Vyuzijem temu. Rozmyslam o stavbe Trail/AM biku. Ram planujem zobrat z bike-discount.de a to Cube AMS 150 resp.130 s rozmerom 650B, ked ich budu mat v priebehu roka v ponuke. Mam vsak dilemu a to jazdim a nadalej chcem jazdit vyjazdy tak do 150km s tym, ze chcem nejaky pohodlnejsi bike, aby siel dobre do vyjazdov ale s komfortom aj v zjazdoch. Teraz mam Cube AMS 100(2009) a napr. vo Velkej Fatre po nejakych 100km uz dost citim nohy a chrbat, ale hlavne zo zjazdov. A otazka je ci ist do zdvihov 150/150(AMS150) resp. 120-150/130(AMS130)? Nakolko chcem davat aj vyjazdy a dlhe trasy a neviem ci 150/150 nie je uz vela. Napr. na terajsom stroji dam vyjazd na Kriznu od Kralovej studne(VF) a nerad by som nieco podobne v buducnosti tlacil s vyssimi zdvihmi.
30.01.2014 - 00:01:17
00
Pokiaľ budeš skladať bajk na 27,5 kolách, tak zdvih 150/150 je asi zbytočný. To by som riešil skôr na enduro. Na dlhé výjazdy by som išiel maximálne do 140/140 nakoľko ti väčšie kolesá časť zdvihu nahradia lepším nábehom a prechodom nerovností.

No poznám ľudí, čo dávajú aj na enduro bajkoch 100km + výjazdy. Tam záleží aj od geometrie a kvalite tlmiacich elementov a tvojej technike šliapania, kondičke...
30.01.2014 - 06:36:28
02
Vyuzijem temu. Rozmyslam o stavbe Trail/AM biku. Ram planujem zobrat z bike-discount.de a to Cube AMS 150 resp.130 s rozmerom 650B, ked ich budu mat v priebehu roka v ponuke. Mam vsak dilemu a to jazdim a nadalej chcem jazdit vyjazdy tak do 150km s tym, ze chcem nejaky pohodlnejsi bike, aby siel dobre do vyjazdov ale s komfortom aj v zjazdoch. Teraz mam Cube AMS 100(2009) a napr. vo Velkej Fatre po nejakych 100km uz dost citim nohy a chrbat, ale hlavne zo zjazdov. A otazka je ci ist do zdvihov 150/150(AMS150) resp. 120-150/130(AMS130)? Nakolko chcem davat aj vyjazdy a dlhe trasy a neviem ci 150/150 nie je uz vela. Napr. na terajsom stroji dam vyjazd na Kriznu od Kralovej studne(VF) a nerad by som nieco podobne v buducnosti tlacil s vyssimi zdvihmi.

na vyšších zdvihoch maš inu geometriu , ak chces viac komfortu so zachovaním vlastností XC a prijatelnou hmotnosťou na výšlapy vo fatre, skor pozeraj zdvihy 120/120..pri 650, bude to porovnatelné so 130/130 na 26káchčo ti zaručí dobrú priechodnosť ťažším terénom aj lahký bike
30.01.2014 - 07:25:51
00
davam dlhsie vyjazdy na endure -hlavne zalezi od tempa,ked je vyletneXC tempo -pohoda ,enduro aj kvoli tuhosti ,nemam chrtiu vahu ...dolekopcom ti najviac pohodlia zabezpeci hlavovy uhol - geometria ,potom zdvih a teleskop ,ze ano, :) ...ale zjazdy odstojis v pedaloch tak ci tak ;) a moham pomoze tvrdsia podrazka ,klietka na pedaloch pripadne oboje...
30.01.2014 - 09:03:58
00
Nakolko chcem davat aj vyjazdy a dlhe trasy a neviem ci 150/150 nie je uz vela.

Ak chceš niečo pohodlnejšie čo sa najviac priblíži hmotnosťou a efektívnosťou XC bicyklu, tak skús pozrieť aj na Giant Trance 27.5. Hmotnosť rámu bude možno aj o 400g nižšia ako v prípade Cube, pričom ale samostatne za dobrú cenu nebude asi v ponuke, jedine zobrať nejaký komplet a niečo pomeniť.

Len pozor na geometriu. Cube je tak trochu mimo ostatných pri určitých rámoch (dĺžkou), najmä vo väčších veľkostiach, neviem akú potrebuješ ty (podľa foto v profile to vyzerá na nejaké M-ko?).
30.01.2014 - 12:33:38
00
Na geo Cubu som celkom navyknuty nakolko mam kratke nohy a ruky pri 170cm, tak to ze je ram kratky mi nevadi skor vyhovuje. Na Test Festoch som skusal dokopy asi 20 bikov a najviac mi tam sadlo s geo asi Trek, Cube a pacil sa mi aj Yeti 575 ale skor prejavom pruzenia. Giant som skusal zatial len Anthem 29 a to celkom uslo. Tento rok na Test Feste vyskusam Trance 27,5 a uvidim...

Z Vasich prispevkov mi skor na moje pouzitie teda vychadza zdvih 130mm plus dopredu vidla s funkcnym znizovanim 120-150 ako Talas resp. Epicon 2014(uz aj vahovo slusny). Mam sice radsej RS ale Revelation s DPA podla prispevkoch na forach moc teda funcny nie je...

Inak stavat bike chcem hlavne kvoli tomu, ze okrem Canyonu vsetci vyrobcovia, hlavne velky davaju OEM kolesa co sa nic nestoja a taktiez komponenty kompromisne. To AMS co mam v profile som v podstate preskladal cele a povodny zostal len ram, tlmic a vidla. A pri cenach ramov na bike-discount.de to komplet cenovo vychadza pri mojej konfiguracii na typovy model.

Hej, pri tej 150/150 uz je hlavovy uhol 67, co myslim ze pri strmych stupaniach uz bude problem. Na 130 je 68 co je trailova geo, co by mohol byt kompromis pri dlhych trasach a zaroven kludnejsie zjazdy, lebo pri mojich 70,5 co mam na AMS 100 to uz zvykne poskakovat pri vyssich rychlostiach...
30.01.2014 - 13:55:22
00
Znizovanie zdvihu vidlice je zbytocne k*rvitko podla mna, dobra geometria ramu zaruci, ze predne kolo bude drzat krasne aj v strmych stojkach
30.01.2014 - 15:30:56
06
Asi tak, na Reign-e ma nejak extra nedvíha ani s 50 mm predstavcom. Síce Kráľová Studňa-Krížna nevyšľapem kvôli kondičke, ale videl som, že to to ide bez problémov aj na 160 mm endurách. Väčší problém tam robí skôr výber stopy ako nejaké dvíhanie.
30.01.2014 - 15:39:35
03
Tak tak, plus hlavne s väčšími kolesami prichádza väčšinou aj o trošku dlhšia zadná stavba, čo pomôže v tomto ohľade :)
30.01.2014 - 15:43:48
00
Dvihat sice nemusi, ale vyslap na 160 mm vidlici stoji viacej energie ako na 120 mm. Dva roky som jazdil vidlu 160/115 a musim povedat ze znizovanie stalo zato. Proste to je pohodlnejsie. Teraz mam ( docasne ) 180 mm foxu a slapat na tom je dobra morda.
30.01.2014 - 16:04:31
00
. Väčší problém tam robí skôr výber stopy ako nejaké dvíhanie.

ja som mal presne tento problem :D
30.01.2014 - 17:02:53
00
krížna je z kralovej ešte v pohode, z revucej je to ešte strmšie... 150 a znižovanie je blbosť.. radsej hladaj nieco okolo130mm aj vidlu aj rám.. potom to bude aj hrave aj pohodlne, ten trance bude celkom dobra volba trail biku. skus si ho niekde


Naposledy upravil zihadlo 5 dňa 30.01.2014 - 21:23:48, celkovo upravené 1 krát.

30.01.2014 - 17:17:13
00
Skor som myslel mat vidlu permanentne povedzme na 130mm a pri zjazdoch to dat na 150mm. Akurat aby to bola vidla, kde sa nemeni charakteristika pri zmene zdvihu.
30.01.2014 - 20:14:31
00
Ahojte, chcel by som prejsť na AM, požiadavky sú 26" kolesá a čo najpevnejší do kopca, v hľadáčiku mám Giant Reign 1, Trek Fuel ex(6-8), GT Force, modelové roky 2013. čo by ste poradili? prípadne inú značku, nechcem aby ma to vytriaslo pri zjazde ako HT ale zároveň nechcem stratiť pevnosť pri šliapaní do kopca
Ďakujem za rady
17.10.2014 - 20:47:47
00
Fuel ex má s tých bajkov najnižší zdvih-je to skôr trail bike vhodný na dlhé výjazdy, pokiaľ však chceš na výber bajky s podobným zdvihom do náročnejšieho terénu teda AM ako si písal, tak tam skôr Remedy. Neviem prečo chceš ročníky 2013 keď aj 2014 zoženieš vo výpredaji s približne 20% zľavami. Tiež by som sa na tvojom mieste nebránil aj 27,5 kolesám, samozrejme najlepšie ak si bajk môžeš vyskúšať. Mohol si napísať aj svoj cenový limit, svoju výšku a kde a aké vzdialenosti chceš jazdiť, potom ti skôr niekto poradí niečo konkrétnejšie.
18.10.2014 - 10:36:02
01
keyboard_arrow_up