:? No chlapi tak som zo zúfalstva napísal svojou ( :lol: maďarskou :lol: ) angličtinou priamo do SUNTOURu do Nemecka, kde je centrála pre Europu. Popísal som im svoj problém s ich vidlou tak, ako som to napísal tu na fóre.
:o A na počudovanie mi odpísali. Dole posielam priamy prepis mailu v angličtine ako mi prišiel.

Pre tých, ktorým je anglický jazyk naozaj cudzí v skratke opíšem, čo mi napísali:
:arrow: O probléme s unikajúcim tlakom vo vidlici AXON SRL (model 2005) vieme. V mnohých prípadoch je riešenie tohto problému jednoduché.
- vypustite všetok vzduch z vidly,
- otvorte vidlu na strane vzduchového tlmiča hore a demontujte vrchnú časť vzduchového tlmiča.
- nalejte olej s viskozitou W20 do vidlici. Nalejte len toľko oleja, aby ste videli akýsi reflector - nie viac.
-poskladajte vidlu späť a natlakujte.
Po urobení tohto všetkého, by už nemala vidla strácať tlak znovu.

Ak problém bude pretrvávať, prosím napíšte mi znovu a budeme hľadať riešenie vášho problému.

:!: Tak urobte si názor samy. Vidla za 9 litrov a oni bez problémov predávajú vidly s takouto chybou, o ktorej vedia a neriešia ju ihneď stiahnutím z trhu. Ja som si uz názor spravil. Nikdy viac taký omyl ako je SUNTOUR, či vidla alebo iný komponent na bike.

:?: Len mi prosím chlapi ešte poraďte, aký je to ten olej s W20 viskozitou. Je to motorový olej, alebo prevodový olej, alebo hydravlický olej ????
Akú značku mám kúpiť - CASTROL, MADIT, SHELL,VALLVOLINE alebo čo ??????
Dostať kúpiť takýto olej aj v obyčajnej mototechne??????
Kde na Strednom Slovensku ho môžem kúpiť????
A hlavne na akej báze má byť ten olej - silikón, lithiovej,teflónovej tak aby mi to nezožralo hneď gumenné tesnenia ???????????
V manuáli k vidle sa píše o teflónovom mazadle a ešte jedna zaujímavosť v manuáli sa píše o vidlicovom oleji s viskozitou W5. A technik zo SUNTOURu radí olej s viskozitou W20.
:idea: Nie je mi jasné ako je to s tým číslovaním olejov. Čím vyššie číslo za W, tým väčšia hustota oleja, :?: alebo naopak.

:arrow: prepis mailu:

Dear Sir,

we know about this problem with this fork, model 2005.
In most of the cases, it's very easy to solve this problem:
- Release all the air.
- Open the fork from above, at the ''air-side'' of the fork and remove
the Air top cap set.
- Take a W20-oil (viscosity of the oil) and fill it in the fork. Take
only as much oil as you need to see a reflector-not more-.
-Close the fork again and reload airpressure.
After you did this, there should normally be no air-loosing problem
again.
If you have this problem nevertheless, please write again, and we will
find a solution.

I hope I could help you,

Service

Alexander Rieger

SR Suntour Europe GmbH

Am Marschallfeld 6a

D-83626 Valley

Tel.: +49 (0)8024-3038152

Fax.: +49 (0)8024-4730984

e-Mail: service@srsuntoureurope.com
01.03.2007 - 18:56:03
00
Odbornikom na SR SUNTOUR je Milan Slanec, poradi ti a pripadne aj vdlicu upravi

Viac o nom najdes na jeho strankach http://www.tuning-test.cz alebo na http://www.eurobike.sk, kde ma par clankov
01.03.2007 - 19:12:45
00
Nejdřív začnu takhle.
Nerozumím, proč jsi právě teď koupil vidlici loňského, nebo staršího ročníku.
Tenhle starší Axon je velmi špatná volba, k tomu aby fungovala potřebuje opravdu razantní přestavbu, kterou dělám.
Potom není zcela jasné zda se původní podezření neznásobilo už tvým stálým zkoušením a odpouštěním při měření.
A nakonec musím konstatovat, že zastoupení Suntour neví o opravdové podstatě úniku vzduchu z těchto vidlí dle vyjádření zcela nic.
K typickému úniku totiž dochází naprosto jiným způsobem než oni předpokládají. Únik nastává při použití vyšších tlaků a také díky absenci tlumení u jejich podivného pojetí vnitřní patrony.
Únik nastane jenom částečný a to vždy do vnitřního prostoru nohou. Při rozebírání to na tebe zasyčí už po uvolnění a odklepnutí spodního šroubku. To je taky poznávací znamení.
Tohle je typický a nejobvyklejší případ. Řešitelný je přestavěním, zkrácením zdvihu, nebo jenom nižším huštěním.
Chod vidlice je ovšem i tak špatný a vlastně netlumený.
Při tvých pokusech se ovšem klidně už mohlo stát i to, že jsi poškodil těsnění horní zátky, pokud jsi rozebíral a tak by se na to měl rozhodně podívat někdo zkušenější, než jsi ty, který začínáš shánět informace o olejích.
01.03.2007 - 20:09:05
00
Nejdřív začnu takhle.
Nerozumím, proč jsi právě teď koupil vidlici loňského, nebo staršího ročníku.
Tenhle starší Axon je velmi špatná volba, k tomu aby fungovala potřebuje opravdu razantní přestavbu, kterou dělám.
Potom není zcela jasné zda se původní podezření neznásobilo už tvým stálým zkoušením a odpouštěním při měření.
A nakonec musím konstatovat, že zastoupení Suntour neví o opravdové podstatě úniku vzduchu z těchto vidlí dle vyjádření zcela nic.
K typickému úniku totiž dochází naprosto jiným způsobem než oni předpokládají. Únik nastává při použití vyšších tlaků a také díky absenci tlumení u jejich podivného pojetí vnitřní patrony.
Únik nastane jenom částečný a to vždy do vnitřního prostoru nohou. Při rozebírání to na tebe zasyčí už po uvolnění a odklepnutí spodního šroubku. To je taky poznávací znamení.
Tohle je typický a nejobvyklejší případ. Řešitelný je přestavěním, zkrácením zdvihu, nebo jenom nižším huštěním.
Chod vidlice je ovšem i tak špatný a vlastně netlumený.
Při tvých pokusech se ovšem klidně už mohlo stát i to, že jsi poškodil těsnění horní zátky, pokud jsi rozebíral a tak by se na to měl rozhodně podívat někdo zkušenější, než jsi ty, který začínáš shánět informace o olejích.


:cry: Vidlu som v žiadnom prípade nerozoberal, aj keď už mám na to chuť, ale je v ZÁRUKE, takže nebudem riskovať.
Moje skúsenosti nechaj na pokoji. Nemám 17 rokov ( :lol: viem, že skrutky sa zakrúcajú do prava :lol: - niekedy :P ). Neverím tomu, že je to zložitejšie ako vybrať motor von z auta, čo pre mňa nie je problém.

:roll: Môj problém je jasný.Vidlica stále spúšťa z 9 barov na 5 barov. :cry: Stačí jeden XC -kový výjazd a vidla je na 5 baroch. Zaujímavé je, že na tých 5 baroch sa potom drží.
Vidlu som nerozoberal, pretože je stále v záruke.
:evil: Vidla je založená na biku a sezóna sa už začala a ja potrebujem jazdiť, aby som sa mohol pripraviť na maratóniky.
Štve ma to, lebo ak ju znova zhodím z biku, tak môžem minimálne na 2 týždne zabudnúť na bikovanie.
:roll: O vysokom tlaku nemôže byť ani reči, pretože v manuáli k AXONke výrobca píše, že sa môže tlakovať až na 10 barov a o prepúšťaní sa tam nič nepíše.
Kamarát, čo s nami jazdí kúpil nový bike, kde je nahodená vidla RS RECA 318. Je to tiež vzduchovka a bol ju u mna tlakovať. RS RECA sa tlakuje ešte na vyššie tlaky ako AXONka. Fukali sme cez 10 barov a to v tej tabulke boli ešte ďalšie dva riadky s vyššími hodnotami.
:arrow: Ak sa to bude dať, tak sa tej vzduchovej p???vine zbavím vrámci reklamácie a radšej kúpim niečo klasické so strunou. Nikdy viac VZDUCH - za takýchto podmienok určite nie.
13.03.2007 - 06:18:19
00
si to asi nepochopil: RST su najhorsie pruzinove vidly a Suntour zas vzduchove, tak velke zazraky od toho necakaj :roll:



su este aj horise vidly ako RST tak bacha mas v tom zmetok chlapce :)
19.07.2008 - 18:07:55
00
Mám otázku: Je SUNTOUR AXON aj na V brzdy??
26.07.2008 - 12:32:51
00
axon sa vyraba aj s capmy na vecka
26.07.2008 - 12:47:22
00
Ahojte kedze je tu otvorena tema ohladom AXONU tak to pridam tu a nebudem otvarat novu temu. Vie mi niekto poradit. Mam Axon 2012. Zasekol sa mi pravdepodobne lockout. Nechcem moc do toho sprtat kedze je to este v zaruke. Mozno je to len nejaka banalita. Ku manualom som sa nedopracoval ani na ziadnom fore som nic nenasiel. Dik za vsetky rady.
24.07.2012 - 19:30:15
00
keyboard_arrow_up