:31:45
00
Reakcia na:
...a naozaj medzi zapnutym a vypnutym propedalom nebude citit velky rozdiel??tak naco tam potom je??...


Rozdiel tam je vždy, no s úpravou CT na min sa ten rozdiel výrazne stráca, narastá však citlivosť. V praxi to funguje tak, že olej pri kompresií má dve (tri-pre vysvetlenie princípu uvažujem dve) cesty. Jedna je cez ihlu propedalu a druhá cez labyrint a planžety. Pri otvorenom propedale je ihla voľná olej môže pretekať plynulo pri menších prietokoch - tlmič sa javí citlivý/otvorený. Pri väčších nárazoch sa otvorí aj druhá cesta cez planžety za labyrintom. Po zapnutí propedalu je výrazne obmedzený prietok okolo ihly propedalu tým pádom sa olej prediera ťažšie.
Ak sa zníži úroveň CT, olej už dokáže cez tento labyrint pretiecť s menším odporom, t.z. ak zapneš propedal, prietok oleja ľahšie otvorí tieto planžety druhého prietoku. Keď však znížiš úroveň na úplne minimum už ide olej bez výraznješieho odporu druhou cestou a tým pádom nemá uzavretie tej prvej výraznejší vplyv na správanie sa tlmenia iba ak obmedzuje do určitej miery prietok oleja.
Takže propedal tam stále je ako má byť ale vplýva výrazne menej na tlmenie ako predtým. Rozdiel tam vždy je, len nie kadžý dokáže takéto veci vnímať.
V úpravách sú samozejme určité obmedzenia z hľadiska funkčnosti tlmenia... ale to sem nepatrí. :)
04.06.2012 - 22:48:45
02
lapierre :y:
04.06.2012 - 23:08:32
00
takze keby to bolo na zlatej strednej ceste....tak by bola citlivost dobra...a zaroven by bol aj nejaky rozdiel medzi zapnutym a vypnutim propedalom? lapierre ak to vies upravit kolko by to stalo? a este jedna otazka bude z toho potom odost vecsia hupacka ako teraz?? alebo sa to prejavi hlavne pri citlivosti na mensie nerovnosti??
04.06.2012 - 23:55:20
00
Hlavne sa pozri o aký tlmič ide. Základ je, či to je tlmič ešte bez boost valve alebo s ním, no a potom aká je úroveň CT. To sú základné údaje aby som vedel povedať viac...
Logicky, ak sa zvýši citlivosť tlmiča, bude aj "húpavejší". Ale toto sa dá čiastočne obmedziť spôsobom šlapania. Čiže to ako sa prejaví "húpavosť" je skôr o jazdcovi (ale veľký vplyv má na toto zadná stavba a jej pedalkick back, no to je už z inej témy :) ). Čiže je to relatívny pojem, zatiaľ čo citlivosť tlmiča na nerovnosti sa prejaví určite u každej zadnej stavby aj jazdca. ;)
05.06.2012 - 00:37:56
00
Miso, existuje 200 podstatnejsich faktorov ako pohyb vo zdvihu 5mm a teba zaujima akurat to hupanie. Nechcel si si kupit nahodou ht? Ten bike som testoval a pohupovanie mimo medzu som nezistil. Treba si ujasnit priority. To co chces ty sa vola brain2. Cize si kup spesla. Inak Ti bude aj najlepsi bike"hupat".hnusne slovo. Ked skocis na hocijaky bike, motorku tak sa pohupne. Treba popracovat aj na technike zaberu. Kazdy system ma svoje vyhody. A ked ho prenastavis bude este aktivnejsie "hupat":)
Lapierre v serii mal maly tlmic a c na high.
05.06.2012 - 09:09:37
00
len pre zaujímavosť,keď sa tu píše o tlmičoch,na Yeti 575 je Fox RP23 s týmito nastaveniami:
velocity tune F(v modrom štvorci)
rebound tune M(v červenom štvorci)
boost valve tune 150(v šedom štvorci)
viem len tolko,že ten tlmič je ladený konkrétne na túto zadnú stavbu,ale čo znamenajú tie označenia,netuším,vie to niekto polopatisticky vysvetliť ?
nie že by som chcel nejaké nastavenia meniť,vyhovuje my to tak ako to je-nepoužívam ani propedal
05.06.2012 - 10:02:10
00
"velocity tune F"
Najväčšie obmedzenie kompresie, takže od ideálnej citlivosti máš veľmi ďaleko :)
05.06.2012 - 10:08:37
00
keyboard_arrow_up