Tak som test opakoval, tentokrat za
svetla a bez stresu
.. teplota vonku -5, vsade lad. Prvy pokus dopadol rovnako ako minule, starter vydal zvuk a cele to umrelo (ani palubovka uz nesvietila). Tak som znovu sa posnazil poriadne uchytit kliestiky (uplne prvy test som skusal tak, ze bola odpojena
bateria uplne, takze relativne lahko som uchytil oba konce kablov, tentokrat som odpajal len minus, plusovy je trosku komplikovane poriadne uchytit - aj dat dole). Palubovka znovu ozila, auto nastartovalo bez problemov. Kedze je zima, startoval asi 2-3sec. Opakovany start rovnako. A cele bez problemov, ako keby bola pripojena nabita baterka. Toz zaver (predpoklad) z tohto je ten, ze tento startovaci box nastartuje bez problemov aj pri -10, povedal by som, ze aj -15 az -20 mu nebude robit problem, sudiac podla ochoty startovania. Ale! .. to vsetko jedine v pripade, ze dokaze pretlacit prislusny startovaci prud do kablov. A to moze byt dost problem, ako som zistil. Zrejme bude nutnost niekedy odmontovat kablove uchyty z
baterie a poriadne to uchytit takto. Ale ak to je zaoxidovane .. kliestiky su tiez robene tak, ze je tam pomerne tenka cast, ktora sa akokeby zahryzavala (fotky neskor, nechce sa mi, mam alergiu na fotak
).
Co by som rad vedel je, co je taka mala krabicka na kabli, ktory vedie ku kliestikom. Ma to cca 100ohmov .. napetovy booster /to je asi blbost/ ? Inak naprazdno to ma cca 12.06V /hodne tvrdy zdroj to bude .. mozno s tym pojde robit bodove zvaranie bateriovych uchytov
/, olovena
baterka cez 13V. A druha vec .. nameral som odpor 0.4ohma na jednom kabli, ale dost mozne ma merac sam prilis velku odchylku, alebo nedostatocny pritlak pri merani .. ako presne zmerat tak maly odpor, ma niekto skusenost ? Kliestovy ampermeter zatial nemam (ale uz je na ceste), takze neviem pozriet ani odbery, co ma zaujima, kolko si to cucne. V kazdom pripade, to ale 0.4ohma to nemoze byt, 12v by nepretlacilo cez to prakticky nic.
Cize je mozne, ze ten mensi startovaci box by si mohol aj v zime poradit s mensim benzinom.
Zostava vymysliet, ako z tohto geretu nabijat baterku. Zatial to vidim na DC-DC invertor 12V->13.2(14) a sup ho do cigaretoveho pluginu. Este je moznost DC-DC 16V->13.2(14) redukcie.
Nemam vyskusane, ako sa bude spravat box , ak ho necham cez noc v aute chladit, ale predpokladam, ze nabity by to mal zvladnut aj tak.