No chlapi tak som zo zúfalstva napísal svojou (
maďarskou
) angličtinou priamo do SUNTOURu do Nemecka, kde je centrála pre Europu. Popísal som im svoj problém s ich vidlou tak, ako som to napísal tu na fóre.
A na počudovanie mi odpísali. Dole posielam priamy prepis mailu v angličtine ako mi prišiel.
Pre tých, ktorým je anglický jazyk naozaj cudzí v skratke opíšem, čo mi napísali:
O probléme s unikajúcim tlakom vo vidlici AXON SRL (model 2005) vieme. V mnohých prípadoch je riešenie tohto problému jednoduché.
- vypustite všetok vzduch z vidly,
- otvorte vidlu na strane vzduchového tlmiča hore a demontujte vrchnú časť vzduchového tlmiča.
- nalejte
olej s viskozitou W20 do vidlici. Nalejte len toľko oleja, aby ste videli akýsi reflector - nie viac.
-poskladajte vidlu späť a natlakujte.
Po urobení tohto všetkého, by už nemala
vidla strácať tlak znovu.
Ak problém bude pretrvávať, prosím napíšte mi znovu a budeme hľadať riešenie vášho problému.
Tak urobte si názor samy. Vidla za 9 litrov a oni bez problémov predávajú vidly s takouto chybou, o ktorej vedia a neriešia ju ihneď stiahnutím z trhu. Ja som si uz názor spravil. Nikdy viac taký omyl ako je SUNTOUR, či vidla alebo iný
komponent na bike.
Len mi prosím chlapi ešte poraďte, aký je to ten olej s W20 viskozitou. Je to motorový olej, alebo prevodový olej, alebo hydravlický olej ????
Akú značku mám kúpiť - CASTROL, MADIT, SHELL,VALLVOLINE alebo čo ??????
Dostať kúpiť takýto olej aj v obyčajnej mototechne??????
Kde na Strednom Slovensku ho môžem kúpiť????
A hlavne na akej báze má byť ten olej - silikón, lithiovej,teflónovej tak aby mi to nezožralo hneď gumenné tesnenia ???????????
V manuáli k vidle sa píše o teflónovom mazadle a ešte jedna zaujímavosť v manuáli sa píše o vidlicovom oleji s viskozitou W5. A technik zo SUNTOURu radí olej s viskozitou W20.
Nie je mi jasné ako je to s tým číslovaním olejov. Čím vyššie číslo za W, tým väčšia hustota oleja,
alebo naopak.
prepis mailu:
Dear Sir,
we know about this problem with this fork, model 2005.
In most of the cases, it's very easy to solve this problem:
- Release all the air.
- Open the fork from above, at the ''air-side'' of the fork and remove
the Air top cap set.
- Take a W20-oil (viscosity of the oil) and fill it in the fork. Take
only as much oil as you need to see a reflector-not more-.
-Close the fork again and reload airpressure.
After you did this, there should normally be no air-loosing problem
again.
If you have this problem nevertheless, please write again, and we will
find a solution.
I hope I could help you,
Service
Alexander Rieger
SR Suntour Europe GmbH
Am Marschallfeld 6a
D-83626 Valley
Tel.: +49 (0)8024-3038152
Fax.: +49 (0)8024-4730984
e-Mail:
service@srsuntoureurope.com