broomtulus z toho čo so vyčítal ja, ako svoj problém opisuješ, mi nevychádza nič iné ako skúsiť si nastaviť tlak podľa seba. skús medián medzi 80psi a 120 psi čiže 100 psi :D
veď tabuľkách sú odporúčané hodnoty no nie záväzne. Ale môžem sa mýliť? :D prajem úspešné nastavenie.
22.03.2014 - 20:35:08
01
No osobne si myslím že je problém úplne inde ako hľadáte. Tlmenie je takmer isto v poriadku.
Fox menil systém Floatu u modelov 2013 (zrejme to platí len pre performance a factory, evolution zrejme ostali ako doteraz). Nový systém je charakteristický tým, že je komora oveľa väčšia a aj pri doraze progresivita až tak výrazne nestúpa ako u starších modelov. Riešenie je skúsiť naliať na piestik + 10ml oleja resp. viac podľa konkrétnej sitácie.

Na piestik sa dá použiť RedRum avšak nemal by sa miešať s Fluidom ktorý tam je od výroby.

Malo by to pri tlaku ktorý ti vyhovuje aj na SAG zabezpečiť, že vidlica nepôjde tak ľahko na doraz. Toto je najjednoduchšia metóda ako si s tým poradiť. ;)

Lovu zdar!
22.03.2014 - 20:43:18
00
Dikes za rady. Nebudem teraz mesiac doma, tak si to v pokoji nastudujem. Co som uz vycital tak Fox v poslednom case bezne predava vidlice bez oleja, nerozumiem preco (ci ich vo vyrobnom procese nestihaju naplnit, aby toho viac vyrobili). Urcite ju rozoberiem, aby som mal 100% istotu, skusim aj inu pumpu. Nove 2014 modely este nemaju na servisných strankach, tak to skusim podla 2013 alebo im napisem, nech mi k tomu nieco poslu.
22.03.2014 - 21:04:36
00
To by bola "az prilis dobra progresivita" keby takto mala fungovat vidlica na XC. Predtým som mal RockShox Reba. Tym, ze ide velmi lahko som myslel to, ze ak mam tlak podla svojej hmotnosti (80psi) sadnem na bike a vidlica sa zanori 3/4 dovnutra :(, ak zvysim tlak na 120psi zanori sa cca 1/4 dovnútra. Vidlica je nova, nebola este jazdena.


celý deň nad tým rozmýšľam, mne to pripadá tak, že to tlakuješ na nižší tlak, ako máš mať, takže zlá tabuľka?
To čo som našiel na webe je:
120mm zdvih
77 - 84kg 80psi
pre 32 FLOAT 27.5
máš do 84kg?
navyše to info od Lapierra o väčšej komore.

o chvíľu bude musieť byť každý užívateľ vidly "jadrový fyzik" :)
22.03.2014 - 21:14:03
01
Ja som pochopil, ze aj ked natlakuje vidlicu na maximalny odporucany tlak (viac ako 120 psi by sa fukat nemala) tak ma stale SAG 1/4 t.j. 25%. Len teda chyba udaj, ze kolko jazdec vlastne vazi.
22.03.2014 - 21:28:09
00
Ferisko spravne si to pochopil. Vazim priblizne 78kg aj ked som komplet obleceny na bike, tak viac ako 84kg nemam, teda podla tabulky tlak 80psi. Pri maximalnom tlaku je sag cca 3cm co je vela, pri 80psi je sag cca 8-9cm co je katastrofalne vela :tmi:
22.03.2014 - 21:41:32
00
Fakt skus na zaciatok druhu pumpu. Neviem ako 2014, ale moja 2013 Foxa nafukana na 110psi je jak pevna vidlica pre mna s mojimi 72kg :D
22.03.2014 - 22:18:26
01
Ako už Lapierre písal, problém naozaj bude vo veľkosti komory, ale liať nadbytok oleja do vzduchovej komory nie je tiež najšťastnejšie riešenie, hlavne pri nalievaní od oka ;)
Lapierre to má už zrejmé odskúšané, takže držal by som sa len jeho odporučaním +10ml. Lebo keď sa zaleje olejom celá vzduchová komora vidla môže mať názov Hi-ten :D ,,toho hádam nik nie je schopný´´ :D
Už neraz som povedal aj tu to spomenie, že FOX suspension sa vrátil v súčasnej dobe o veľký krok späť. Akoby vývojári vo FOX suspension zaspali alebo odišli preč.
Z toho čo som si tu už mal možnosť prečítať by sa dala zložiť fakt že hej supiš bombová vidlica, naozaj Ty čo tu prispievate svoje skúsenosti a poznatky a to nie len naštudované, ale aj otestované praxi by sa dalo využiť len keby sa Vás páni Bikeri výrobcovia spýtali!!! Vďaka za vaše nejedno know how. Life is like riding a bicycle
22.03.2014 - 22:22:53
01
To je trochu blbost. Skusal si niekedy svoju foxu natlacit na 120psi? To je neskutocne tvrda "pruzina" potom. Vsak vtedy 110kg jazdci maju problem dostat sa na 20% SAG. A on pise ze ma 78kg. Podla mna ma fakt zlu pumpu alebo mu vzduchova komora netesni.

//edit: aj ked uz asi tusim kde je problem. Ten navod na stranke foxu bude uplne mimo. Lebo 2014 Foxy sa maju fukat ovela viac ako 2013 a starsie.

Navod pre talas ale zmenit nezabudli:
http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=31#settingforkairpressure
22.03.2014 - 22:26:58
00
fakt to vyzerá na pumpu, nehladiac na údaj o tkalu z pumpy, ak mu zatazenie zozerie 3/4 zdvihu je tam malo vzduchu
zhrniem:
- komora mu tesni, netesnost by si vsimol, hlavne netesnost na 3/4 zdvihu
- liat dalsi olej do komory? na čo? ak by ho bolo malo prejavovalo by sa to inac, tvrdsia charakteristika ...
- olej v tlmici je, nefungoval by mu odskok (rebound), co skusal

od zaciatku mi to silne pripominalo môj pripad, viac kil v kombinacii s Raidon X3
natlakovane spravne SAG velky vidla priliz makka
natlakovane vela SAG OK vidla priliz tvrda
po prestudovani materialov som zistil, ze ma vlastne malu vzduchovu komoru vo velkosti injekcnej striekacky v tej ich "slavnej patrone", to je ale iny pribeh, nie pribeh tej Fox-y
23.03.2014 - 08:28:04
00
2013 Talas mal max tlak 125psi, 2014 talas ma max tlak 200psi.... 2013 Float mal max tlak 125psi a podla mna pako co aktualizoval copy&paste dokumentaciu pre 2014 float zabudol zmenit tlaky. V tom je cely problem. 120psi bude u jeho vidlice tak pre 70kg cloveka (odhadom podla tych talasovych tabuliek). Ale radsej nech si to preveri s Foxom.
23.03.2014 - 10:28:18
00
moju 34 Float fúkam na 60 PSI,vtedy pekne využíva zdvih,k dorazu ju dostanem len pri nevydarenom dopade pri skoku,mám 80 kg-ak by som ju prifúkol na 120 PSI,netlačím ju ani 3 cm
23.03.2014 - 10:40:55
00
O servise a intervaloch tu bolo podaného už hodné, ale snažím sa nejaky mesiac vyriešit môj problém s Fox Float Evolution CTD O/C 100mm 2013 ....po probléme s ctd systémom som mal problém aj so spomínanim odskokom, ale reklamácia všetko vyriešila...po výmene oleja a gufier som myslel, že sa môjho problému zbavim ale nie....tak teda k veci...ako je možné, že po výjazde v trošku horších podmienkach...blato, voda a pod. Moja vidlica začne strácať citlivosť a akoby doslova úplne trhal chod....naposledy sa mi to stalo pri umývaní bajku...umyl som kolo a následne nato ked sa dostala voda pochopiteľne aj na vidlicu, tak ten chod bol hrozný a ako keby trhaný...odskok sa strašne spomalil a vyrieši to vždy až nastriekanie vnútorných nôch sprejom..čo mi príde dosť nezmyselné, nakoľko tá vidlica by mala byť logicky mazana samostatne.V mojom okolí mám dvoch ľudí s takou istou vidlicou a problémy nemajú...snažím sa to od novoty striekať vždy sprejom...ale ten chod sa predsa takto meniť nemôže....Môj dojem je v príliš veľkej tesnosti gufera, ale to je len môj možno smiešny posudok...neviete mi poradiť? Ďakujem za hociaky ohlas....
23.03.2014 - 11:14:33
00
Ako tak čítam dlhšiu dobu túto tému (a aj nejaké iné), tak by som viacerým odporúčal rovno sa tých vidlíc zbaviť pokiaľ majú ešte aspoň nejakú hodnotu :) Preboha však nová Dual Air Reba stojí teraz 220€ (v tomto prípade asi sadne tapered stĺpik a 26" rozmer kolies: http://www.actionsports.de/de/komponenten/gabelndaempfer/federgabeln/9149/rock-shox-reba-rl-dual-air-26-weiss-sale?c=155 ) , stále sa nájde kopec ľudí ktorí Fox považujú za niečo extra a možno dajú za takúto vidlicu aj zo 250€. Možno nejaký blázon aj viac ponúkne.

Len pozerám že ten bicykel na ktorom je asi tá problematická vidlica akurát predávaš, ak sa ho chceš zbaviť tak neviem či má zmysel to nejako extra riešiť.
23.03.2014 - 11:47:05
00
...nepotrebujem sa ho zbaviť silou mocou... :-) a hľadám tu radu ako problém riešiť nie ho obchádzať...nikto sa s tým "údajne" nestretol...
23.03.2014 - 12:00:25
00
keyboard_arrow_up