Reálne sa ložiska jedného typorozmeru často robia u jedného výrobcu, druhý typirozmer u iného a navzájom si ich predávajú a potom balia a branduju pod svoju značku.[/quote]
volodaj
....táto informácia sa dá aj niekde overiť ??....alebo je to len tvoja teoria .hypotéza,konštrukt
04.01.2023 - 15:48:11
00
Okrem toho, že nám to po nástupe vraveli na produktovom školení, že niektoré rozmery sa robia aj pre konkurenciu a iné naopak od nich kupujú. A za druhé mi stačí zísť z kancla dolu na halu, kde vidím ložiska balené ako INÁ, FAG a SKF.

Venujem sa inej oblasti, nie priamo ložiskom, ale nemám prečo tomu neveriť. Celý automotive takto funguje.
04.01.2023 - 15:55:46
14
LukasOn napísal:
Len na tej stránke akosi nikde nevidím o akého výrobcu ložiska sa jedná, pozri link čo som sem dával ja tam výrobcu nevidím

Kludne im napis, ja tipujem EB vyrobcu.
Ked som u nich nakupoval cely set na komplet bike, boli loziska od NSK ci SKF, pri standardnych rozmeroch je vyrobca uvedeny.
04.01.2023 - 18:03:37
01
Nájde sa tu nejaký majiteľ Trek Remedy 2019-22, ktorý už menil ložiská zadnej stavby? Rád by som vedel potrebné rozmery a dopredu ich objednal. Nech ho nemusím rozoberať, keďže počasie stále praje jazdeniu. Prípadne link, kde by som to našiel. Všade ponúkajú len predražené kity a neuvádzajú rozmery ložísk ktoré v nich sú. Díky moc.
07.01.2023 - 20:31:42
00
Neviem Vlado, či radšej predražený originál kit nekúpiť. ja som teraz zháňal na nový rok ložiská hlavného čapu, lebo nejako som si nevšimol, že sú komplet rozbité a 2ks neoriginálnych Enduro stálo na rýchlo 80eur, sú tam 2-radové ložiská...Originálna sada TREK - 2 ložiská, oska, podložky a koncovky, tá sada stála okolo 45 eur celá. Celkovo som z 12 ks ložísk už menil 10. Ale čísla nebudú pasovať s Remedy asi.
07.01.2023 - 20:45:40
01
Dobré vedieť. Práve preto som chcel tie čísla ložísk vedieť, nech si to viem porovnať či sa to oplatí kúpiť origo sadu alebo brať inde. Ja mám zatiaľ origo ale začínajú už mať vôľu niektoré a iné zase trochu drhnú. Tak som sa rozhodol, že to vymením rovno všetko komplet spolu s hlavkom a ložiskami v kolesách nech je pokoj. Stred som menil túto sezónu a ten je zatiaľ OK.
07.01.2023 - 20:49:47
00
Pri zimnej údržbe došlo aj na kontrolu ložísk.Po demontovaní orecha z náboja reku strčím prst do ložiska v náboji DT Swiss a vyskúšam či sa točí lahko.No s prekvapením som zistil že sa lahko netočí,práve naopak, zadrháva sa,skacká a krokuje.Prvé čo ma hned napadlo bolo že sa do neho dostala nečistota.Tak som ložisko z náboja vyťiahol vyťahovákom na ložiská.A prišlo dalšie prekvapenie,ložisko sa zrazu točilo volne bez zadrhávania.Odstránil som krytky a vymyl som pôvodnú vazelínu,a naplnil som ho novou.Opätovne som ložisko nalisoval do náboja.....a ložisko sa pri pootáčaní znova zadrháva ako pred tým.Tak toto je záhada ktorú potrebujem vyriešiť.....Stretol sa už niekto s takýmto problémom ? A ako ste ho vyriešili ?....ložisko s druhej strany náboje,teda od brzdového kotuča sa točí lahko.
23.02.2023 - 18:51:22
00
Mne sa toto stalo na náboji DTswiss350 - aktuálny model - zadný. Kúpený krátko na to ako tieto náboje boli dostupné v eshopoch, čiže zo začiatku produkcie. Náboj šiel,ale divne okamžite od kúpy, zaplietol som ho do kolies a šiel rovnako divne dlhšiu dobu, až ma dojedoval, tak som sa rozhodol, že skúsim vymeniť ložiská. Po otvorení som zistil, že ložiská sú ako nové, ale mal som už kúpené Enduro hybridné keramické, tak som ich tam nalisoval - nebolo to lisované naspäť pomocou oficiálnych prípravkov. Po nalisovaní a dotiahnutí v ráme bicykla ložiská šli opäť trhano.
Teraz asi po roku jazdenia s takýmito ložiskami som objednal na skúšku ložiská čo sú v podstate do čapov rámov Enduro MAX, ale našiel som, že môžu ísť aj do náboja ako robustnejšia, ale vyššie odporová alternatíva. Pri rozoberaní cez vyklepnutie ložiska cez osku som zistil, že som zničil pôvodnú osku, tak som objednal aj novú osku a aspoň základné lisovacie koncovky originál DTswiss. Celé som to podľa postupu zmontoval s novou oskou a čuduj sa svete náboj zrazu chodí hladko. Tie ložiská majú naozaj vyšší odpor, ale chod je krásny hladučký, len po zatočení sa koleso netočí ako na kvalitne premazanej keramike, ale pomerne rýchlo sa plynulo zastaví.

Ešte k tomu dodám, že keď šli tie ložiská nafigu, tak po jemnom klepnutí po oske ako keby si šiel oficiálnym postupom vybrať ložisko, tak ložisko sa akoby uvolnilo a zrazu náboj šiel ľahko, ale dotiahnutím v ráme zas chod ložísk začal drhnúť.
23.02.2023 - 20:06:21
00
Čiže problém bol v nesprávnom lisovaní, kvôli ktorému boli ložiská nesúosé.

Ja som sa takto obabral s ložiskami v 10-ročných NOVATEC nábojoch. Hovorím si, niekto mení každé 2 roky, ja by som mohol po 10 rokoch keď stále pridrhávajú. Vybral som staré, v ruke išli hladko. Nalisoval som nové s pomocou pevnej osky a ďalších domácich "prípravkov" a nové idú nádherne hladko.
Potom som do nových nábojov išiel lisovať nové ložiská, ale kvôli toleranciám sadli nakrivo. Tak som si dal 3D vytlačiť perfektné prípravky, prelisoval a ložiská idú jak víno.

Keď na PR fotkách z továrne vidím, ako do náboja alebo prevodovky zatláčajú ložiská tou ručnou vertikálnou pákou, tak mi je nevoľno.
24.02.2023 - 14:20:16
00
https://www.youtube.com/watch?v=Jdo8aVig6oE&t=21s

.....je to nutné aby ložiská v náboji boli nalisované s tak velkým presahom ako to vidíme na videu ?.Ak ložisko s takto tenkým vonkajším kružkom ako z kohutej tváre :D nalisujeme do náboja,totálne a na večné veky na ňom zlikvidujeme radialnu vôlu.Potom sa vám velmi lahko môže stať,že idete meniť ložiská kvôli tomu že zadrhávajú a potom s hrôzou zistíte že nové ložiská zadrhávaju tak isto ako tie staré.A začne vás obchádzať myšlienka že sa vám pri lisovaní asi skrížili.To je mýtus.Ak je ložisko už v diere,nemôže byť skrížené.Ložisko sa po nalisovaní musí točiť lahko bez akéhokolvek zadrhávania......Ak nie,musí ísť von !....Výrobca ložisk lisovací presah nestanovuje .Máme 2 možnosti ako túto anomáliu odstrániť.Bud vybrusime dieru v náboji cca o 0,02mm alebo použijeme ložisko s väčšou vôlou ako je štandardná.Tieto ložiská výrobcovia označuju ako C3,C4 a C5.Štandardná vôla tohoto ložiska je 0,0012mm,vôla ložiska C3 je 0,0015mm.Ja som zvolil prvu možnosť a dieru som vybrusil.Ak niekto bude chcieť pošlem mu technologický postup.
28.02.2023 - 09:21:39
02
Kľudne daj technologický postup aj sem. Aj keď v priemerne vybavenej dielni s rôznymi lisovacími prípravkami, sťahovákmi, golami, momenťákmi, stojanmi a inými vecami za tisíce eur si myslím, že sa ťažko nájde nástroj na frézovanie tela náboja o 0,02mm. Táto mašinka je napríklad jedna z mnohých vecí čo mi chýba vo výbave. 🤷‍♂️
28.02.2023 - 09:45:12
00
.....nie som si celkom istý či použitím ložiska C3 by sa problém vyriešil....neskušal som to ako píšem vyššie.Možno tak C5,ale tie zohnať je hotová nemožnosť.....Napríklad niečo som pobrusil a bál som sa aby som dieru neprešvihol,lebo to by bol velký pruser a nalisoval som ložisko ktoré som používal ako pokusného králika a očakával som nejaku zmenu.Zmenu som v podstate necítil,lebo tým prvým brusením som len zmiernil pnutie náboja ale ložisko stále bolo zadrhnuté rovnako.Druhé brusenie už malo progres.No a tretie brusenie som si už kontroloval valcový kalibrom 29.97mm s použitím tuširovacej pasty-berlínska modrá..... až kým kaliber neišiel do diery vsuvne s miernym tlakom.......potom som si otvoril pivo :D
28.02.2023 - 11:22:40
01
To aby človek, ktorý chce mať všetko na bajku v tip top stave, malv servisnej výbave aj CNCcku... ale je smutné, že aj výrobcovia ktorý si účtujú pomerne slušne sumy za svoje produkty vypúšťajú do sveta vo veľkom takéto nepodarky a samozrejme na nich nechýba QC...
28.02.2023 - 11:36:15
01
.....tak potom ak tí ktorí maju konusové naboje tvrdia že im sa kolesá točia lahšie ako na priemyselných ložiskách maju asi pravdu.
28.02.2023 - 14:03:05
01
Ja si myslim ze cely problem co sa tuna riesi je nedolisovanie loziska v jeho sedle. Neviem si velmi predstavit ako mozu byt loziska nalisovane nesuoso, pokial su na "doraz" v ich sedlach. Prelisovavavavavaval som uz x(naboha) nabojov, zatial sa mi nestalo ze by "drhli" skor som vymedzoval volu stotinkovymi podlozkami na slavnych E13-tkach.
28.02.2023 - 16:30:18
00
keyboard_arrow_up